مشروح اخبار


» خاتمی: لااقل شنود را کامل منتشر کنید/رمزگشایی از فایل صوتی «اعتراف خاتمی»



روز چهارشنبه 26 آذرماه، خبرگزاری تسنیم چند جمله از سیدمحمد خاتمی را به همراه صدای بی کیفیت و بریده شده‌ی او را با تیتر

 


روز چهارشنبه 26 آذرماه، خبرگزاری تسنیم چند جمله از سیدمحمد خاتمی را به همراه صدای بی کیفیت و بریده شده‌ی او را با تیتر «اعتراف خاتمی» منتشر کرد؛ این تکرار دقیق خبری با تیتر « محمد خاتمی: بنده نمی‌گویم در انتخابات ۸۸ تقلب شده است + صوت» بود که پارسال برای اولین بار توسط همین خبرگزاری در 13 درماه 92 منتشر شده بود. اما داستان چیست؟

 

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، این صدای تقطیع شده که تسنیم از آن را در «دیدار با گروهی از جوانان» عنوان کرده، مربوط به دیدار 6 نفره‌ی چند فعال جوان رسانه‌ای و سیاسی اصولگرا در سال 90 است که برای اولین بار در شهریورماه امسال یکی از آن افراد به آن اشاره کرده است.

 

کیفیت پایین صدایی که تسنیم منتشر کرده بود حکایت از آن داشت که به احتمال بسیار زیاد، خاتمی از ضبط آن صدا اطلاعی نداشته است.

 

شهریور امسال، محمد صادق مفتاح یکی از حاضران در آن ملاقات، در صفحه ی خود در شبکه‌های اجتماعی پس از سه سال بخشی از جملات خاتمی را در آن جلسه منتشر کرد و این اولین باری بود که یکی از حاضران در آن جلسه درباره ی آن به صورت علنی سخن می گفت.

 

وی در کامنتی در زیر آن نوشته، با این جمله که «صوت بخشی از آن جلسات را بچه‌های بالا (!!) منتشر کرده بودند»، اشاره کرد که بخشی از آن جلسه قبلا منتشر شده و لینکی که گذاشته بود، همان خبر تسنیم بود که سال گذشته منتشر شده است.

 

مفتاح منتشر کننده را «بچه‌های بالا» خوانده و علامت‌های تعجبی که گذاشته هم نشان از کنایه‌ی او به رابطه‌ی منتشر کننده و خبرگزاری تسنیم داشت اما توضیحی واضح درباره‌ی آن نداد.

 

به دنبال بازنشر نوشته ی مفتاح در انصاف نیوز و انتشار احتمال اینکه این بخش از سخنان نیز از روی فایل صوتی در اختیار آن شش نفر پیاده شده است، مفتاح در توضیحی اعتراضی در یک کامنت، نوشت که این اتفاق نیفتاده و او مخالف انتشار آن فایل صوتی بوده است.

 

او نوشت: «زمان انتشار آن فایل صوتی، بنده به همراه دو نفر دیگری که در آن جلسات حاضر بودیم خواستیم نامه مشترکی بنویسیم و از آن اقدام تبری بجوییم اما بنا به تنبلی دوستان و نهایی نشدن متن، میسر نشد. و گرنه متن آن اعلام برائت، هنوز در وبلاگم پیش‌نویس است!»

 

همچنین در شهریور ماه امسال، سه فعال رسانه ای جوان اصولگرا از جمله مفتاح در نامه ای سرگشاده به سید محمد خاتمی، ضمن تایید و خوشحالی از ارسال نامه ی خاتمی به رهبری در زمان بستری شدن در بیمارستان، تاکید کرده بودند که از پیش در جریان مواضع او و نقدهایش به حوادث پس از انتخابات 88 قرار داشته اند. اشاره ی آنها به همان جلسه ی خصوصی خود با خاتمی در سال 90 بود.

 

سال 92 سید محمد خاتمی، رییس جمهور اسبق کشورمان از شنودهایی که از خود در سالهای اخیر انجام شده گلایه کرده و گفته بود که لااقل آنها را کامل و دقیق منعکس کنید؛ به نظر می رسد منظور آقای خاتمی از انعکاس ناقص شنودها، مواردی اینچنینی باشد.

 

انتشار متن کامل فایل صوتی توسط تسنیم و یا «بچه های بالا» که قاعدتا توسط یکی از آن جمع 6 نفره ی اصولگرا ضبط شده است، می تواند به شفاف شدن موضع دو طرفه بیانجامد و تکمیل کننده ی انتشار تقطیع شده ی مواضع خاتمی در خبر تسنیم، آن یادداشت شبکه ی اجتماعی و این نامه باشد./انصاف نیوز

 

 

 



تاریخ انتشار : 2 دی 1393 13:26



» اخبار مرتبط:

  • ستاره راک آمريکاي لاتين درگذشت
  • آنها بی‌خیال «هاشمی» نمی‌شوند. این‌بار به بهانه تولدش می‌خواهند...
  • علت اصلی برگزارنشدن سخنرانی خاتمی در یاسوج از زبان یک اصلاح طلب
  • مجوز ترانه‌های “حبیب” صادر شد
  • جمع‌آوري بازي رايانه‌اي ترور موسوي و كروبي
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام