مشروح اخبار


» بازداشت عامل آتش‌سوزی بیش از 50 هکتار جنگل بویراحمد



فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد خبر داد.

وی تصریح کرد: ساعت 11 سه‌شنبه، 19 خردادماه طی تماس مردمی گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع روستای «ره‌ مالی» شهرستان بویراحمد داشتیم که بلافاصله ماموران یگان حفاظت استان و شهرستان به محل اعزام شدند. با توجه به گستردگی آتش از فرمانداری، شهرداری، شوراها، نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی محل درخواست کمک کردیم


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد خبر داد.

سرهنگ محمدرحیم برزمند  تصریح کرد: ساعت 11 سه‌شنبه، 19 خردادماه طی تماس مردمی گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع روستای «ره‌ مالی» شهرستان بویراحمد داشتیم که بلافاصله ماموران یگان حفاظت استان و شهرستان به محل اعزام شدند. با توجه به گستردگی آتش از فرمانداری، شهرداری، شوراها، نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی محل درخواست کمک کردیم که با حضور در منطقه طی عملیاتی مشترک نسبت به اطفاء حریق اقدام شد.

وی افزود: در پی این آتش‌سوزی بیش از 50 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی «ره مالی»، «آب گرمک» و «آب زالو» شهرستان بویراحمد، طعمه حریق شدند.

به گزارش راک نیوز از یاسوج ، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس تحقیقات به‌عمل آمده، شخصی به نام «محسن.پ» از ساکنان «راه مالی» عامل این آتش‌سوزی بوده است. این فرد برای از بین بردن علف‌های هرز زمین کشاورزی خود اقدام به روشن کردن آتش کرده که به علت سهل‌انگاری، آتش به عرصه‌های منابع طبیعی سرایت کرده است.

وی ادامه داد: این شخص به علت سهل‌انگاری در روشن کردن آتش، دستگیر شد و هم‌اکنون در بازداشتگاه پاسگاه چیتاب مرکز بخش کبگیان به سر می‌برد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بیش از 80 نفر برای اطفاء حریق تلاش کردند که آتش‌سوزی ساعت 23 خاموش و مهار شد.

سرهنگ برزمند تصریح کرد: به علت وزش باد، شدت آتش‌سوزی بیشتر شده بود که مهار آن را با سختی مواجه می‌کرد.

وی گفت: در این آتش‌سوزی بیش از 50 هکتار از گونه‌های جنگلی بلوط و گیاهی پیوار این مناطق سوختند و از بین رفتند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: تعدادی از نیروها در منطقه حضور دارند تا اگر کنده‌های باقی‌مانده از آتش‌سوزی مجددا شعله‌ور شدند، آنها را خاموش کنند.

منبع /ایسنا



تاریخ انتشار : 20 خرداد 1394 04:23



» اخبار مرتبط:

  • آتش ودود برقامت بلند "کوه پات"درکهگیلویه !
  • بیش از 45 هکتار از منابع طبیعی لنده در آتش سوخت
  • مهار آتش‌سوزی باغ مرکبات در روستای «آرو»
  • آتش سوزی کوه الوند لنده مهار شد
  • "خامی"در آتش سوخت /نگرانی از گسترش حریق
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام