مشروح اخبار


» نامه یک استاد دانشگاه به استاندار فارس



بنا به گفته دکتر مطهری و با آن وضع نامطلوبی که ایشان داشتند، در کلانتری مسیر خود، حتی نیروهای ناجا حاضر به دستگیری افراد مهاجمی که تا کلانتری او را تعقیب کرده بودند، نشدند، بلکه او را سفارش به برگشتن نیز می نمودند.

آقای دکتر مطهری یک دست کت و شلوار تحویل می گیرد و بر می گردد که اگر من بودم با همان لباس به ترهان بر می گشتم ، تا عبرتی برای آنانی که پس از آن از این گروه از ارازل و اوباش دفاع کردند ، می گردید


 دکتر جلال یوسفی، جامعه شناس اقتصادی و توسعه و استاد توسعه دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر، به استاندار فارس یادداشتی نوشته  است. لازم به یادآوری است که قبلاً دکتر یوسفی به دنبال برخورد نمایندگان با انتصاب استاندار جدید فارس طی نامه ای ضمن محکوک کردن این عمل از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد عذر خواهی کرده بود.

استاندار محترم فارس جناب آقای مهندس افشانی

سلام علیکم

با احترام و عرض خیر مقدم به شما ، ورود حضرتعالی را به استان تمدن پارسیان ( فارس ) خوش آمد می گویم و به این بهانه ، از صدها و شاید بیشتراز صدها، مشکل این استان به یک نمونه اشاره می کنم و در صورت بقاء عمر در خدمت شما خواهم بود. هر چند وجود فرهیختگانی که بنده شاگرد آن ها نیز محسوب نمی شوم ، درکنار شما و جامعه فرهیخته پرور استان فارس، مایه دل گرمی است.

جناب استاندار محترم

جنابتان نیک می داند که جامعه ای که در آن امنیت وجود نداشته باشد، ولو با بودن همه شاخص های توسعه، این جامعه روی توسعه را نخواهد دید ، لهذا بنده با مصداقی از این شاخص آغازین سخن خود را به محضر حضرت عالی ارسال می کنم.

وی درادامه با اشاره به خادثه برخورد فیزیکی با علی مطهری دراسفندماه گذشته درشیراز ،نوشته ؛ فردی که از فرهنگیان فرهیخته و بازمانده ایدئولوگ انقلاب اسلامی است، حمله می شود، تا جایی که به قصد کشتن او را مورد هجمه سنگ ، گوجه و سایر اشیاء قرار می دهند. این در حالی بود که هنوز مهمان ما مردم « استان ادب و هنر»! فارس ، هنوز پایش حتی به محل سخنرانی نرسیده بود، چه رسد به این که سخنی گفته باشد، که بتوان آن را بررسی کرد و در باره آن اظهار نظر نمود !

بنا به گفته دکتر مطهری و با آن وضع نامطلوبی که ایشان داشتند، در کلانتری مسیر خود، حتی نیروهای ناجا حاضر به دستگیری افراد مهاجمی که تا کلانتری او را تعقیب کرده بودند، نشدند، بلکه او را سفارش به برگشتن نیز می نمودند.

آقای دکتر مطهری یک دست کت و شلوار تحویل می گیرد و بر می گردد که اگر من بودم با همان لباس به ترهان بر می گشتم ، تا عبرتی برای آنانی که پس از آن از این گروه از ارازل و اوباش دفاع کردند ، می گردید که البته بعید به نظر می رسد که مایه عبرت می شد.

این استاد دانشگاه با خطاب قراردادن استاندارفارس ادامه میدهد:هرچند در برابر افکار عمومی ، یک سری اقدامات بسیار ضعیفی در خصوص حمله به دکتر مطهری ، صورت گرفت، اما این پژوهشگراز موضع گیری برخی افراد و تشکل ها درحمایت ازحمله کنندگان به نماینده مجلس انتقاد میکند.

به گزارش راک نیوز دربخش دیگری از این یادداشت آمده است:

استاندار عزیز

در قدیم ما واژه یک بام و دو هوا را، فقط از زبان بومیان می شنیدیم، اما بسیار طول کشید تا به بطن و کنه این « یک بام و دو هوا» پی بردیم!

جناب افشانی محترم

در همین شیراز، در همین  سومین پایتخت مذهبی کشور و مدعی پایتخت فرهنگ و ادب، مردمی که برای استقبال از نماینده رسمی دولت اعتدال و توسعه که نتیجه حضور شکوهمند خرداد 92 بود، و با همراهی وزیر محترم کشور، حاضر شده بودند، دونفراز آنها توسط نیروی انتظامی بازداشت گردید،هرچند بنا به نوشته رسانه ها با پا در میانی حضرت عالی این افراد آزاد گردیده اند اما، آن چه مهم است، ذات عمل است و نتیجه تلخی است که در کارنامه مدیرانی از این استان بر جای می ماند!

و … این جاست که بنده به کنه ذات« یک بام و دو هوا» بودن و آن داستان کذایی اش پی می برم!

بدتر از این ، این عمل در حالی صورت می گیرد که نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شیراز و روحانیت معظم با صدور اطلاعیه، مردمی را که با حرکتی دچار تشنج شده بودند، به اتحاد و همدلی دعوت کرده بودند و عزیزان اصلاح طلب ، به احترام این عزیران آن همه یکه تازی های اقتدارگرایان را تحمل کردند.

بنده حقیر به عنوان یک استان فارسی که سال های سال از عمر خویش را در این استان بوده ام، به نا به وظیفه خود از تصمیم هیئت محترم دولت پشتیبانی کردم، و پس از آن همه ترکش هایپراکنده شده حضرات را به جان خریدم ، اما آیا این درست است که از یک طرف دیگران را به اتحاد دعوت کنیم ، از سوی دیگر:

سایت هایمان بنویسند، تهمت بزنند، دروغ ببندند و حاضر به درج جوابیه نبوده و حتی از نوشتن نظر دیگران هم خودداری کنند؟!!! و….

تازه این بخشی از محرومیت های اجتماعی منتقدین است. این که جوانان این مملکت نسبت به آینده خود در دلهره باشند، بدترین رنجی است که آن ها می کشند و همین امر هم سرمایه اجتماعی جامعه ما را به آتش می کشد.

از خداوند متعال برای شما و سایر خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی توفیق روز افزون را دارم.

درود بر آنان که هدایت را اطاعت کردند

جلال یوسفی

31 تیر/94



تاریخ انتشار : 1 مرداد 1394 13:30



» اخبار مرتبط:

  • باوساطت استاندار جدید استان فارس دوبازداشت شده در جریان سفر وزیر کشور به شی ...
  • زمان معارفه استاندار جدید فارس مشخص شد/فارس درتدارک استقبال از سید باصلابت
  • نامه دکتر جلال یوسفی خطاب به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد :به عنوان یک فر ...
  • استاندارفارس از مطهری دلجویی کرد+خواسته مطهری از استاندار فارس
  • روزی که علی مطهری درشیرازکتک میخورد ،استاندارفارس کجابود!؟/بازنده واقعی تند ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام