مشروح اخبار


» برف و باران نیمی از کشور را فرا می‌گیرد



با توجه به پیش‌بینی برف در مسیرهای کوهستانی مناطق یاد شده، برای تردد در جاده‌های غرب، شمال غرب، جاده‌های منتهی به رشته کوه البرز و زاگرس به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ در روزهای پایانی هفته جاری و روز شنبه آینده توصیه می‌شود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی‌ها وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده را تشریح کرد.

 

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده، ابرناکی، وزش باد، بارش باران و برف در غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور پیش بینی می‌شود و روز جمعه بارشها به جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور نیز گسترش می‌یابد.

 

وی با بیان این که نیمه غربی خلیج فارس در روز پنجشنبه و جمعه مواج خواهد بود، افزود: جنوب غرب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بعضی ساعات غبار آلود خواهد بود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود یک سامانه بارشی از بعدازظهر چهارشنبه از غرب کشور، گفت: این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی کشور و به تدریج از جمعه شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار دهد و در روز پنجشنبه بارش باران و برف در کرمانشاه، کردستان، لرستان و بارش باران در ایلام، بارش‌های با شدت کمتر در همدان،‌ مرکزی، آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی پیش بینی می‌شود.

 

وی ادامه داد: در روز جمعه نیز در کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال و غرب خوزستان، ایلام، زنجان، قزوین البرز، تهران و قم بارش باران و برف خواهیم داشت.

 

با توجه به پیش‌بینی برف در مسیرهای کوهستانی مناطق یاد شده، برای تردد در جاده‌های غرب، شمال غرب، جاده‌های منتهی به رشته کوه البرز و زاگرس به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ در روزهای پایانی هفته جاری و روز شنبه آینده توصیه می‌شود.

 

مدیر کل پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران، اظهار کرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز پنجشنبه نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط پارش پراکنده در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز 3 و 12 درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز جمعه نیز آسمان پایتخت ابری و بارش باران و برف و وزش باد وجود دارد. حداقل و حداکثر دما در این روز 3 و 11 درجه خواهد بود.



تاریخ انتشار : 8 بهمن 1393 23:45



» اخبار مرتبط:

  • وضعیت هوا در تاسوعا و عاشورای حسینی
  • منتظر گرد وخاک در تهران باشید
  • تعطیلات نوروز با طعم باران از عصر شنبه تا...
  • تهران از امشب یخ می‌زند
  • کاهش 15 درجه‌ای هوا در روزهای آینده
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler