مشروح اخبار


» بسیاری از مردم ولایت‌مدار ما موقع انتخابات درست تصمیم نمی‌گیرند



حجت الاسلام و المسلمین سعیدی حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان این که در برخی افراد گاهی اوقات سیاست شل و سفت می شود، اظهار داشت: ما با این افراد در ..


حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با حضور در همایش گرامیداشت هفته بسیج و اشاره به وظیفه خطیر همه مردم در انتخابات پیش رو، اضافه کرد: بسیاری از مردم ما ولایت مدارند و شعار می دهند و در راهپیمایی ها شرکت می کنند؛ اما موقع انتخابات شاید درست تصمیم نگیرند، بنابراین بایستی با بصیرت تمام بهترین فرد برای خدمت به اسلام و نظام اسلامی انتخاب شود.

وی با تجلیل از طلاب ممتاز بسیجی اظهار داشت: امام خمینی(ره) نقش زمان و مکان را در اجتهاد و استنباط احکام مؤثر می دانست، یعنی بر این عقیده بود متغیرهای زمانی و مکانی در موضوع حکم شرعی نقش دارد و بنده عرض می کنم متغیرهای زمانی و مکانی در تکلیف و نوع آن به ویژه برای روحانیت هم تأثیر گذار است.

وی با تأکید بر این که هر دوره ای اقتضائات خاص خود را دارد، عنوان کرد: به عنوان نمونه در عصر پیامبراکرم(ص) تکالیف بر اساس نوع تدابیر پیامبر(ص) مشخص می شد و در دوره حاکمیت خلفا وضع تغییر کرد و نوع تکالیف هم متناسب با آن زمان شکل گرفت و به همین ترتیب در زمان امیرالمؤمنین و ائمه معصومین و حتی شیخ طوسی(ره) تا مرحوم آیت الله بروجردی(ره) هم شرایط، تکالیف خاص خود را برای عوام و شکل دهی می کرد؛ اما در عصر حاضر که دوره حاکمیت دین با محوریت ولی فقیه توسط امام خمینی(ره) شکل گرفته و ادامه پیدا می کند شرایط با زمان های دیگر بسیار تفاوت می کند و برهمین اساس نوع تکالیف عوض می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: در این دوران عوامل و متغیرهای فراوانی تکالیف روحانیت را شکل دهی می کند که از این بین هشت متغیر از میان بقیه پتانسیل های موجود در جمهوری اسلامی ایران پر رنگ تر است که نخستین مورد حاکمیت اسلام با محورت فقه شیعی در کشور ما است.

وی ادامه داد: علمای ما ۱۵ قرن انتظار حکومتی با محوریت اسلام را می کشیدند، که حتی در کلمات شیخ اعظم انصاری که نگاه می کنیم، بحث ولایت فقیه و حکومت اسلامی را به صورت کاملا پراکنده مطرح می کند چرا که او عملی شدن این موضوع را دور می بیند؛ اما امروز غدیر در جامعه ما پیاده شده است، فرهنگ حسینی در خانواده ها جریان پیدا کرده، بنابراین باید شکر گذار این موهبت الهی باشیم که در سایه حکومت اسلامی باشیم و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی دومین متغیر اساسی دوران حاضر در ایران را قرار گرفتن جمهوری اسلامی در بین چهار کشور تأثیر گذار جهان دانست و خاطرنشان کرد: چندی پیش وزارت خارجه آمریکا آماری از تأثرگذارترین کشورهای جهان منتشر کرد و در کنار نام خود و چین و روسیه نام ایران را هم اضافه کرد که در طول تاریخ این چنین اقتدار و عظمتی بی سابقه بوده که باید قدر این عظمت را بدانیم.

وی در تبیین تأثیرگذاری ایران در عرصه بین الملل افزود: این خیلی مهم است که رییس جمهور بولیوی و یکی دیگر از کشورهای لاتین خطاب به رهبر معظم انقلاب می گویند ما از شما درس های زیادی گرفتیم و پوتین هم بدون تشریفات به دیدار رهبر معظم می رودکه همه حاکی از اقتدار و قدرت بی نظیر ایران دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: سومین فاکتور و متغیر در ایران تمرکز جبهه استکبار به رهبری آمریکا است؛ چرا که ایران و به طور کل منطقه غرب آسیا به دلیل ظرفیت های انرژی و نفت، وجود دین مبین اسلام و مهم بودن منطقه ما در خاورمیانه مورد توجه غرب جهت استعمار بوده است که باید در این زمینه هم به هوش باشیم.

وی پرچم داری ایران از اسلام ناب محمدی را چهارمین متغیر اساسی در کشور دانست و تأکید کرد: جبهه کفر و نفاق برای مقابله با اسلام ناب سه نوع اسلام بدلی درست کرد که نوع اول آن اسلام تکفیری به رهبری عربستان سعودی که آبروی و حیثیت اسلام را به مخاطره انداخته است و نوع دوم اسلام سکولاریزه شده است که با هر شرطی کنار می آید و ترکیه پرچمدار آن است؛ اما اسلام بدلی سوم که از دو نوع قبل هم خطرناک تراست اسلام شیعی صادر شده از لندن است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: اسلام لندنی و انگلیسی به بهانه حمایت از مکتب تشیع، بر چند اصل بنا نهاده شده که مهمترین آنها توهین به مقدسات اهل سنت است و بنده به جرأت عرض می کنم هیج سنی وجود ندارد که شبکه های ماهواره ای این افراد را ببیند و از شیعه زده نشود و کار دیگر آنها ترویج عزاداری های نا متعارف در جهان است.

وی افزود: باید نگاه ها در این مساله به رهبر معظم انقلاب باشد که متعصب ترین افراد سنی وقتی از غزه خدمت آقا می رسند عرض ارادت می کند؛ بنابراین تبلیغ دین به جذب است نه به فحاشی و اهانت به مکتب دیگر و این را هم بدانیم که دنیای امروز علی رغم تبلیغات دشمنان، تشنه معارف شیعی و اهل بیت(ع) است که این وظیفه طلاب و روحانیون را سنگین تر می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به پنجمین متغیر در جمهوری اسلامی یعنی پرچمداری ایران به عنوان محور مقاوت اشاره کرد و ابراز داشت: امروز در کشور ما پرچم مقاومت به دست رهبر معظم انقلاب است و صداقت و صلابت و اعتقادی که در ایشان وجود دارد بی نظیر است و از همین جا مقاومت به عراق و سوریه و لبنان و فلسطین ارسال می شود و ما می بینیم هیمنه استکبار در منطقه شکسته شده و ما هم حق نداریم از جبهه مقاومت عقب نشینی کنیم.

وی ادامه داد: آمریکا آن قدر قدرت داشت که در عرض مدت کوتاهی رییس جمهور یک کشور را عوض می کرد؛ اما پنج سال است که در تلاش برای کنار زدن بشار اسد به سر می برد و هنوز موفق نشده است و یا عربستان که خاک یمن را به توبره بسته اما هیچ غلطی نتوانسته بکند و امروز ایران به عنوان الگوی مقاومت در منطقه شناخته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به بسیج به عنوان یکی از بزرگ ترین نعمات الهی، تصریح کرد: الان بسیج و تفکر بسیجی به همه جا در حال صدور است و بدون تفکر بسیجی زمینه برای ظهور امام زمان(عج) فراهم نمی شود و شما ببینید یک نفر به نام شهید حسین همدانی به همراهی یارانش فقط صد هزار بسیجی را در سوریه تربیت کرده است.

وی ادامه داد: نقش روحانیت را در بسیج و شکل دهی به آن نمی توان نادیده گرفت و ما شهدای روحانی فراوانی چه در دوران دفاع مقدس و چه در جبهه مقابله با تکفیر تقدیم کرده ایم و هنوز هم استقبال از سوی طلاب برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) بسیار زیاد است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ششمین متغیر در ایران را گسترش نفوذ اسلام در مناطق مختلف دانست و خاطرنشان کرد: یک روزی مرز ما با مسلمانان دیگر به مهران و شلمچه خلاصه می شد؛ اما الان ندای اسلام و اهل بیت(ع) در سرتاسر عالم طنین انداز شده است.

وی عنوان داشت: پرچمداری ایران از گفتمان دینی در مقابل گفتمان لیبرالیستی و ناسیونالیستی و چپ مارکسیستی هفتمین متغیر و فاکتور اساسی برای درک وظایف جدید است، اگرچه از دوران قدیم علمای ما به دنبال ترویج دین و دینداری بودند اما در مقام عمل به موفقیتی دست پیدا نمی کردند، اما با پیدایش گفتمان انقلاب دیگر جبهه ها رنگ باخت و در زباله دان تاریخ قرار گرفت که این خود افتخاری بزرگ برای اسلام و شیعه است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ادامه داد: البته خیانتی که ۳۰۰ سال مدرنیته بعد از رنسانس به بشریت کرد و بشر و تفکر آن را منحصر در عقل دانست تا قیامت باقی است، که یکی از رسالت های انقلاب همین بود که تبین کند زندگی بدون وحی سامانی ندارد البته باز در این مسأله تحول بزرگی لازم است که کار روحانیت و علما را سخت تر می کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر استحکام درونی نظام تأکید کرد: ایشان در سخنان خود ۱۸۰ بار از این کلمه استفاده کرده اند که باید به کسانی که عقیده بر ارتباط با غرب دارند بگوییم آیا بدون تکیه بر مبانی نظام می توان سخن از اعتدال زد و آیا اصلا بحث فراجناحی مفهوم دارد، بنابراین باید دانست رهبری هم در مسائل مختلف بی طرف نبوده و موضع خودشان را دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: ما در مسائل مختلف دو دیدگاه درون گرا و برون گرا با عقلانیت دینی و عقلانیت سود محور داریم که طیف دوم دنبال تبدیل کردن شیطان به کدخدا هستند و سعی در ارتباط با آمریکا دارند، در حالی که انسان باید قدرت تشخیص حق از باطل را در خود تقویت کند.

وی با بیان این که در برخی افراد گاهی اوقات سیاست شل و سفت می شود، اظهار داشت: ما با این افراد در پنج حوزه اسلام و مبانی، سیاست خارجی، فرهنگ، اقتصاد و تیم اداره کشور در اختلافات اساسی هستیم؛ به عنوان نمونه ما ولایت فقیه را از مبانی دین می دانیم ولی آنها ولایت و رهبری را از صندوق رأی می دانند و یا آنها در قبال مسأله فلسطین موضع می گیرند که چرا منابع داخلی بایستی خرج بیگانگان شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به هشتمین متغیر که وظیفه ما در این دوران سخت تر از هر دوران دیگری است، خاطرنشان کرد: در زمان پیامبراعظم(ص) همه عزل و نصب ها به دست مبارک ایشان انجام می شد که کار را خیلی آسان می کرد؛ اما در دوران حاضر در چهار حوزه مردم هم در اسلامیت و هم در جمهوریت تصمیم گیرنده هستند.

وی در پایان با اشاره به وظیفه خطیر همه مردم در انتخابات پیش رو، اضافه کرد: بسیاری از مردم ما ولایت مدارند و شعار می دهند و در راهپیمایی ها شرکت می کنند؛ اما موقع انتخابات شاید درست تصمیم نگیرند، بنابراین بایستی با بصیرت تمام بهترین فرد برای خدمت به اسلام و نظام اسلامی انتخاب شود.

+انتخاب

 



تاریخ انتشار : 7 آذر 1394 00:27



» اخبار مرتبط:

  • امام جمعه قم:جریان اعتدال ایمان مردم را ضعیف می‌کند
  • مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح :درانتخابات مجلس نماینده ای را انتخاب ...
  • سپاه در انتخابات خود را برای حزب یا فرد خاصی هزینه نمی‌کند
  • سبحانی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه لنده شد
  • تقدیر از خدمات و فداکاری‌های کارکنان وزارت اطلاعات
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler