مشروح اخبار


» حمایت قاطع سردار جعغری از مذاکره کنندگان/ بازتاب سخنان فرمانده سپاه در رسانه های جهان



 مقاومت ملت ایران در برابر آمریکا باعث شد همه گزینه های قوی آمریکایی ها برای تحمیل اراده سیاسی خودشان بر جمهوری اسلامی بی اثر شود.


پایگاه اینترنتی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ایران به نقل از سردار جعفری اعلام کرد مقاومت ملت ایران در برابر آمریکا باعث شد همه گزینه های قوی آمریکایی ها برای تحمیل اراده سیاسی خودشان بر جمهوری اسلامی بی اثر شود.

وی تصریح کرد آمریکا قصد داشت ایران را مجبور به تغییر رفتار سیاسی خود کند اما مجبور شد برای حل مسئله هسته ای ایران همه گزینه ها را کنار بگذارد و روند دیپلماسی را در پیش بگیرد.

جعفری گفت :« تیم مذاکره کننده ایران تاکنون توانسته است در جبهه دیپلماتیک به گونه ای شایسته از حقوق ایرانی ها دفاع کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از تلاش های صادقانه آنها در حفظ خطوط قرمز در مذاکرات هسته ای اخیر قدردانی می کند.»

فرانس پرس

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران ،‌فرمانده سپاه پاسداران به طور بی سابقه و قاطع از گروه گفتگو کنندگانی که « از حقوق » ایران دفاع می کنند تجلیل کرد.

سردار علی جعفری در پیامی که در پایگاه رسمی سپاه پاسداران منتشر شد اعلام کرد:« فرزندان انقلابی ایران اسلامی توانستند در این نبرد دیپلماتیک با توانمندی از حقوق ملت » در گفتگوهایی که به چارچوب توافق درخصوص این پرونده منجر شد ،‌دفاع کنند.

او به ویژه از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ،‌وزیر امور خارجه(‌محمد جواد ظریف) و دیگر گفتگو کنندگان تجلیل کرد.

فرامس پرس با اشاره به سخنان پیش از این فرمانده سپاه ردر انتقاد از برخی رفتارها در سیاست خارجی دولت روحانی نوشت: در آن دوره ،‌او گفتگووی تلفنی تاریخی بین روحانی و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اشتباهی تاریخی خوانده بود.

چند ماه بعد در فوریه 2014، او بدون ذکر نام به برخی از مقامات اشاره کرده بود که « آماده اند با قیمت پایین عظمت و قدرت ایران را برای به دست آوردن پایان خصومت با آمریکا به دست آورند.»

ایران و کشورهای گروه پنج بعلاوه یک( آمریکا ، روسیه ، چین ،‌فرانسه ،‌انگلیس و آلمان ) ،‌پس از 18 ماه گفتگوهای فشرده پنجشنبه گذشته در لوزان به توافقنامه ای چارچوبی درباره برنامه هسته ای ایران دست یافتند.



تاریخ انتشار : 20 فروردین 1394 13:03



» اخبار مرتبط:

  • حمایت قاطع سردار جعغری از مذاکره کنندگان/ بازتاب سخنان فرمانده سپاه در رسان ...
  • «اوباما» آماده دیدار با روحانی در «نیویورک» است
  • آماده مذاکره درباره حقوق بشر هستیم
  • رییس‌جمهوری:در آستانه حل‌وفصل مساله هسته‌ای هستیم
  • سرمقاله واشنگتن‌پست: دستیابی به توافق هسته‌ای دشوار است/نمی‌توان خوش‌بین بو ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler