مشروح اخبار


» 15‌فقره‌کلاهبرداری زنجانی پیش از ورود به عرصه‌‌نفت/دولت احمدی‌نژاد هیچ اقدامی نکرد



عضو کمیته تحقیق درباره اموال بابک زنجانی، با بیان اینکه زنجانی پیش از ورود به عرصه معاملات نفتی با سه شناسنامه فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌داده است، گفت:‌


به گزارش راک نیوز ،خانه ملت نوشت: عضو کمیته تحقیق درباره اموال بابک زنجانی، با بیان اینکه زنجانی پیش از ورود به عرصه معاملات نفتی با سه شناسنامه فعالیت‌های اقتصادی خود را انجام می‌داده است، گفت:‌ همچنین در آن دوران وی حدود 15 تخلفات مالی و اقتصادی داشته که این مسائل شامل دریافت وام‌های کلان و عدم بازپرداخت این تسهیلات و بروز تخلف در حوزه‌هایی مانند ورزش، رسانه، کشتیرانی، هواپیمایی و بازار دلار بوده است.

امیرعباس سلطانی ، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره سرمایه‌گذاری بخشی از درآمدهای نفتی در کشور روسیه از سوی بابک زنجانی، گفت: قطعا این اظهارات تنها برای انحراف افکار عمومی و تغییر روند بررسی پرونده مربوطه صورت می‌گیرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ بر اساس بررسی‌های انجام شده بخشی اعتبارات از سوی زنجانی در کشورهایی مانند ترکیه، مالزی و تاجیکستان سرمایه‌گذاری شده، همچنین بخشی از اموال حاصل از این درآمدها به اسم دیگران درآمده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی قرار بود که مجموعا حدود یک هزار میلیارد و 500 میلیون تومان از درآمدهای نفتی که در اختیار زنجانی بود، به وزارت نفت منتقل شود که متأسفانه تاکنون این اقدام صورت نگرفته و همین موضوع و اموال مربوطه مدعیان بسیاری دارد.

سلطانی ادامه داد: از طرف دیگر بر اساس گزارش اعلامی مجموعه بدهی بابک زنجانی حدود 10 تا 12 هزار میلیارد تومان است، که این تنها منابعی بوده که اثبات شده است، همچنین طی آمار اعلامی حدود 80 درصد از بدهی‌ها در خارج از کشور وجود دارد.

وی با اشاره به سوابق و تخلفات بابک زنجانی در سال‌های گذشته، گفت: بر اساس گزارشات واصله بابک زنجانی پیش ورود به عرصه معاملات نفتی، حدود 15 تخلفات مالی و اقتصادی داشته که این مسائل شامل دریافت وام‌های کلان و عدم بازپرداخت این تسهیلات و بروز تخلف در حوزه‌هایی مانند ورزش، رسانه، کشتیرانی، هواپیمایی و بازار دلار بوده است.

سلطانی ادامه داد: همچنین این موضوع جالب است که وی با سه شناسنامه جعلی و متفاوت کارهای خود را در کشور انجام می‌داده، حال این سؤال مطرح می‌شود که با توجه به سطح گسترده تخلفات چرا مسئولان مربوطه و وزرای دولت گذشته هیچ اقدامی برای جلوگیری از ورود زنجانی به این عرصه انجام ندادند.

عضو کمیته تحقیق درباره اموال بابک زنجانی، بر لزوم تسریع در پیگیری و رسیدگی به پرونده بدهی‌های مالی زنجانی از سوی قوه قضائیه تأکید کرد و گفت: همچنین وزارت خارجه نیز باید در جهت استرداد اموال زنجانی در دیگر کشورهای خارجی اقدام کند.



تاریخ انتشار : 8 اردیبهشت 1394 22:08



» اخبار مرتبط:

  • هشدار فیس‌بوکی بابک زنجانی
  • مزایده اموال بابک زنجانی +جدول
  • بعد از زنجانی به سراغ مرتضوی می‌رویم
  • انتشار فیلم رقصیدن بابک زنجانی با دختران +عکس
  • کاخ بابک زنجانی در کیش(+عکس)
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler