مشروح اخبار


» سيما روي موج جليلي



راهروهاي طبقه چهارم ساختمان شيشه‌يي جام‌جم شاهد تصميمات مهمي است.. صدا و سيماحالا روي يك موج جديد سوار شده است .موجي‌كه به جليلي نزديك‌تر مي‌شود؛ فصل، فصل تغييرات است.


راهروهاي طبقه چهارم ساختمان شيشه‌يي جام‌جم شاهد تصميمات مهمي است.. صدا و سيماحالا روي يك موج جديد سوار شده است .موجي‌كه به جليلي نزديك‌تر مي‌شود؛ فصل، فصل تغييرات است.

به گزارش راک نیوز ؛اعتماد نوشت : راهروهاي طبقه چهارم ساختمان شيشه‌يي جام‌جم شاهد تصميمات مهمي است.. صدا و سيماحالا روي يك موج جديد سوار شده است .موجي‌كه به جليلي نزديك‌تر مي‌شود؛ فصل، فصل تغييرات است. سرافراز دست به كار شده است. ليست است كه مشاورانش مي‌دهند و او تصميم مي‌گيرد. انتصاب ديروز اما يكي از مهم‌ترين تصميماتي بود كه سرافراز گرفت. آخوندي پس از ١٠ سال از صندلي معاونت سياسي بلند شد تا يك گزينه جديد بر سر جايش بنشيند.

رييس جديد سازمان صدا و سيما درست در روزهايي كه انتقادات از او به اوج خود رسيده بود، يك انتخاب مهم كرد. او روز گذشته «معاون سياسي» را انتخاب كرد تا راهبرد آينده اين سازمان براي خبر و سياست تعيين شود. گزينه مورد نظر اما آن چيزي نبود كه پيش‌بيني مي‌شد. خبر از انتخاب يكي از مديران نزديك به سعيد جليلي در يكي از كليدي‌ترين پست‌هاي سازمان صدا و سيما آمد.

متن حكم منتشر نشد اما خبرگزاري‌هاي رسمي خبر انتصاب را منتشر كردند و صدا و سيما هم آن را تكذيب نكرد. انتخاب ديروز اما از رويكرد اصلي مدير جديد ساختمان شيشه‌يي خبر مي‌دهد. رويكردي براي آينده سياسي سازمان صدا و سيما كه مي‌توان با توسل به آن پيش بيني كرد كه محمد سرافراز هم همچون عزت‌الله ضرغامي در مقاطع حساس سياسي آينده روزهاي پرتلاطمي را خواهد گذراند.

معاونت سياسي شايد يكي از مهم‌ترين و حساس‌ترين سمت‌هاي سازمان صدا و سيما باشد. همان حوزه‌يي كه در سال‌هاي اخير به مدير سابق آن انتقادهاي زيادي وارد شد. با اين همه سرافراز اين‌بار انتخاب جالبي داشت. بر خلاف ساير انتخاب‌هايش، اين يكي انتخابي كاملا جناحي است.

خبر را روز گذشته خبرگزاري‌ها منتشر كردند. به گزارش ايرنا، محمد سرافراز، رييس سازمان صداوسيما در حكمي «پيمان جبلي» را به عنوان معاون سياسي اين سازمان منصوب كرد. آن گونه كه از خبرها بيرون آمده است جبلي از دانش‌آموختگان «دانشگاه امام صادق(ع)» است.

محمد سرافراز اما دو ماه پس از انتصابش دست به اين انتخاب زد. همان انتصابي كه در روز مراسم توديع و معارفه‌اش از آرزوهايش گفت و اعلام كرد كه «وزن و جايگاه رسانه ملي بايد در سبد رسانه‌يي مردم افزايش پيدا كند. صداوسيما يك رسانه متمركز در سطح جهان است و اين رسانه بايد در واقع رسانه اسلامي شود با رسالت جهاني. »

او اما از برنامه‌هايش نيز گفته و يادآور شده بود كه « رسانه ملي براي انجام ماموريت خود نياز به راه‌حل‌هايي دارد. بايد نيروي انساني آن كارآمد شود و اصلاح روش و گردش كار در دستورالعمل‌ها صورت بگيرد.» كارآمدي‌اي كه سرافراز از آن صحبت مي‌كند اما اين روزها در حال ظهور و بروز است. ظهور و بروز‌هايي كه در قامت معاون سياسي شكل ويژه‌تري به خود گرفته است. هر چه هست حالا اين پيمان جبلي است كه بايد آينده و رويكرد سياسي سازمان صدا و سيما را در برنامه‌هاي سياسي، مناظره‌ها و ميزگردها و از همه مهم‌تر اخبار تعيين كند.

آينده‌يي كه معلوم نيست چقدر قرار است با آرامش طي شود يا با تلاطم! يك سال و چند ماه ديگر انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان پيش‌رو است. منازعات دولت و صدا و سيما به بيشترين حجم خود در ماه‌هاي اخير رسيده است. ساير چهره‌هاي سرشناس نظام نيز انتقاد دارند و همه‌چيز خبر از نياز به يك راهبرد خاص براي سر و سامان دادن به منازعات سياسي دارد. با اين همه پيش بيني راهبرد با انتخاب پيمان جبلي كمي سخت‌تر شد.
 

نگاهي به سوابق معاون سياسي سابق سازمان صدا و سيما
نام و نام خانوادگي: مجيد آخوندي
ورود به سازمان در دوره رياست محمد هاشمي‌رفسنجاني بر سازمان صدا و سيما
مديركل يكي از ادارات سياسي سازمان در دوره رياست علي لاريجاني
از چهره‌هاي نزديك به عبدالرضا رحماني فضلي، انتصاب به عنوان معاون سياسي در شهريور ماه سال ٨٤، از چهره‌هاي مورد انتقاد قرار گرفته به دليل پخش برنامه «صراط»-رييس ستاد انتخابات صدا و سيما در سال ٩٢`



تاریخ انتشار : 16 دی 1393 13:50



» اخبار مرتبط:

  • آغاز اقدامات استانداري براي انتخابات مجلس دهم
  • سوتی 20:30 در خبر تزریقی علیه ارشاد
  • کوه‌پیمایی صبحگاهی مقام‌معظم رهبری
  • از «رسانه ميلي» تا «صدا و سيمان»!
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler