مشروح اخبار


» انتقاد از محدودیت‌ شورای نگهبان برای اصلاح‌طلبان



عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان بر این عقیده است که در مقاطعی که معتدلین اصولگرا و اصلاح طلب میدان دار بودند؛ رقابت‌های انتخاباتی، رقابتهای کاملا سالم و اخلاقی بوده اما در برخی از


عضو بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه این دو جناح همواره یار و یاور امام و رهبری بوده اند، خاطر نشان کرد: چنانچه این دو جبهه فکری و سیاسی، که در قبل و بعد از انقلاب همراه امام بودند و امروز همراه مقام معظم رهبری هستند بخواهند برای کمک به رفع مشکلات و تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی روابطی را تنظیم کنند، این روابط باید دارای اخلاق و منطق باشد. زیرا  از این طریق می‌توانند از یک طرف به نشاط سیاسی بپردازند و از سوی دیگر با انجام رقابت سالم ، برای خدمت گذاری خودشان را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهند.

به گزارش راک نیوز ؛ حسن رسولی با توجه به دیدار سال گذشت نمایندگان اصلاح طلب با مقام معظم رهبری، گفت: در انتخابات سال 92 آقای موسوی لاری آقای مجید انصاری و دکتر جهانگیری، قبل از هر اقدامی تقاضای ملاقات با رهبری کردند و این تقاضا به فوریت پذیرفته شد، هر چند در آن جلسه به طور صریح صحبتی از انتخابات نشد، اما این سه نفر به نمایندگی از جریان اصلاحات دغدغه های خود را خدمت رهبری مطرح کردند.

عضو بنیاد باران تصریح کرد: در این دیدار رهبری نیز رهنمودهایی را خدمت این دوستان ارائه کردند، که مهمترین این رهنمود تعیین مرز میان اصلاح‌طلبان و جریانات ضد انقلاب خارج نشین بود. معتقدم تمامی احزاب و شخصیت های اصلاح‌طلب که دل در گرو مصالح و تعالی کشور دارند، کاملا به این خط قرمز پایبند بوده و هستند و احتمالا در سال آینده نیز از این دست ملاقات ها صورت بگیرد.

این فعال سیاسی با اشاره به مباحث مطرح شده در شورای مشورتی در خصوص تاکید بر رای شهرستان‌ها برای انتخابات مجلس، تصریح کرد: از آنجایی که خود نیز عضو شورای مشورتی هستم، اما تصمیم دارم در مورد مسائلی که در این شورا مطرح می‌شود حرفی نزنم.

رسولی با بیان اینکه انتخابات مجلس یک پروژه محلی است، گفت: صرف نظر از اینکه من سخنگوی شورای مشورتی آقای خاتمی نیستم، به عنوان نظر شخصی و یک کارشناس مسائل انتخاباتی بر این باور هستم که انتخابات مجلس بر خلاف انتخابات ریاست جمهوری، یک رویداد سیاسی و یک پروژه کاملا محلی است و مراجع ملی تاثیرگذاری کم‌تری دارند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آیا رد صلاحیت اصللاح طلبانی که در حوادث انتخابات سال 88 نقش داشتند، موجب نگرانی جریان اصلاحات است، تصریح کرد: همواره یکی از دغدغه و چالش‌های فراروی اصلاح‌طلبان، مسئله کیفیت نظارت بر امر انتخابات به خصوص بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی بوده است. این دغدغه ارتباطی به حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال 88 ندارد ، اتفاقا در سال 88  تنها مسئله ای که مشکل ساز نبود بررسی صلاحیت ها بود.

عضو هیات مدیره بنیاد باران با بیان اینکه شورای نگهبان جانب احتیاط را رعایت نکرد، عنوان کرد: البته در آن دوره این ایراد متوجه برخی از اعضای شواری نگهبان بود که در رفتارشان جانب احتیاط را رعایت نکردند و با حمایت صریح و علنی از یکی از کاندیدها به حیثیت شورای نگهبان لطمه زدند، که این نقیصه در انتخابات سال 92 کاملا بر طرف شد و از این حیث مشکلی پیش نیامد.

رسولی با بیان اینکه فیلتر شورای نگهبان برای همه جریان ها وجود دارد، گفت:  نمی گویم که هیچ کدام از کاندیدهای اصولگرا از جهت رد شدن از فیلتر شورای نگهبان واهمه‌ای ندارند ولی در یک مقایسه کلی محدودیت‌های که متوجه جریان اصلاحات بوده است نسبت به جریان اصولگرا بیشتر بوده است. امیدوارم با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن رای مردم و اینکه انتخابات مختص به روز  انتخابات نیست، در سالهای آتی نیز رهنمودهای رهبری به صورت کامل سرلوحه امور قرار بگیرد.



تاریخ انتشار : 26 بهمن 1393 12:07



» اخبار مرتبط:

  • چندنفراز نمایندگان خبرگان رهبری با شرط "کهولت سن"درانتخابات آینده رد صلاح ...
  • نوه امام رئیس‌ ستاد اصلاح‌طلبان شد
  • مشایی‌تائیدنشود٬احمدی‌نژاد‌استعفا می‌کند
  • مجلس نهم به هیئت رئیسه‌ای قوی‌تر نیاز دارد/سید علی محمدبزرگواری
  • تاییدصلاحیت10دواطلب دیگرتا عصر دیروز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler