مشروح اخبار


» به همت نیروهای جوان و متخصص شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران؛ ساخت بدنه و صافي (strainer) ورودي تلمبه نفت +تصاویر



حبیبی نژاد به گستردگی و پراکندگی تاسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر و خوزستان اشاره کرد و افزود : با توجه به این پراکندگی ، تعهد کارگاه بیشتر و کار نیز سخت‌تر می‌شود . اما با همدلی نیروهای جوان و متخصص در کمترین زمان و با بیشترین بازدهی فعالیتها انجام می‌شود .

وی با اشاره به این که این کارگاه یکی از بخشهایی است که در شرکت نفت و گاز گچساران وظایف پشتيباني عملياتي....


" بیشترین بازدهی در کمترین زمان " با همدلی نیروهای جوان و متخصص شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

ساخت بدنه و صافي (strainer) ورودي تلمبه نفت در کارگاه مرکزی شرکت نفت و گاز گچساران

رئيس روابط عمومی شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز گچساران از ساخت صافي ورودي تلمبه 30000 بشكه‌اي در این کارگاه خبر داد .

به گزارش راک نیوز از گچساران، ساسان حبیبی نژاد ريئس روابط عمومی شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز گچساران گفت : کارگاه مرکزی گچساران با دارا بودن سهم خیره کننده در تامین ادوات و قطعات مورد نیاز کارخانه‌‌ها و تعمیر و بازسازی سامانه‌های این شرکت ، به میزان قابل توجهي صرفه‌‌جویی ارزي دست یافته است.

ساسان حبیبی نژاد خودكفايي در زمينه ساخت اين قطعه را يكي ديگر از دستاوردهای بزرگ اين كارگاه دانست و اظهار كرد : تهيه اين قطعه از شركتهاي سازنده ، علاوه بر زمان ، هزينه ارزي زيادي بهمراه داشته كه در اين ميان با استفاده از توان مهندسين جوان اين شركت به اين مهم دست يافتيم .

حبیبی نژاد تصريح كرد : با توجه به نياز واحد تعميرات مكانيك بي‌بي‌حكيمه 1 ، طراحي اوليه اين قطعه به لحاظ مشخصات فني ، توسط مهندس علي قرباني ، رييس همان واحد انجام شد .

وی ادامه داد : ساخت و نصب اين قطعه با تلاش متخصصان واحد جوشكاري و تراشكاري كارگاه مركزي شركت بهره‌برداري نفت و گاز گچساران در مدت زمان حدود 20 روز انجام گرفت و در اختيار مهندسين اداره نگهداري و تعميرات خطوط لوله ، جهت نصب در تلمبه 30000 بشكه‌اي واحد بهره‌برداري بي‌بي‌حكيمه 1 قرار گرفت.

حبیبی نژاد به گستردگی و پراکندگی تاسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر و خوزستان اشاره کرد و افزود : با توجه به این پراکندگی ، تعهد کارگاه بیشتر و کار نیز سخت‌تر می‌شود . اما با همدلی نیروهای جوان و متخصص در کمترین زمان و با بیشترین بازدهی فعالیتها انجام می‌شود .

وی با اشاره به این که این کارگاه یکی از بخشهایی است که در شرکت نفت و گاز گچساران وظایف پشتيباني عملياتي را بر عهده دارد ، افزود: تعمیر ، تولید و ساخت قطعات تازه و نوآوریهای مرتبط با قطعات از فعالیتهای اصلی این کارگاه است.

حبیبی نژاد همچنین گفت : صافي (strainer) يكي از انواع صافي ها است كه معمولا در قسمت ورودي كمپرسورها و پمپ‌ها جهت جلوگيري از ورود اجسام و ذرات نسبتا درشت به درون آنها به كار مي‌رود .

رييس روابط عمومی شرکت بهره ‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه از ساخت 2 عدد لابيرنت سيل مربوط به الكتروكمپرسور شماره A 101 در این کارگاه خبر داد و گفت : کارگاه مرکزی گچساران با دارا بودن سهم خیره کننده در تامین ادوات و قطعات مورد نیاز کارخانه ‌ها و تعمیر و بازسازی سامانه های این شرکت ، به میزان قابل توجهي صرفه‌ جویی ارزي دست یافته است.

حبیبی نژاد ساخت اين قطعات را از دستاوردهای بزرگ اين كارگاه دانست و اظهار كرد : تهيه اين قطعات از شركتهاي سازنده ، علاوه بر زمان ، هزينه ارزي زيادي بهمراه داشته كه در اين ميان با استفاده از توان و دانش متخصصان جوان اين شركت به اين مهم دست يافتيم .

به همت نیروهای جوان و متخصص شرکت بهره برداری نفت و گاز  گچساران؛ ساخت بدنه و صافي (strainer) ورودي تلمبه نفت +تصاویر

حبیبی نژاد تصريح كرد : ساخت و نصب اين قطعات با تلاش شبانه روزي آقايان علي محمدي زاده و محمود باقريان در مدت زمان حدود 10 روز انجام گرفت .

وی به گستردگی و پراکندگی تاسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد ، فارس ، بوشهر و خوزستان اشاره کرد و افزود : با توجه به این پراکندگی ، تعهد کارگاه بیشتر و کار نیز سخت تر می‌شود اما با همدلی نیروهای جوان و متخصص در کمترین زمان و با بیشترین بازدهی فعالیتها انجام می‌شود .

ساسان حبیبی نژاد با اشاره به این که این کارگاه یکی از بخشهایی است که در شرکت نفت و گاز گچساران وظایف پشتيباني عملياتي را بر عهده دارد، افزود: تعمیر ، تولید و ساخت قطعات تازه و نوآوریهای مرتبط با قطعات از فعالیتهای اصلی این کارگاه است .قابل ذکر است لابيرنت سيل يكي از انواع نشت بندها است كه در صنعت نفت براي جلوگيري از نشت سيالات نفت و گاز ، به منطقه كم فشار از محل بين قطعات گردنده و ثابت در نظر گرفته مي‌شود .

به همت نیروهای جوان و متخصص شرکت بهره برداری نفت و گاز  گچساران؛ ساخت بدنه و صافي (strainer) ورودي تلمبه نفت +تصاویر

در انتها ساسان حبیبی نژاد از پايان موفقيت آميز تعمیرات اساسی مجتمع گاز و گاز مایع 1300 سياهمكان به دست توانمند نیروهای داخلی خبر داد و گفت : مطابق برنامه ریزی انجام شده ، تعمیرات اساسی این مجتمع با همکاری ادارات مهندسی فرآورش ، نگهداری و تعمیرات ، تعمیرات خطوط لوله ، ایمنی و بهداشت محیط زیست HSE ، ترابری گچساران و ستاد، بازرسی فنی و خوردگی فلزات ، امور مهندسی گاز مایع ستاد ، خدمات اجتماعي و رفاهي ، حراست و عملیات گاز و گاز مایع توسط شرکت توربین جنوب به عنوان ناظر اجرایی و پيمانكاران مربوطه انجام گرديد .

به همت نیروهای جوان و متخصص شرکت بهره برداری نفت و گاز  گچساران؛ ساخت بدنه و صافي (strainer) ورودي تلمبه نفت +تصاویر

ساسان حبیبی نژاد با اشاره به رعایت کامل اصول ایمنی و استانداردهای لازم روز در روند انجام این تعمیرات ، اظهار داشت : مطابق كتابجه تعميرات اساسي مجتمع كه با همفكري ادارات ذيربط تهيه شده بود در شروع کار ابتدا مجتمع گاز و گاز مایع 1300، مورد بازدید و بازرسی کارشناسان قرار گرفت و پس از هماهنگي و برنامه ریزی لازم ، انجام تعمیرات اساسی به دست متخصصان و پيمانكاران داخلی کشورمان محقق گردید .

وی اضافه کرد : کارهای اجرایی تعمیرات اساسی مخازن ، برج ها ، مبدل های حرارتی، خنک کننده های هوایی ، شیرآلات ، تلمبه ها ، کوره گاز احیاء ، صافی ها ، الکتروموتورها ، صفحات روزنه دار ، بویلرها ، مجموعه احیاء گلایکول ، مجموعه اکسیژن زدا ، تعويض غربالهاي مولكولي واحدپالايش مايعات گازي و موارد دیگر در اين عمليات انجام شد .

به همت نیروهای جوان و متخصص شرکت بهره برداری نفت و گاز  گچساران؛ ساخت بدنه و صافي (strainer) ورودي تلمبه نفت +تصاویر

حبیبی نژاد افزود : پس از انجام کارهای تعمیرات اساسی و همچنین انجام 5 مورد اصلاحیه ، عملیات اکسیژن زدایی ، فشار افزایی و آماده سازی واحدها آغاز و پس از اتمام عايق كاري سرد، این مجتمع وارد مدار توليد گرديد .

مجتمع گاز و گاز مایع 1300 یکی از تاسیسات مهم شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران می باشد و هدف آن شیرین سازی و استحصال مایعات گازی از گازهای غنی ترش مخازن بي بي حكيمه، بينك ، رگ سفيد2 بوده و در 60 کیلومتری جنوب شهرستان گچساران قرار گرفته است .

حبیبی نژاد در پایان گفت : محصول این مجتمع به پتروشیمی بندر امام و ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز سياهمكان انتقال می یابد .

گزارش-(زینب محمدی)

 

 

 

 

 

 

 



تاریخ انتشار : 7 شهریور 1394 16:47



» اخبار مرتبط:

  • اتوبوس اسکانیا ی شرکت نفت وگاز گچساران طمعه حریق شد
  • مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران منصوب شد
  • تعميرات اساسي هواپيماي شرکت آسمان در شيراز
  • افتتاح کارخانه نمکزدايي بينَک در گچساران
  • همایش تجلیل از پژوهشگران شرکت نفت گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler