مشروح اخبار


» محمدرضارحیمی به کدام نماینده کهگیلویه وبویراحمد چک برای تبلیغات انتخاباتی داده بود!



یک نماینده سابق مجالس هفتم و هشتم دیروز ماجرای «چک» محمدرضا رحیمی رئیس وقت دیوان محاسبات کشور را به ۱۵۰ نماینده اصولگرای مجلس هفتم تشریح کرد و گفت: رحیمی، گزینه باهنر و تشکیلات باهنر بود.


 
یک نماینده سابق مجالس هفتم و هشتم دیروز ماجرای «چک» محمدرضا رحیمی رئیس وقت دیوان محاسبات کشور را به ۱۵۰ نماینده اصولگرای مجلس هفتم تشریح کرد و گفت: رحیمی، گزینه باهنر و تشکیلات باهنر بود.
ستار هدایتخواه در توضیح چک‌های محمدرضا رحیمی رئیس وقت دیوان محاسبات کشور به برخی نمایندگان مجلس هفتم گفت: در ایام انتخابات ۸۶ وقتی که فعالیت‌های انتخاباتی مجلس هشتم شروع شد، مسئول‌دفتر آقای رحیمی، رئیس وقت دیوان محاسبات در تماسی به من گفت اگر تهران هستید به دیوان بیایید، چون آن زمان در حوزه انتخابیه بودم، مسئول‌دفترم به دیوان رفت. وی در ادامه بیان کرد: بعد از مدتی مسئول‌دفتر بنده گفت: دفتر آقای رحیمی چکی به مبلغ سه‌میلیون تومان به من داده و گفتند که صرف هزینه‌های تبلیغاتی شود. مشکوک شدم و به مسئول‌دفتر گفتم آن را نگه دارد تا خودم برگردم و بعد که برگشتم به تعدادی از دوستان موضوع را گفتم و بررسی کردیم که آقای رحیمی چک‌هایی به مبلغ سه تا پنج میلیون تومان به ۱۵۰ نماینده مجلس که آقای رحیمی فکر می‌کرد دوباره نماینده مجلس می‌شوند داده است. بعد‌ها مشخص شد آقای رحیمی سوءاستفاده‌هایی در این زمینه کرده است. سال 90 هم تعدادی چک به نمایندگان داده شده بود که رحیمی می‌خواست با آن چک‌ها، تعداد زیادی از نمایندگان را مطیع خود سازد.
 «کی بود، کی بود» آغاز شد
«کی بود کی بود، من نبودم» روایت این روزهای حامیان دولت قبل است؛ حامیانی که دولت مورد حمایت خود را پاکدست ترین دولت نامیدند و مو لای درز این اعتماد و اطمینانشان نمی‌رفت. اما حکمی که در آن پنج سال حبس و انفصال از خدمات دولتی و رد مال برای معاون اولش نوشته شده به مثابه شوک بزرگی برای آنهاست. با خود اندیشیدند حالا چه پاسخی برای افکار عمومی دارند؟ برخی که سابقه به نسبت بیشتری از سایرین داشتند ناگاه یاد آیت‌ا... هاشمی افتادند و چون می‌دانستند او از هجمه مخالفان و تندروها اخم به چهره نمی‌آورد تصمیم گرفتند برای پوشاندن این موضوع بار دیگر از او نام ببرند. کمی در پرونده رحیمی گشتند و دیدند که او در زمان ریاست‌جمهوری آیت‌ا... هاشمی، استاندار کردستان بوده است این یعنی معاون اول دولت احمدی‌نژاد استاندار دولت آیت‌ا... هاشمی است پس چه بهتر که با به میان آوردن نام هاشمی کمی فضا را از سمت حامیان احمدی‌نژاد و دولت او منحرف کنند. 
 چه کسی شروع کرد؟
محمد دهقان که ازحامیان دولت قبل بود آغاز این پروژه را برعهده گرفت و او که عضو هیات‌رئیسه مجلس است، دیروز شیفتگی شدید محمدرضا رحیمی به هاشمی‌رفسنجانی در زمان ریاست‌جمهوری وی را یادآور شد و گفت: با حمایت‌های آقای هاشمی، رحیمی استاندار شد و پس از آن خود را به جریان موسوم به راست نزدیک کرد تا از اعتبار آنها نیز استفاده کند! وی با تأکید بر رنگ عوض کردن سریع این گونه فرصت‌طلبان اظهار کرد: اینها یک روز با این جناح و روز بعد با جناح دیگر هستند؛ همان‌طور که آقای رحیمی زمانی از نظر سیاسی نزدیک‌ترین فرد به کارگزاران بود. وی ادامه داد: بعد از اینکه آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شد، آقای محمدرضا رحیمی با تمجیدهای عجیب و غریبی که از احمدی‌نژاد کرد، خود را به او نزدیک کرد و پس از بازگشت از سفری که به ترکیه داشت از قول مردم این کشور اعلام کرد که اگر قرار است پیامبری ظهور کند همین احمدی‌نژاد است!
به گزارش راک نیوز ؛ عضو هیات‌رئیسه مجلس به خودشیفتگی احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور سابق که عاشق تعاریف اینچنینی بود، تصمیم‌ گرفت آقای رحیمی را به‌عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی کند که مقامات بلندپایه کشور با این کار مخالفت کرده و درنتیجه احمدی‌نژاد ناکام ماند، اما چند ماه بعد و پس از مقام معظم رهبری با معاون اولی آقای مشایی و بدون هیچ هماهنگی با معظم‌له، آقای رحیمی را به این سمت منصوب کرد. عضو هیات‌رئیسه مجلس از چهره‌های شاخص اصولگرا در مجلس به‌عنوان مهم‌ترین مخالفان محمدرضا رحیمی یاد کرد و گفت: نمایندگان اصولگرا چندین‌بار تقاضای برگزاری دادگاه برای رسیدگی به اتهامات وی را با رئیس قوه قضائیه مطرح ‌کرده بودند. محمد دهقان، نماینده مجلس با اشاره به حکم محکومیت محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور سابق، اظهار کرد:‌ روشن است کسانی که مرتکب فساد اقتصادی می‌شوند متعلق به هیچ جناح و گروهی نیستند بلکه انسان‌های فرصت‌طلبی هستند که به‌دنبال منافع خود بوده و از نام و اعتبار گروه‌ها برای رسیدن به مقاصد فسادآلود خود استفاده می‌کنند. وی با اشاره به اینکه بالاخره پس از پایان دوره دولت دهم رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی آغاز و درنهایت وی محکوم شد، افزود: واقعیت این است که ما همان زمان هم می‌گفتیم که قوه قضائیه به هیچ وجه نباید با هیچ پرونده و متهمی مصلحت‌جویانه برخورد کند، زیرا هرکس متخلف است باید با او برخورد شود چه محمدرضا رحیمی، چه مهدی هاشمی.
 مقایسه دولت احمدی‌نژاد با دولت هاشمی!
کاملا مشخص است که پروژه انتساب رحیمی به کارگزاران و آیت‌ا... هاشمی کلید زده شده است اما این سوال در اذهان هست که رابطان این پیوند چه نفعی دارند و چرا با وجود اینکه می‌دانند تخلفی از دولت آیت‌ا... هاشمی و حتی دولت خاتمی بیرون نیامده و همگان بر سلامت اقتصادی آنها صحه می‌گذارند، در تلاش هستند تا با اظهارات غیرمرتبط و گاه مضحک از پاسخگویی فرار کنند. جالب اینجاست که دهقان برای مستندکردن اظهارات خود به مهدی هاشمی و پرونده او اشاره کرده است؛ پرونده‌ای که هنوز حکمی برای آن صادر نشده و شاید حکم به برائت متهم آن داده شود. آنگاه آقای دهقان و همفکرانش چه دستاویزی برای توجیه اظهارات خود دارند؟
منبع /آرمان

 



تاریخ انتشار : 5 بهمن 1393 12:00



» اخبار مرتبط:

  • فوری // معاون اول احمدی نژاد به 5 سال زندان محکوم شد
  • کوه‌پیمایی صبحگاهی مقام‌معظم رهبری
  • آنها بی‌خیال «هاشمی» نمی‌شوند. این‌بار به بهانه تولدش می‌خواهند...
  • بدهکاران بانکی به دنبال بازگشت احمدی‌نژاد!
  • اولین سخنرانی احمدی نژاد پس از ریاست جمهوری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler