مشروح اخبار


» هشداررئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران:کوچ عشایر گچساران تا قبل از 15 آبان ممنوع است



فرهام جلیلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم همکاری مردم و مسئولان در راستای حفظ و نگهداری منابع طبیعی، اظهار کرد: اهمیت حفظ و احیای منابع طبیعی از آنجایی است که دین مبین اسلام در آیات و احادیث فراوانی در خصوص ارزش والای درختکاری و نکوهش تخریب طبیعت سخن گفته است.

وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و ملی وظیفه‌ای همگانی است، افزود:

 


رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: کوچ عشایر نشینان گچساران به شهرستان تا قبل از 15 آبان‌ماه به علت کمبود آب و علوفه مورد نیاز ممنوع است.

به گزارش راک نیوز از گچساران ، فرهام جلیلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم همکاری مردم و مسئولان در راستای حفظ و نگهداری منابع طبیعی، اظهار کرد: اهمیت حفظ و احیای منابع طبیعی از آنجایی است که دین مبین اسلام در آیات و احادیث فراوانی در خصوص ارزش والای درختکاری و نکوهش تخریب طبیعت سخن گفته است.

وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و ملی وظیفه‌ای همگانی است، افزود: مشارکت عمومی نقش مهمی در راستای حفظ و توسعه محیط‌ زیست و منابع طبیعی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با اشاره به اینکه منابع طبیعی تنها متعلق به نسل امروز نیست، تصریح کرد: همه باید به عنوان امانت‌دار منابع‌ طبیعی برای نسل آینده کوشا باشیم و این مهم جز با فرهنگ‌سازی میسر نخواهد شد.

جلیلی با اشاره به بیش از 400 هزار هکتار جنگل و مرتع در این شهرستان، عنوان کرد: افزون‌بر 100 هزار هکتار از منابع طبیعی شهرستان را جنگل‌ها و بیش از 300 هزار هکتار آن مراتع است.

این مقام مسئول در ادامه از اختصاص 8 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به اداره منابع طبیعی در سال‌جاری خبر داد و گفت: این اعتبار در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اعتبار فوق‌الذکر جهت حفظ  و احیای منابع طبیعی شهرستان اختصاص یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر 250 هزار هکتار از منابع طبیعی شهرستان نیازمند احیا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در ادامه به خسارت‌های وارد شده به منابع طبیعی شهرستان به علت آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: وقوع آتش‌سوزی پی در پی در نیمه نخست امسال موجب از بین رفتن بسیاری از جنگل‌ها و مراتع شد.

جلیلی از وقوع 8 فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و با بیان اینکه این آتش‌سوزی خطری جدی برای منابع طبیعی است، اذعان کرد: طی آتش‌سوزی‌های چند ماه اخیر 240 هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان از بین رفت.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن کوچ عشایر در شهرستان اشاره کرد و گفت: کوچ عشایر به این شهرستان امسال از 15 آبان‌ماه شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه به علت کمبود آب و علوفه مورد نیاز کوچ عشایر گچساران به شهرستان تا قبل از 15 آبان‌ماه ممنوع است، خاطرنشان کرد: از کوچ عشایر تا قبل از تاریخ فوق‌الذکر جلوگیری و ممانعت خواهد شد.

 



تاریخ انتشار : 22 مهر 1394 02:46



» اخبار مرتبط:

  • افشاگری رئیس منابع طبیعی بویراحمد: در گذشته اراضی زیادی واگذار شده /اجازه د ...
  • رئیس منابع طبیعی چرام منصوب شد
  • دستگیری ۲۰ زمین‌خوار در گچساران
  • آتش ودود برقامت بلند "کوه پات"درکهگیلویه !
  • بیش از 45 هکتار از منابع طبیعی لنده در آتش سوخت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler