مشروح اخبار


» ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استانها ایجاد می شود



محمدباقر الفتن افزود: مصوبه های اولین نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی کشور تا پایان همین هفته به منظور زمینه سازی برای تشکیل ستادهای استانی به مراکز استان ها ارسال می شود.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استانها خبر داد.

به گزارش راک نیوز ، محمدباقر الفتن افزود: مصوبه های اولین نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی کشور تا پایان همین هفته به منظور زمینه سازی برای تشکیل ستادهای استانی به مراکز استان ها ارسال می شود.

وی با تاکید بر اینکه وجود این ستاد در تناقض با عملکرد و فعالیت های ستاد انتخابات کشور نیست، افزود: ستاد پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی، ستادی هماهنگ کننده است و تجربه چند انتخابات گذشته، نشان داد که حضور دستگاه قضا در کنار عوامل برگزاری انتخابات، به افزایش امنیت انتخابات کمک کرده است.

الفت تصریح کرد: دو انتخابات گذشته که دستگاه قضایی در آن حضور ملموس تری داشت، کم هزینه ترین انتخاباتهای کشور بود و این امر نشاندهنده اهمیت و نقش حضور دستگاه قضایی برای تامین امنیت بیشتر انتخابات و افزایش مشارکت مردم است.

معاون قوه قضاییه با اشاره به اینکه امسال متوسط 10 جرم اول کشور، 15 درصد رشد داشته است، تاکید کرد: برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه باعث کاهش تعداد معتادین کشور نشده است.

وی با بیان اینکه نرخ سرعت رشد معتادین و استفاده کنندگان از روانگردانها در کشور متوقف نشده است، تاکید کرد: علت اصلی این رشد ناهنجاریهایی مانند بیکاری، افسردگی و ...، تنوع مواد مخدر و ورود گروه های سنی در معرض آسیب به این عرصه بوده است.

وی با بیان اینکه از نظر قانون اعتیاد جرم است، ولی تلاش می کنیم که رنگ مجرمانه این مساله را کم کنیم، گفت: وقتی رنگ مجرمانه به مساله اعتیاد می دهیم مجبور به اعمال قانون برای آن هستیم که نقشی در بهبود وضعیت آن نداشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: این قوه به دنبال بالابردن هزینه ارتکاب جرم برای مجرم و اقدام های فرهنگی برای پیشگیری از وقوع جرم است که نیازمند تعامل تمام بخشها است


منبع : ایرنا



تاریخ انتشار : 19 مهر 1394 02:49



» اخبار مرتبط:

  • "چاروسا"رکوردار کاهش جرائم در کهگیلویه وبویراحمد
  • رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :انهدام 57 باند ت ...
  • کشته شدگان تصادفات کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از زلزله بوشهر است
  • هشدار آیت الله به .../استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی جرم اس ...
  • تشکیل ستادهای ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در سراسر کشور
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler