مشروح اخبار


» کمبود دفاتر ازدواج و طلاق در شهرستان گچساران و باشت



 رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دوگنبدان در ادامه افزود: در اجرای اهداف قوه قضائیه و به منظور تسریع در انجام امورات مردم و تامین امنیت روانی و با توجه به افزایش جمعیت و وسعت دو شهرستان باشت و گچساران کمبود دفاتر ازدواج و طلاق احساس می شود و نیاز به تاسیس دفاتر ازدواج و طلاق در این دو شهرستان هستیم.

اسلامی در خصوص آمار عملکرد صدور سند مالکیت کاداستری تک برگ گفت:


کمبود دفاتر ازدواج و طلاق در شهرستان گچساران و باشت/ استقرار سامانه الکترونیکی ثبت ازدواج و طلاق کمک موثری در تامین امنیت حقوقی افراد

به گزارش راک نیوز از گچساران ، امیر حسین اسلامی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دوگنبدان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد994 واقعه ازدواج و 213 واقعه طلاق در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق شهرستان گچساران و باشت به ثبت رسیده است که این آمار در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش 8درصدی ازدواج و1 و نیم درصدی طلاق مواجه بوده ایم.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دوگنبدان گفت: سامانه الکترونیکی ثبت وقایع ازدواج و طلاق در پنج بخش ازدواج و طلاق، رجوع، فسخ نکاح و بذل مدت در دفاتر ایجاد شده که ثبت این همه وقایع به صورت برخط انجام می شود. که در کاهش جرایم مربوط به ازدواج و طلاق تاثیر بسزایی دارد. و اطلاعات ازدواج و طلاق به صورت آنلاین بر روی بانک اطلاعات ثبت احوال قرار می گیرد.

امیر حسین اسلامی در ادامه گفت:این سامانه با هدف سازماندهی آمار، جلوگیری از جعل اسناد و ازدواجهای متعدد و غیر قانونی راه اندازی شده که از امنیت اطلاعاتی لازم برخوردار است.

وی همچنین افزود: استقرار سامانه الکترونیکی ثبت ازدواج و طلاق کمک موثری در تامین امنیت حقوقی افراد و تبادل سریع اسناد بین دو سازمان ثبت اسناد و املاک و ثبت احوال است.

اسلامی در ادامه افزود: در اجرای اهداف قوه قضائیه و به منظور تسریع در انجام امورات مردم و تامین امنیت روانی و با توجه به افزایش جمعیت و وسعت دو شهرستان باشت و گچساران کمبود دفاتر ازدواج و طلاق احساس می شود و نیاز به تاسیس دفاتر ازدواج و طلاق در این دو شهرستان هستیم.

اسلامی در خصوص آمار عملکرد صدور سند مالکیت کاداستری تک برگ گفت: در نیمه اول سال جاری تعدادهفت هزار و 269 جلد سند کاداستری شهری و 257 جلد سند کاداستری روستایی صادر و تحویل متقاضیان گردیده است. که به مدت مشابه سال قبل رشد 69 درصدی داشته ایم.

اسلامی ادامه داد: بنابر قانون پنجم توسعه کشور علاوه بر اسناد مالکیت صادره جدید تمامی اسناد مالکیت دفترچه ای که در اختیار مردم می باشد نیز باید به سند تک برگ کاداستری تبدیل شوند.

وی خاطر نشان کرد: اسناد مالکیت دفترچه ای عملا" از درجه اعتبار ساقط و فاقد هرگونه کارایی و استفاده قانونی می باشند. لذا در همین راستا از همشهریان عزیز تقاضا داریم نسبت به تعویض اسناد قدیمی و دریافت اسناد مالکیت کاداستری در این زمینه اقدامات لازم را بعمل آورند.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک دوگنبدان مزایای صدور سند مالکیت کاداستری را استفاده از نرم افزار یکچارچه، نصب هولوگرام امنیتی، کاهش زمان صدور سند، جلوگیری از بهره برداری غیرمتعارف، پیشگیری از ارتکاب جرم و جعل سند، تنظیم و تحریر سند بصورت سیستمی، چاپ نقشه کاداستری(موقعیت ملک)،امکان شناسایی موقعیت و جایگاه ملک، ارتقاء افزایش ضریب امنیتی عنوان نمودند.

اسلامی میزان وصول مبادلات بانکی واحد اجرای ثبت دوگنبدان در شش ماهه نخست سال جاری بالغ بر یازده میلیارد و هفتصد و پنجاه و یک میلیون و ششصد و شش هزار و 426 ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از رشد برخوردا بوده است.

وی گفت: شعبات اجراء اسناد رسمی مستقر در اداره ثبت اسناد و املاک، دادگستری کوچک در واحدهای ثبتی کشور می باشند. که عمده عملکرد و ماموریتشان مربوط به دعاوی حقوقی مستند به سند رسمی است و مدعیان می توانند بدون مراجعه به محاکم قضائی و دادگستری تنها از طریق دفاتر اجرای اسناد رسمی در خصوص وصول مهریه، چک، اسناد رسمی لازم اجراء و غیره در واحدهای ثبتی در کمترین زمان ممکن به مطالبات خود دست یابند.

اسلامی نیز در خصوص ارسال خلاصه معاملات الکترونیکی از طریق سامانه دفاتر اسناد رسمی در شش ماهه نخست سال جاری گفت: بیش از سه هزار و 580 فقره خلاصه معامله به این اداره واصل گردیده است و بالغ بر تعداد سه هزار و 824 فقره استعلام بصورت الکترونیکی از دفاتر اسناد رسمی به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال که همگی بصورت الکترونیکی بررسی و 98 درصد آن تایید و پاسخ داده شده است.

وی با بیان اینکه حجم زیادی از پرونده های دستگاه قضائی ناشی از قراردادهای عادی و قولنامه ای و همچنین عدم تثبیت مالکیت مالکین است در این زمینه گفت: عدم تثبیت املاک به صورت قانونی و بهره بردن از قولنامه های عادی باعث متحمل شدن هزینه های فراوان بر دستگاه قضائی شده است و اگر ثبت معاملات بطور رسمی و قانونی صورت گیرد و از معاملات قولنامه ای املاک و اراضی جلوگیری شود از ورود بسیاری از پرونده های مرتبط با زمین و مسکن و اموال منقول و غیرمنقول جلوگیری خواهد شد.

اسلامی در پایان گفت: تحولات صورت گرفته در سازمان ثبت و ارائه خدمات الکترونیکی، تحول گرایی، و نو اندیشی با اجرای طرح های کاداستر و جامع املاک در راستای خدمت رسانی سریع و آسان نقش موثری در تحقق اهداف ملی و سازمانی و موجب فراهم شدن نظم حقوقی، کاهش دعاوی، امنیت اقتصادی و تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی مردم را داشته است.

گزارش :(زینب محمدی)

 



تاریخ انتشار : 13 آبان 1394 12:49



» اخبار مرتبط:

  • تخلف محرز برخی دفاتر طلاق دهدشت در اجرای صیغه طلاق
  • سند ازدواج پاسپورتي مي شود!
  • افزایش طلاق و کاهش ازدواج در گچساران
  • افزایش30 درصدی طلاق در گچساران/ کاهش ازدواج
  • دربایگانی اسناد کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست کشوری
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler