مشروح اخبار


» زهرازمانی:مشارکت زنان کهگیلویه وبویراحمد در فعالیت‌های سیاسی کمتر از یک درصداست



عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: مشکلات بهداشتی 48 درصد زنان روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند.زهرا زمانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه زنان به دلیل ارتباط با گروه‌های سنی مختلف از بهترین گروه‌های اجتماعی به شمار می‌آیند، اظهار کرد: امروزه برای محقق شدن عدالت اجتماعی به زنان توجه بیشتری شود.


عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: مشکلات بهداشتی 48 درصد زنان روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند.

به گزارش راک نیوز از یاسوج ، زهرا زمانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه زنان به دلیل ارتباط با گروه‌های سنی مختلف از بهترین گروه‌های اجتماعی به شمار می‌آیند، اظهار کرد: امروزه برای محقق شدن عدالت اجتماعی به زنان توجه بیشتری شود.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به وضعیت زنان استان اشاره کرد و گفت: زنان استان در فعالیت‌های فرهنگی، حضور در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حضور موفقی دارند، ضمن اینکه نیاز است به زنان در سطوح مدیریتی بیشتر توجه شود.

وی مشارکت زنان استان در فعالیت‌های سیاسی را کمتر از یک درصد دانست و عنوان کرد: 87 درصد از زنان استان در حوزه اقتصادی غیرفعال هستند که فعال نبودن تعاونی زنان مهم‌ترین دلیل پایین بودن مشارکت زنان در حوزه اقتصادی است.

این مسئول با اشاره به اینکه امکانات لازم برای زنان استان فراهم نیست، افزود: پایین بودن سرانه فضای ورزشی و نبود سالن‌های ورزشی ویژه بانوان مهم‌ترین مشکلات زنان استان است که باید مسئولان استان توجه ویژه به این مشکلات داشته باشند و در جهت رفع آنان نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

زمانی با بیان اینکه نگاه جامعه به زنان در حال توسعه است و توجه به این قشر نسبت به گذشته تفاوت زیادی کرده است، گفت: زمینه اشتغال زنان از طریق اعطای وام خوداشتغالی فراهم شود تا زنان سهم بسزایی در پیشرفت اقتصاد استان داشته باشند.

عضو شورای شهر یاسوج به وضعیت زنان در جوامع روستایی و عشایری استان اشاره کرد و افزود: 48 درصد زنان در جوامع روستایی و عشایری زندگی می‌کنند که به دلیل پایین بودن سطح سواد با مشکلات بهداشتی زیادی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: بالا رفت سن ازدواج، افزایش طلاق، افسردگی و مشکلات بهداشتی آسیب‌های اجتماعی هستند که زنان استان کهگیلویه و بویراحمد را به شدت تهدید می‌کنند.

 



تاریخ انتشار : 6 مهر 1394 23:33



» اخبار مرتبط:

  • مشاور وزیر کشور در سفربه یاسوج:مشکلات زنان کشور معلول برخی سوء مدیریت‌ها ا ...
  • ۸۰درصد از جامعه زنان کهگیلویه و بویراحمد بیکار هستند
  • دستگیری مردی با 4 زن و 12 نامزد
  • گزارشی دردناک : گرایش زنان متاهل به اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از ...
  • رکوردبیشترین نرخ بیکاری زنان در ایرا ن به زنان کهگیلویه وبویراحمد رسید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler