مشروح اخبار


» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد : اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان دوران طلایی خود را پشت سر می‌گذارد



مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته با کمک کاظم قلم‌چی مدیر کانون فرهنگی آموزشی قلم‌چی شش کتابخانه استان با اعتبار بالغ بر 200 میلیون تومان مجهز و تجهیز شد و 500 میلیون تومان دیگر نیز برای تجهیز کتابخانه شهر دهدشت هزینه شد.


زینب قربانی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان در ابتدا به مشکلات کتابخانه مرکزی شهر یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: کتابخانه مرکزی یاسوج تنها کتابخانه عمومی استان است که بیش از 500 متر آن در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویراحمد قرار دارد.

به گزارش راک نیوز ؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به نزدیکی به فصل کنکور کمبود جا و مکان در کتابخانه مرکزی شهر یاسوج مشکلاتی را برای دانش‌آموزان ایجاد کرده که امیدواریم مسئولان نسبت به کمبود فضای فیزیکی چاره‌اندیشی کنند.

وی به برگزاری اولین جشنواره اهدای کتاب، اهدای دانایی اشاره کرد و گفت: در این جشنواره بسیاری از کتاب‌های که در ادارات و همچنین منازل مردم بدون استفاده هستند جمع‌آوری و برای استفاده عموم در اختیار کتابخانه‌های استان قرار می‌گیرد.

این مسئول به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه‌های عمومی، احساس تعلق خاطر و ارتباط خانواده‌ها به ویژه نسل جوان با کتابخانه‌های عمومی، استفاده عموم مردم از کتاب‌های مفید و بلا‌استفاده موجود در منازل و ادارات و فرهنگ‌سازی سنت اهدای کتاب از اهداف این جشنواره است.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان دوران طلایی خود را پشت سر می‌گذارد، بیان کرد: این اداره‌کل در هیچ زمانی به مانند سال گذشته از حمایت استاندار و معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمد برخوردار نبود و همکاری انجام شده با کتابخانه‌های عمومی بی‌نظیر و چشم‌گیر بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته با کمک کاظم قلم‌چی مدیر کانون فرهنگی آموزشی قلم‌چی شش کتابخانه استان با اعتبار بالغ بر 200 میلیون تومان مجهز و تجهیز شد و 500 میلیون تومان دیگر نیز برای تجهیز کتابخانه شهر دهدشت هزینه شد.

وی به مشکلات کتابخانه امام علی(ع) شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون راه ورودی به این کتابخانه مسدود شده و مردم و علاقمندان به کتاب نمی‌توانند از ظرفیت این کتابخانه به درستی استفاده کنند که باید راه‌حلی در این مورد هم اتخاذ شود.

این مسئول در پایان خواستار همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هلال احمر، اداره‌کل آموزش و پرورش، شهرداری یاسوج، صدا و سیمای مرکز استان، بسیج ناحیه شهرستان، سازمان اتوبوس‌رانی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بهتر برگزار شدن جشنواره اهدای کتاب، اهدای دانایی شد.

 



تاریخ انتشار : 2 اردیبهشت 1394 22:44



» اخبار مرتبط:

  • حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر :طرح کتابخانه دیجیتالی در شهرستان بهبهان اجرا ...
  • امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی شد
  • تجهیز کتابخانه دولت‌آباد یاسوج
  • یک خانم سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کلنگ‌زنی کتابخانه شهدای باباکلان و افتتاح کتابخانه روستای «ده‌جلیل» گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler