مشروح اخبار


» نماینده مردم ممسنی:استانی شدن انتخابات سبب رسیدگی بهتر به حوزه‌های انتخابی می‌شود



نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه در حال حاضر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برخی از امور مربوط به قوه مجریه را انجام می‌دهند خاطرنشان کرد:


 به گزارش راک نیوز از شیراز، نوذر شفیعی با بیان اینکه هر طرح و برنامه معایب و محاسنی دارد اظهار داشت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز معایب و محاسنی دارد که بهترین حسن آن جلوگیری از ورود نمایندگان به مسائل جزئی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از فعالیت‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درگیرشدن به مسائل جزئی است افزود: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی تفکیک بین وظایف قوه مجریه و قوه مقننه را بیشتر می‌کند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از اینکه در حال حاضر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برخی از امور مربوط به قوه مجریه را انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: این طرح عملکرد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در حوزه وظایف خودشان تقویت می‌کند.

شفیعی با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی به بسیاری از اختلافات قومی، مذهبی و غیره پایان می‌دهد تصریح کرد: استانی شدن این انتخابات نه‌تنها اندیشه و فکر را مبنای حضور در انتخابات می‌کند بلکه زمینه مشارکت بیشتر مردم در انتخابات را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد متخصص، باتجربه و صاحب‌نظر و با وجهه ملی وارد گود انتخابات می‌شوند بیان کرد: در گذشته شاید بودند افرادی که بدون توانایی و تخصص وارد مجلس شدند و با اجرای این طرح جلوی ورود چنین افرادی به مجلس شورای اسلامی گرفته می‌شود.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در تشریح برخی معایب این طرح گفت: این طرح برای کشور در سطح ملی بار مالی دارد اما با این وجود از ورود پول‌های کثیف به جریان انتخابات جلوگیری می‌کند.

شفیعی با بیان اینکه در طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با گسترده‌تر شدن دامنه فضای انتخابات، تشخیص مردم در انتخاب نمایندگان خود بیشتر مؤثر می‌شود اظهار داشت: این طرح از فسادهای احتمالی در انتخابات جلوگیری می‌کند.

وی برآیند کلی خود از اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را مثبت بیان کرد و افزود: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی سبب افزایش شور و نشاط سیاسی مردم شده و رأی دادن مردم را عقلایی می‌کند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای این طرح فرصت بیشتری برای نمایندگان مردم در خانه ملت فراهم می‌کند تا به مسائل حوزه انتخابی خود بپردازند خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری و نظارت برحسن اجرای قانون است که با اجرایی شدن طرح استانی انتخابات نمایندگان بیشتر و بهتر می‌توانند به وظایف و تعهدات خود در قبال مردم خود عمل کنند.



تاریخ انتشار : 3 اردیبهشت 1394 12:35



» اخبار مرتبط:

  • رأی مثبت مجلس به طرح استانی شدن انتخابات
  • استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و ..../غلبه نقش ملی برنقش محلی
  • «استانی‌شدن انتخابات مجلس»؛ فراموشی مناطق محروم یا تقویت نظام حزبی
  • طرح دوفوریتی نمایندگان برای استانی شدن انتخابات مجلس
  • مجلس نهم به هیئت رئیسه‌ای قوی‌تر نیاز دارد/سید علی محمدبزرگواری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler