مشروح اخبار


» روحاني ازقم دست پر برگشت /حمایت روحانیت از این روحانی



حسن روحاني با حمايتي گرانبها از پايتخت مذهبي ايران به پايتخت سياسي بازگشت؛ حمايت مراجع تقليد و آيات عظام از دولت


حسن روحاني با حمايتي گرانبها از پايتخت مذهبي ايران به پايتخت سياسي بازگشت؛ حمايت مراجع تقليد و آيات عظام از دولت. حمايتي كه بيش از هر چيز ديگر براي سياسيون ارزشمند است.

به گزارش راک نیوز ؛ در اوج فشارهاي سياسي به پاستور، موضع حمايتي زعماي ديني قم از دولتي‌ها مي‌تواند پشتوانه خوبي براي آنها باشد. قم، شهري كه در جغرافياي وسيع ايران مي‌توان آن را همسايه نزديك تهران دانست، بسيار بيش از اينها در جغرافياي سياسي به پايتخت نزديك است. قرار گرفتن زير سايه امن اين همسايه نزديك تضمين بزرگي براي بقا در گستره سياست است؛ تضميني كه تا اينجاي كار حسن روحاني آن را به دست آورده است. مناسبات او با قم در تمام مدت بعد از انتخابات ٢٤ خرداد هم نشان مي‌دهد كه رييس‌جمهوري تلاشي جدي براي حفظ ضمانت علما و مراجع تقليد قم به كار بسته است.

قم هر چند در سفرهاي استاني او چهاردهمين مقصدش بود اما معنادارترين سفر روحاني به قم مربوط به حضور بلافاصله‌اش در اين شهر بعد از انتخابات ٢٤ خرداد مي‌شود؛ جايي كه به نظر مي‌رسيد روحاني در پي جلب اطمينان مراجع و روحانيت در موازات برنامه‌هاي دولتش بود. حالا به نظر مي‌رسد يك سال و نيم بعد از حضور او در پاستور هم سفر چهاردهم استاني دولت زمينه‌اي بود براي ارايه گزارش عملكرد اين ماه‌ها به علماي قم و البته كسب اطلاع از مواضع آنها درباره دولت و برنامه‌هاي دولت، آن هم در روزهايي كه فشار مذاكرات هسته‌اي بر دوش دولت از يك سو و چالش‌هاي اقتصادي از سوي ديگر كار را قدري براي پاستور‌نشينان سخت كرده است. جلب حمايت روحانيت قم اما قطعا مي‌تواند از بار اين سختي‌ها بر دوش دولت بكاهد و چه كسي بهتر از حسن روحاني، به عنوان «فرزند حوزه» به اين مهم واقف است.

از همين رو است كه رييس‌جمهوري در مقابل حمايت مراجع و روحانيون از دولتش، مواضعي اتخاذ مي‌كند كه مي‌تواند براي حوزه و حوزويان اميدبخش و آرامش‌آفرين باشد. رييس‌جمهوري كشورمان در اين سفر بار ديگر بر دولتي نبودن حوزه علميه تاكيد كرد و از حوزه علميه خواست« نظريه‌پرداز مسائل مهم ديني باشد» نظريه‌پردازي در مسائل مهم ديني اجتماعي، ديني سياسي، ديني بين‌المللي، ديني فرهنگي در حوزه علميه قم است، دولت نه دنبال نظريه‌پردازي ديني بوده و نه كارش اين است. اعتماد



تاریخ انتشار : 9 اسفند 1393 12:47



» اخبار مرتبط:

  • کوه‌پیمایی صبحگاهی مقام‌معظم رهبری
  • بچه‌ها برای مجلس کاندیدا می‌شوند
  • دستاوردهای يك سال دولت آقاي دكتر روحاني
  • فجر-پيکان؛ قسمت اول سريال صعود به ليگ برتر
  • جمع‌آوري بازي رايانه‌اي ترور موسوي و كروبي
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler