مشروح اخبار


» چگونه یک سفر خارجی مقرون به صرفه داشته باشیم؟



اگر با خواندن این مطلب سفر بعدی خارجی تان با کیفیت بهتر و هزینه ی کمتر انجام شد، قول بدهید یک سوغاتی خوب برای نویسنده مطلب کنار بگذارید. البته به این ترتیب سود حاصله به جیب نویسنده می رود نه شما ! پس فکر کردید چه انگیزه ای پشت نوشتن این مطلب هست ؟


اگر با خواندن این مطلب سفر بعدی خارجی تان با کیفیت بهتر و هزینه ی کمتر انجام شد، قول بدهید یک سوغاتی خوب برای نویسنده مطلب کنار بگذارید. البته به این ترتیب سود حاصله به جیب نویسنده می رود نه شما ! پس فکر کردید چه انگیزه ای پشت نوشتن این مطلب هست ؟

چند سالی است که گوش های گردشگران به کلمه هایی مانند "سفرهای لحظه آخری" حساس شده و با چمدانی بسته در پشت در، منتظر این نوع از تخفیف های آژانس های مسافرتی هستند. آژانس های چارتر کننده ی خطوط مختلف، وقتی به تاریخ پرواز نزدیک می شوند و چشمشان به صندلی های خالی ای که پولش را پرداخته اند می افتد، برای خالی نماندن این صندلی ها دست به کار شده و صندلی (البته نه خود صندلی) را در کنار ارزان ترین هتلی که برایشان قابل ارائه است با قیمتی وسوسه کننده و مناسب عرضه می کنند. البته ما خوشحال خواهیم شد که شما چنین فرصتی را از دست ندهید و استفاده کنید اما در عین حال محدودیت هایی نیز وجود دارد که بطور خلاصه برایتان می شماریم.

1- هتل را شما انتخاب نمی کنید، بلکه چسبیده به صندلی ای که گفتیم است.

2- ضمن این که صندلی مذکور لزوما به مقصدی که شما می خواهید، نمی رود.

3- و چرا بر صندلی این چارتر، مسافر نیست؟ فصل های دیگر چه کم از فصل گردشگری دارند؟

4- به جز جیبوتی و کومور و چند کشور دیگر، حتی همین حاشیه ی خلیج همیشگی فارس خودمان نیز از شما روادید می خواهد. شما نیز نهایتا چمدان در دست داشته باشید، روادید که در دست ندارید. بنابراین تا درخواست بدهید و بگیریدش، صندلی مذکور پریده.

5- همیشه نرخ اعلام شده، وقتی قابل ارائه است که شما دو نفر باشید و اگر مثل هر انسانی یک نفر باشید باید مبلغ دیگری را بپردازید !

6- چقدر بشماریم ؟ لطفا کمی هم شما بشمارید.

خب اگر هنوز هم به خواندن ادامه می دهید، نشانه ی این است که صندلی مورد اشاره به درد شما نمی خورده. بنابراین با این پیش فرض که شما قصد سفر به جایی به جز جیبوتی و کومور را دارید، ضمن احترام به هزینه های خرید و تفریحات و ... هزینه های سفرتان را به سه بخش؛ بلیط، هتل و ویزا تقسیم می کنیم.

اولین توصیه ما در تهیه بلیط این است که بلیط هواپیما بخرید. برای این که ارزان تمام شود می توانید به چندین آژانس تلفن کنید و نرخ پایه ی مسیر خود را از آن ها سوال کنید و مطلع شوید که در چه تاریخی نرخ پایه قابل ارائه است و سفر خود را در تاریخ مذکور برنامه ریزی کنید.

برای رزرو هتل هم می توانید به وب سایتی مانند "هتل با ما" مراجعه کنید و با کارت شتاب خودتان، هتلی را که می خواهید رزرو کنید. این نوع رزرو آنلاین هتل ، چند نکته ی مثبت برای شما خواهد داشت.

•چون خریدتان دسته اول است ارزان تر برایتان تمام می شود.

•دچار بازی تفاوت فاحش یک نفر و دو نفر و نرخ های کاذبش نمی شوید.

•کسی به علتی نظیر جا ندادن و کانفرم نشدن و ... هتل شما را عوض نخواهد کرد.

•تایپ اتاق را خودتان انتخاب می کنید و مطمئن هستید که اتاق مشرف به دریا در حرکتی خودجوش تبدیل به اتاق با دید کوهستان نمی شود.

•اگر هتل خاصی مد نظر ندارید، با انواع فیلترهایی که این وب سایت دارد می توانید به بهترین گزینه برسید.

•تمامی مراحل رزرو هتل و پرداخت هایش را کاملا آنلاین انجام می دهید و در پایان یک واچر رسمی دریافت می کنید که حسابی به کارتان خواهد آمد.

و اما ویزا: فرض می کنیم شما یکی از هتل های استانبول را رزرو کردید و ویزا می خواهید! (خب اصلا ترکیه ویزا نمی خواهد، سفر خوش بگذره!). بنابراین تصور می کنیم قصد سفر به پاریس را دارید. از آنجایی که ما و شما اهل سر زده به جایی رفتن نیستیم، باید اول توسط سایت سفارت وقت ملاقات بگیرید و بجای پرداخت های اضافی و حق العمل های گزاف پانصد-ششصد یورویی برای دریافت وقت سفارت، از همان سایت فرم تقاضای روادید را هم دانلود کنید و با خودکار پر کنید. البته لازم است کمی با زبانشان آشنا باشید. در موعد مقرر، با در دست داشتن مدارکی که کنسولگری مربوطه از شما خواسته و واچر رسمی ای که در هنگام رزرو هتل دریافت کردید، در طی یک گپ کوتاه با کنسول، ایشان را مطمئن کنید که مدارک لازم را با دقت و صداقت تهیه کرده اید و همچنین سفرتان تبدیل به یک مهاجرت نخواهد شد. به این ترتیب تنها مبلغ مشخصی که بابت هزینه های ویزا خود کنسولگری از شما دریافت می کند را پرداخت می نمائید.



تاریخ انتشار : 10 خرداد 1394 03:04



» اخبار مرتبط:

  • سه ترفند زنانه برای جلب توجه مردان
  • چگونه با کفشهای پاشنه بلند راحتر راه بریم؟
  • اتاق کودک را چجوری بچینیم؟!
  • شوخی ناشایست دانشجوی دختر با استاد/عکس
  • نرخ کرایه ماشینهای لوکس در تهران+جدول
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler