مشروح اخبار


» شهادت‌نامه‌ کتبی باهنر به رحیمی در پرونده پرداخت پول به نمایندگان



من از همکاران در مجلس شنیده‌ام که این پرداخت‌ها در دو نوبت در یک هفته انجام شده است و آقای باهنر هم در جریان یک بار این پرداخت‌ها بوده است.


بعد از نامه محمود احمدی نژاد و اعلام برائت وی از مفاسد محمدرضا رحیمی، معاون اول و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خود، رحیمی طی نامه‌ای خطاب به احمدی نژاد دست به افشاگری‌های متعددی زد. از جمله آن که گفت هنگامی که وی در سمت رئیس دیوان عالی محاسبات کشور بوده، از شخصی به نام جابر ابدالی، یک میلیون و دویست میلیون تومان دریافت کرده و بین 170 کاندیدای اصولگرای مجلس هشتم پخش کرده است.
این در حالی است که محمدرضا نادری، وکیل رحیمی، اعلام کرده است که محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس نهم  نیز نامش به‌خاطر دریافت مبلغ کمک به نمایندگان از طرف جابر ابدالی در پرونده وجود دارد.
محمدرضا نادری در این زمینه به خبرنگار آفتاب گفت: آقای باهنر در دادگاه رحیمی حضور نخواهد یافت اما شهادت نامه ای نوشته است که ما برای روز دادگاه رحیمی در پرونده قرار داده ایم. 
نادری گفت:این نامه رسانه ای نشده است و نمی توانم محتوای آن را آشکار سازم تا بعد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا محمدرضا رحیمی هنوز برای اجرای حکم به زندان اوین نرفته است، گفت: من در این مورد حرفی نباید بزنم.
 به گزارش آفتاب محمد رضا رحیمی، به پرداخت 5میلیارد و هفتصد و نود و یک میلیون تومان به بیت‌المال و تحمل پنج سال و 91 روز حبس محکوم شد.
پیرموذن: شایعه شده باهنر در جریان یک بار پرداخت پول بوده است
 
بعد از افشای پرداخت پول به 170 نفر از نمایندگان مجلس هشتم از طرف شخصی به نام "جابرابدالی" که از طرف محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد مطرح شد. وکیل وی به رسانه ها گفته است که محمدرضا باهنر عضو هیات رییسه و نماینده هشت دوره مجلس نیز در جریان این پرداخت ها قرار داشته است.
کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس که پیگیر تهیه‌نامه برای افشای اسانی 170 نماینده دریافت کننده پول است نیز به "آفتاب" می‌گوید: من از همکاران در مجلس شنیده‌ام که این پرداخت‌ها در دو نوبت در یک هفته انجام شده است و آقای باهنر هم در جریان یک بار این پرداخت‌ها بوده است.
پیرموذن تاکید می‌کند: این موضوع در حد شایعه است و هنوز هیچ اطلاعات موثقی درباره آن وجود ندارد. عضو فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این سوال که آیا از آقای باهنر در این مورد سوال کرده‌اید؟ مطرح می‌کند: نه من درگیر تهیه‌نامه برای اعلام اسامی نماینده‌های دریافت‌کننده این پول بودم و صلاح ندیدم تا قبل از ارائه نامه به روسای قوه مقننه و قضاییه در این مورد اظهارنظری از ایشان کنم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کند: این موضوع مهم نیست که چه کسی در جریان این پرداخت‌ها بوده است. ما از مجلس و قوه قضاییه می‌خواهیم که این موضوع را بررسی و صحت و سقم قضیه را مشخص کنند. همچنین نام نمایندگانی که پول دریافت کرده‌اند را در اختیار اذهان عمومی قرار دهند.
پیرموذن در پاسخ به سوال خبرنگار آفتاب که عنوان کرد اگر مشخص شود که محمدرضا باهنر به عنوان عضو هیات رییسه مجلس در جریان این پرداخت‌ها بوده است، آیا از او توضیح خواسته می‌شود؟ می‌گوید: اگر مشخص شود که چنین چیزی واقعیت داشته و اسناد رسمی دال بر دخالت یا اطلاع آقای باهنر در این خصوص به دست ما برسد؛ مطمئنا از ایشان می‌خواهیم که در صحن علنی مجلس در این خصوص پاسخ دهند.
پیرموذن درباره نامه‌هایی که در آنها درخواست شده تا اسامی 170 نماینده‌ای که از رحیمی  پول دریافت کرده‌اند، به آفتاب می‌گوید: دو نامه تهیه شده که براساس آنها از آقای علی لاریجانی رییس محترم مجلس شورای اسلامی و آقای صادق لاریجانی رییس محترم قوه قضاییه خواسته شده است تا نام نمایندگان افشاء عمومی شوند.
او مطرح می‌کند: امروز نامه‌ها به رییس دفتر آقای علی لاریجانی و معاون پارلمانی آقای صادق لاریجانی تحویل داده شد. این نامه حاوی 20 امضاء هستند. البته بعد از تحویل نامه‌ها نمایندگان بسیاری درخواست امضاء آن را داشتند؛ اما با همان تعداد امضاء رسیدگی انجام می‌شود. نماینده اردبیل تاکید می‌کند دلیل این کار این است که افکار عمومی از مجلس می‌خواهد که این اسامی افشاء شوند. ما نیز به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم به این درخواست جامع عمل بپوشانیم. این حق مردم است که بدانند در مجلس چه اتفاقاتی روی داده و می‌دهد. پیگیری این نامه در جهت تنویر افکار عمومی است.



تاریخ انتشار : 12 بهمن 1393 20:01



» اخبار مرتبط:

  • اعلام اسامی ۱۷۰ نماینده‌ای که از رحیمی پول گرفته‌اند
  • محمدرضارحیمی به کدام نماینده کهگیلویه وبویراحمد چک برای تبلیغات انتخاباتی د ...
  • فوری // معاون اول احمدی نژاد به 5 سال زندان محکوم شد
  • بدهکاران بانکی به دنبال بازگشت احمدی‌نژاد!
  • تاجگردون اصولگرایان را شرمنده کرد/انصراف در رقابت برابر!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام