مشروح اخبار


» وعده‌هایی که محقق نشد / جاده کوه‌اسفید همچنان سردرگم میان لنده و بهمئی



 آنچه تا کنون گفته شد تنها به این خاطر بود که بگوییم ما با مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه جاده‌های ارتباطی روستاها آشنا هستیم ولی باید مطالبی را یادآور کنیم که گاهی موجب رنجش مردم و سلب اعتماد از مسئولان می‌شود.

شهرستان لنده یکی از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای...


استان کهگیلویه و بویراحمد دارای مناطق روستایی و شهری بسیاری بوده که راه‌ها و جاده‌های ارتباطی 80 درصد روستاهای آن با گذشت بیش از 36 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز خاکی است.

صعب‌العبور و کوهستانی بودن جاده‌ ارتباطی یکی از مهمترین مشکلات جاده‌های روستایی بوده که باعث مهاجرت روستائیان به شهرها و گسترش حاشیه‌نشینی شده است.

به گزارش راک نیوز ، راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد اقدامات بسیار خوبی در خصوص بهسازی و مرمت جاده‌های روستایی انجام داده ولی هنوز نتوانسته نتیجه مطلوب را به دست آورد چراکه وسعت راه‌های روستایی استان بسیار زیاد و به تبع مشکلات فراوانی دارند.

حال آنچه تا کنون گفته شد تنها به این خاطر بود که بگوییم ما با مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه جاده‌های ارتباطی روستاها آشنا هستیم ولی باید مطالبی را یادآور کنیم که گاهی موجب رنجش مردم و سلب اعتماد از مسئولان می‌شود.

شهرستان لنده یکی از هشت شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای روستاهای بسیاری با جمعیت بیش از 20 خانوار بوده و جاده‌های ارتباطی این روستاها باعث شده تا شاهد مهاجرت بی‌رویه بسیاری از روستائیان به شهر و خالی شدن برخی از روستاها از سکنه باشیم.

روستای کوه‌اسفید یکی از روستاهای دارای جمعیت قریب به 20 خانوار در شهرستان لنده است که برای برای رفتن به آن باید از سرآسیاب بهمئی گذر کنیم تا به این روستا برسیم.

تنها راه‌ ارتباطی این روستا به دلیل صخره‌ای و کوهستانی بودن و عبور از رودخانه در طول سال غیرقابل استفاده بوده و باید از روش‌های سنتی و استفاده از حیواناتی همچون الاغ و اسب و قاطر و ... استفاده کرد؛ جاده این روستا به دلیل سنگلاخی و کوهستانی‌بودن تاکنون زیرسازی و آسفالت نشده است.

* یادآوری*

«در سفری که چند ماه پیش خبرنگاران به این روستا داشتند، سعی شده مشکلات روستا از طریق مصاحبه با مسئولان پیگیری شود که در این میان علیرضا اسماعیلی رئیس اداره راه و شهرسازی لنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنده گفت: با توجه به گذر جاده ارتباطی از بخش سرآسیاب یوسفی و در دسترس‌بودن از طریق شهرستان بهمئی، تعمیر و نگهداری آن با توافق قبلی به اداره راه‌ و شهرسازی شهرستان بهمئی واگذار شد.

همین امر باعث شد طی تماسی با یدالله شهرویی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهمئی پاسخ وی را در خصوص اقدامات انجام‌شده برای تعمیر و نگهداری (راهداری) جویا شویم.

شهرویی در این زمینه با بیان اینکه‌ روستای کوه اسفید در حوزه راهداری شهرستان لنده بوده گفت: طبق توافقات قبلی این دو اداره، شهرستان بهمئی همه‌ ساله در خصوص بازگشایی و تعمیر و نگهداری جاده این روستا اقدام می‌کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهمئی افزود: با ورود ماشین آلات راهداری شهرستان به بخش سرآسیاب یوسفی، ظرف دو هفته آینده مشکل این جاده برطرف خواهد شد. (93/10/13)»

حال با گذشت قریب به هشت ماه از این وعده مسئولان، هیچ اقدامی در خصوص مرمت و نگهداری این جاده روستایی نشده است.

مردم این روستا از وعده تحقق‌نیافته مسئولان نیز بسیار ناراحت و نگران هستند؛ رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خود خطاب به مسئولان فرمودند که وعده‌های دروغ به مردم ندهید چراکه مردم را نسبت به انقلاب و مسئولان بی‌اعتماد خواهد کرد.

*جاده مونه همچنان راکد است / جاده ارتباطی مونه نیازمند احداث پل

روستای مونه دارای بیش از 100 خانوار و جمعیتی بالغ بر 800 نفر در فاصله 12 کلیومتری شهر لنده مرکز شهرستان لنده می‌باشد که در سال‌های 89 تا 90 مسئولان برای کاهش فاصله این روستا تا مرکز شهرستان اقدام به احداث جاده روستایی کردند، بیش از 80 درصد جاده به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) احداث گردیده است.

این جاده ارتباطی که فاصله روستا تا شهر را قریب به 5 کیلومتر کاهش خواهد داد منتظر همت مسئولان برای احداث دو حلقه پل ارتباطی است.

 سال گذشته مسئولان شهرستانی و استانی قول مساعد جهت تخصیص بودجه و اعتبار عمرانی برای تکمیل این پروژه دادند ولی تاکنون خبری از اعتبار و یا اقدامی جدی در این خصوص نشده است.

 



تاریخ انتشار : 4 مرداد 1394 13:22



» اخبار مرتبط:

  • دکترخادمی:می‌توان در جهت رفع مشکلات مردم بخش سوق تلاش کرد
  • راه ارتباطی ادرج وچهار راه آسفالت میشود
  • پروژه جدید راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد تعریف نمی‌شود
  • اجرای طرح مطالعاتی جاده لنده به بهبهان در آینده نزدیک
  • بارندگیهای اخیر چهارمیلیاردریال به راههای ارتباطی کهگیلویه خسارت زد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام