مشروح اخبار


» انصاری:دولت مخالف استانی شدن انتخابات است



حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس طی سخنانی ضمن اعلام مخالفت دولت با طرح مذکور گفت: دولت با اصل این موضوع مخالف است، چرا که


به گزارش راک نیوز، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس طی سخنانی ضمن اعلام مخالفت دولت با طرح مذکور گفت: دولت با اصل این موضوع مخالف است، چرا که فرصت کافی برای بررسی دقیق این موضوع وجود نداشته و در دولت نیز نظرات متفاوتی در این زمینه وجود داشت، اما کلیت دولت نسبت به این طرح اعلام مخالفت کردند. 

وی افزود: اصل استانی شدن انتخابات اگر در مقطع مناسب و با وقت کافی و به وسیله یک طرح یا لایحه جامع مطرح شود، می‌شود آن را بررسی کرد. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور  بر همین اساس گفت: این طرح در حقیقت تلفیقی از برگزاری انتخابات به صورت شهرستانی و استانی هست که در آن هم معایب شهرستانی بودن انتخابات حفظ شده و هم محاسن استانی بودن انتخابات که می‌تواند وجود داشته باشد از بین رفته است. 

انصاری افزود: در این طرح مشخص نشده که اگر در یک شهرستان صلاحیت یک کاندیدا رد شد و یا نماینده یک شهرستان استعفا و یا فوت کرد، آیا در مرحله بعد برای همان شهرستان انتخابات برگزار می‌شود و یا در کل استان.

وی تاکید کرد: هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها با استانی شدن انتخابات مجلس بسیار افزایش می‌یابد به طوری که اکنون در شهرهای بزرگ مثل تهران نمایندگان برای پوشش تبلیغاتی مشکل دارند و وقتی انتخابات استانی شود تبلیغات در برخی جاها غیرممکن می‌شود، البته ممکن است با این طرح شخصیت‌های بیشتری حضور یابند، اما معایبی هم وجود دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان گفت: در مجموع مسائل سیاسی و امنیتی نباید دور از توجه نمایندگان باشد، چرا که کشور دارای قومیت‌ها، مذاهب و زبان‌های مختلف است که در شرایط فعلی همه قومیت‌ها در مجلس نماینده دارند و ممکن است تصویب این طرح این موضوع را دچار اخلال کند و سبب شود انسجام ملی لطمه ببیند.


 



تاریخ انتشار : 2 اردیبهشت 1394 17:08



» اخبار مرتبط:

  • رأی مثبت مجلس به طرح استانی شدن انتخابات
  • انتخابات مجلس درکشاکش دو طرح /شرط قبولی کسب اکثریت مطلق(50درصد + یک رای) خو ...
  • «استانی‌شدن انتخابات مجلس»؛ فراموشی مناطق محروم یا تقویت نظام حزبی
  • درصورت تصویب این طرح،اکثر کاندیداهای انتخابات درکهگیلویه وبویراحمد انصراف م ...
  • طرح دوفوریتی نمایندگان برای استانی شدن انتخابات مجلس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler