مشروح اخبار


» برای اولین بار دردهدشت ؛برگزاری یک همایش ملی درسالروز تولدحسین پناهی



یادمان و نخستین همایش ملی بررسی شعر و اندیشه های حسین پناهی پنجم و ششم شهریورماه در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.سخنرانی تخصصی دکتر حکمت نویسنده کتاب «فیلسوف دیوانه»، سخنرانی تخصصی دکتر بهرامیان مدیر سایت تخصصی «سارا شعر» و همچنین برگزاری ورک شاپ های تخصصی از مهمترین برنامه های این همایش..


یادمان و نخستین همایش ملی بررسی شعر و اندیشه های حسین پناهی پنجم و ششم شهریورماه در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.

به گزارش راک نیوز از دهدشت ، فرماندار شهرستان کهگیلویه عصر دوشنبه در نشست خبری ویژه برگزاری یادمان حسین پناهی با اشاره به اینکه در سال جاری حرکت و جنب و جوش خوبی در حوزه فرهنگ در سطح شهرستان کهگیلویه صورت گرفت، برنامه ریزی برای برگزاری یادمان حسین پناهی را از مهمترین این برنامه ها دانست.

علی پوزش زمان برگزرای این یادمان را پنجم و ششم شهریورماه عنوان کرد و افزود: این یادمان روز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه واقع در کوی آزادگان شهر دهدشت شروع و عصر جمعه با حضور بر روی مقبره حسین پناهی واقع در آرامستان شهر سوق پایان خواهد یافت.

وی سخنرانی تخصصی دکتر حکمت نویسنده کتاب «فیلسوف دیوانه»، سخنرانی تخصصی دکتر بهرامیان مدیر سایت تخصصی «سارا شعر» و همچنین برگزاری ورک شاپ های تخصصی را از مهمترین برنامه های این همایش عنوان کرد.

پوزش همچنین از برپایی نمایشگاه آثار حسین پناهی در محل برگزرای این همایش خبر داد و یادآور شد: از هر کدام از آثار حسین پناهی ۲۵ جلد خریداری شده است و این آثار در این نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف عرضه می شوند.

وی شعرخوانی تخصصی شاعران برجسته استان و شروه خوانی محلی را از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه حسین پناهی از چهره های شناخته شده ملی این استان است، برگزاری این همایش را از مهمترین نیازهای فرهنگ و هنر این استان دانست.

همچنین مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: این همایش نخستین همایش ملی است که با هدف بررسی شعر و اندیشه های حسین پناهی در این شهرستان برگزار می شود.

ایرج کاظمی افزود: در این همایش از افرادی که با اندیشه و تفکرات حسین پناهی آشنایی دارند دعوت شده است.

وی اظهار داشت: حدود ۲۳ عنوان مختلف کتاب در زمینه های نمایشنامه، شعر، داستان و فیلمنامه از حسین پناهی وجود دارد که از این تعداد ۲۱ اثر متعلق به این هنرمند فرهیخته است و دو اثر توسط نصرالله حکمت پیرامون اندیشه های حسین پناهی به چاپ رسیده است.

کاظمی یادآور شد: در این همایش همچنین از خانواده حسین پناهی تجلیل می شود.



تاریخ انتشار : 3 شهریور 1394 04:59



» اخبار مرتبط:

  • رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه خبرداد:یادمان حسین پناهی برگزارمی ...
  • برگزاری همایش بزرگداشت حسین پناهی در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری یادمان حسین پناهی در مهر ماه
  • تندیس حسین پناهی در شهر سوق رونمایی شد
  • فیلسوف دیوانه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler