مشروح اخبار


» پذیرش دانشجو در پنج رشته کارشناسی ارشد



رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد گفت:برای مهر ماه سالجاری در پنج رشته کارشناسی ارشد گرایش فنی و علوم انسانی پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه کهگیلویه و بویراحمد،رضا یوسف وند در جمع خبرنگاران افزود:این تعداد رشته را شامل مهندسی شیمی ، شیمی عالی ،مهندسی مکانیک، باکتری شناسی در گرایش فنی و رشته فلسفه اخلاق در گرایش علوم انسانی عنوان کرد. این رشته ها در شورای گسترش وزارت علوم در حال بررسی هستند.

وی اظهار کرد:هم اکنون در این دانشگاه 17 هزار دانشجو در 180 کد رشته و در مقاطع کاردانی و کارشناسی  و در گرایش های علوم انسانی و فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیشتر دانشجویان این دانشگاه  با 60 درصد در رشته های علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند که سیاست ما توسعه رشته ههای فنی و مهندسی است.

یوسف وند بیان کرد:این دانشگاه در سطح استان 9 مرکز و واحد دانشگاهی در شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران، سی سخت ، لیکک، چرام ، باشت، لنده و مارگون دارد.

وی در خصوص تناسب بین رشته ها و بازار کار و نیاز استان خاطرنشان کرد:کار دانشگاه بیشتر تولید علم است و دانشگاه  تنها کار علمی انجام می دهد و تولید کار وظیفه اصلی ما نیست بلکه دانشگاه در کنار صنعت قرار می گیرد و چالش ها و راهکارها را آماده  و در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می دهد.

رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد:یکی از اشکالات و ایرادات ما در کشور وبه تبع آن در این استان این است که همه می خواهیم  پشت میز نشین شویم.

یوسف وند در رابطه با رشته های اشباع شده در این دانشگاه تاکید کرد:رشته هایی که اشباع شده در حال جمع شدن هستند و برخی از آنها حذف شده اند ،در سال تحصیلی جدید آمایش رشته ها را خواهیم داشت و قطب بندی رشته ها را نیز انجام خواهیم داد  که با توجه به نیازهای استان و هر شهرستان دانشجو پذیرش کنیم.

وی در زمینه ایجاد رشته های هنری عنوان کرد:برای ایجاد رشته های هنری از حداقل دانش آموختگان این رشته ها برخورداریم و لازم است که فضای فیزیکی و زیر ساخت های لازم برای ما فراهم شود.

رییس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: 80 درصد دانشجویان این دانشگاه ازخانواده های بی بضاعت هستند که توانایی پرداخت هزینه تحصیل خود را ندارند و به همین دلیل در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند که این همان شعار "تحصیل برای همه همه جا و همه وقت" است.




تاریخ انتشار : 25 تیر 1391 14:32



» اخبار مرتبط:

  • 600 دانشجو امسال در دانشگاه پیام‌نور لنده تحصیل می‌کنند
  • شش رشته جدید در دانشگاه پیام نور چرام راه اندازی شد
  • اضافه شدن 17 رشته تحصیلی به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
  • رشته‌های اشباع شده در حال جمع شدن هستند
  • دانشگاه یاسوج جذب می‌کند/ دانشجوی دکتری در گرایش‌ آنالیز و جبر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler