مشروح اخبار


» فرمانده نیروی زمینی : نیروهای تکفیری درنزدیکی مرزهای ماهستند



فرمانده نیروی نظامی زمینی ارتش گفت:‌ نیروی زمینی در عرض کمتر از سه روز، پنج تیپ رزمی را وارد کرد و حرکت‌های آن‌ سوی مرزها را شروع کردیم، چهل کیلومتر داخل خاک عراق هم نفرات پیاده و هم بالگردها برای شناسایی فرستادیم.

وی تاکید کرد: این قدرت نمایی همزمان با فتوای..


امیرسرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در صحن علنی به مناسبت سوم خرداد، در ابتدا با گرامی‌داشت یاد شهدایی که عزت، استقلال، عظمت و آبرو را برای نظام به ارمغان آورده‌اند به ویژه شهدای گرانقدر عملیات شکوهمند بیت‌المقدس از لاریجانی برای دعوت به مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که عملیات بیت‌المقدس عملیاتی بود که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، گفت: بدون تردید عملیات بیت‌المقدس در مقایسه با عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که آن را از سایر عملیات‌های دیگر متمایز می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی  تصریح کرد: عملیات بیت المقدس عملیاتی بود که از دهم اردیبهشت ماه سال 61 آغاز و تا سوم خرداد همان سال ادامه پیدا کرد و سرانجام به اشغال 19 ماهه خرمشهر پایان داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم، تهدیداتی که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته فرق می‌کند، امروز نیروهای گروه تروریستی و تکفیری در نزدیکی  مرزهای ما هستند.
امیر پوردستان ادامه داد: سال گذشته همین موقع به بنده از طرف ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد که نیروهای داعش در سعدیه آمده‌اند و گام بعدی خانقین خواهد بود که می‌خواستند به داخل کشور ما بیایند، در کشور ما در استان‌هایی همجوار فضا سازی کرده بودند که سربازان گمنام امام زمان (عج) آن‌ها را کشف کردند.
فرمانده نیروی نظامی زمینی ارتش گفت:‌ نیروی زمینی در عرض کمتر از سه روز، پنج تیپ رزمی را وارد کرد و حرکت‌های آن‌ سوی مرزها را شروع کردیم، چهل کیلومتر داخل خاک عراق هم نفرات پیاده و هم بالگردها برای شناسایی فرستادیم.
وی تاکید کرد: این قدرت نمایی همزمان با فتوای علمای شیعه و اهل سنت عراق بود و باعث شد که داعشی‌ها عقب نشینی کنند، اما ما امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آن‌ها خود را آماده می‌کنند.
امیر پوردستان گفت:‌بنده به عنوان یک سرباز استدعا می‌کنم که در این شرایط نیروی زمینی ارتش و سپاه به لحاظ تحرک و آمادگی نیروی زمینی سپاه و ارتش باید تقویت شوند، اعتباراتی باید در اختیارشان برای خرید تانک و اورهال سامانه‌های رزم زمینی قرار بگیرد  چرا که نبرد امروز نبرد نیروی زمینی است و نیروی زمینی باید همان طور که در عملیات بیت المقدس خود را نشان داد در این صحنه هم خود را نشان دهد.
فرمانده نیروی نظامی زمینی ارتش  در پایان خاطر نشان کرد: از مجلس شورای اسلامی  تقاضا داریم که نگاه ویژه‌تری به ما داشته باشد تا بتوانیم این رسالت، مسئولیت و ماموریت خطیری که بر عهده ما گذاشته شده به شایستگی عمل کنیم.
حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سخنرانی امیرپوردستان در صحن علنی مجلس گفت: از امیر پوردستان تشکر می‌کنیم که در روز سوم خرداد ماه روز عزت آفرینی پیروزی ملت عزیز و قهرمانان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، نیروهای بسیج تشریف آوردند و برای مردم و نمایندگان سخنرانی کردند.



تاریخ انتشار : 3 خرداد 1394 17:06



» اخبار مرتبط:

  • داعش در 35 کیلومتری بغداد
  • کنایه یک سایت اصولگرا به حضورفریدون در کنار فرماندهان نظامی+عکس
  • داعشی‌­ها ۳ زن عراقی را پس از تجاوز سر بریدند
  • 900 کیلومتر موتورسواری از سوق کهگیلویه تا مسجد جامع خرمشهر
  • موافقت مقام‌معظم‌رهبری با عفو و تخفیف مجازات برخی محکومان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler