مشروح اخبار


» فرماندارشیراز عزل شد /امیری قهر کرد وبه مراسم تودیع نیامد!؟



جوانشیر کدخداپور در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شیراز با تصریح اینکه در سیستم‌های اداری جابه جایی طبیعی است و در همه ادارات این اتفاق می افتد، اظهار کرد: آقای امیری، فرماندار سابق شیراز به دلیل مشکلات شخصی در جلسه حضور ندارد و به دلیل قهر با سیستم نبوده است!

وی با بیان اینکه جابه جایی مدیران خطی، جناحی و سلیقه‌ای ...


معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس کار در فرمانداری مرکز استان را کاری دشوار و پرکارترین مسئولیت عنوان و اظهار کرد: وقتی در ابتدای انقلاب دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر شد، انسان‌های شریف و متعهد و نخبگان، لباس مقدس سپاه را بر تن کردند و با نثار جان خود حافظ انقلاب شدند به گونه‌ای که امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود و اکنون نیز همین طور است چراکه اگر دنیا روی قدرت ایران حساب می کند به دلیل جانفشانی‌های سپاه پاسداران است.

جوانشیر کدخداپور در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شیراز با تصریح اینکه در سیستم‌های اداری جابه جایی طبیعی است و در همه ادارات این اتفاق می افتد، اظهار کرد: آقای امیری، فرماندار سابق شیراز به دلیل مشکلات شخصی در جلسه حضور ندارد و به دلیل قهر با سیستم نبوده است

وی با بیان اینکه جابه جایی مدیران خطی، جناحی و سلیقه‌ای نیست، توضیح داد: در سیستم اداری ابلاغ شده که همه تعاریف و انتصابات حول محور قانونی باشد و کارمندان رسمی، قراردادی یا پیمانی مشغول به کارند و مصوبات نیز برای این سه قشر کارمند تصمیم گیری کرده است.

معاون استاندار فارس ادامه داد: بر اساس مصوبه کار معین که مصوبه جدیدی است، مدیران دستگاه‌های دولتی باید رسمی یا پیمانی باشند و یکی از قوانینی که فراموش شده بود همین قانون بود اما با روی کار آمدن دولت جدید قوانین رسمیت یافتند.

وی با اشاره به بخشنامه‌ای که سال گذشته ابلاغ شد مبنی بر اینکه نیروهای وزارت کشور باید حتما دولتی باشند، خاطرنشان کرد: برای اجرای این بخشنامه عده‌ای از مسئولیت خود بر کنار شدند.

به گزارش راک نیوز از شیراز ؛ کدخداپور با بیان اینکه طبق قانون ادارات دولتی می‌توانند حداکثر 10 درصد سقف کارمندان خود را از دستگاه های دولتی دیگر مامور به خدمت بگیرند و در پست های مدیریتی استفاد کنند، گفت: در بسیاری از ادارات این قانون رعایت نشده بود و با اجرای این قانون بسیاری از افراد به دستگاه‌های خود برگشتند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با اشاره به استعلامات وزارت کشور اظهار کرد: براساس مکاتبات وزارت کشور به دلیل ماده های مربوط به قانون خدمات اداری آقای امیری نمی توانستند در این سمت ادامه مسئولیت دهند و محمل قانونی برای ادامه کار ایشان وجود نداشت و حتی در این مدتی که خدمت کرده‌اند، نتوانستیم حقوقی به وی پرداخت کنیم!

به امیری پیشنهاد مشاور سیاسی استانداری دادیم

وی با تاکید براینکه حذف امیری از سمت فرمانداری شیراز برخورد سلیقه ای و شخصی نبوده است، اعلام کرد: مشاور سیاسی استانداری به وی پیشنهاد داده شده است.

این مقام مسئول با تصریح اینکه خیلی بحث‌ها پشت این قضیه است، دوباره به مشکل قانونی ادامه کار امیری اشاره و اظهار کرد: خدا شاهد است که برکناری امیری از سمت فرمانداری شیراز اصلا جناحی و سیاسی نبوده و مطمئن باشید غیر از گیر قانونی چیز دیگری نیست.

به گزارش راک نیوز ،امیری دربهمن ماه گذشته سکان فرمانداری شیراز را برعهده گرفت. وی مسئول  استانی ستادهای دکترولایتی درفارس بود .

ظاهرا دلیل برکناری امیری یک ماده قانونی در وزارت کشور بوده است که بایستی مدیران کارمند رسمی دولت و یا پیمانی باشند که فرماندار شیراز از این شرایط برخوردار نبود، البته این را کدخداپور معاون سیاسی استاندار فارس گفته است. اما بی تردید این همه ماجرا نیست. از آن جا که خود امیری در مراسم تودیع و معارفه امروز شرکت نکرد می توان دریافت که دلایل دیگری هم برای برکناری او وجود داشته که وی حاضر به حضور در این مراسم نشده است.

پس ازرفتن  هومان محمودی (مدیرکل مخابرات استان) وعزل امیری ،مدیران  هم شهری وممسنی تبار باید منتظر جدایی از بدنه دولت باشند !



تاریخ انتشار : 1 بهمن 1393 04:43



» اخبار مرتبط:

  • معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس خبرداد :بزودی 13مدیر دراستان تغییرمیک ...
  • عزل یکی از استانداران در دولت جدید /هشدار دولت به استانداران ؛ارزیابی عملکر ...
  • سومین معاون فرماندار شیراز معرفی شد
  • سومین معاون فرماندار شیراز معرفی شد
  • فرمانداری شیراز به اصولگراها رسید! +سوابق
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler