مشروح اخبار


» توضیحات استانداری هرمزگان و ایران‌ایر برای تاخیر ۸ ساعته در پرواز تهران- بندرعباس- چابهار که به مقصد هم نرسید!



مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان پس از تایید تاخیر هشت ساعته و ناتمام ماندن مسیر پرواز تهران- بندرعباس- چابهار گفت این هواپیما «با تصمیم واحد عملیات فرودگاه تهران بازگشت».

 

 

 

 

پرواز 384 ایران ایر که قرار بود ساعت 6 و 20 دقیقه صبح....


مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان پس از تایید تاخیر هشت ساعته و ناتمام ماندن مسیر پرواز تهران- بندرعباس- چابهار گفت این هواپیما «با تصمیم واحد عملیات فرودگاه تهران بازگشت».

به گزارش راک نیوز ، پرواز 384 ایران ایر که قرار بود ساعت 6 و 20 دقیقه صبح روز دوشنبه مسافران را از تهران به مقصد بندرعباس و سپس چابهار جابجا کند، پس از نزدیک به هشت ساعت تاخیر ساعت 14 انجام شد و ساعت 15 و 40 دقیقه در فرودگاه بندرعباس به زمین نشست.

هواپیما به جای اینکه مسافران پرواز بندرعباس به چابهار را سوار کند، بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.

«عزیز الله کناری» مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان، با تایید این خبر گفت: به گفته مسئولان هواپیمایی، از آغاز صبح که قرار بود این پرواز از تهران به سوی بندرعباس انجام شود، باند هواپیمای مهر آباد دچار یخ زدگی شده بود و امکان پرواز در ساعت مقرر یعنی 6 و 20 دقیقه صبح وجود نداشت. از این رو، هواپیما با هفت تا هشت ساعت تاخیر از تهران به بندرعباس پرواز کرد.

کناری افزود: پس از اینکه پرواز در فرودگاه بندرعباس با تاخیر به زمین نشست واحد عملیات هواپیمایی به واسطه شرایط ویژه فرودگاه مهرآباد و به هم نخوردن سایر پروازها به خلبان اعلام کرد از ادامه پرواز به چابهار خودداری کند و از بندرعباس به تهران بازگردد.

وی ادامه داد: مسئولان شرکت ایران ایر به مسافران اعلام کردند با توجه به اینکه این پرواز ممکن است برای نشستن در فرودگاه مهرآباد دچار مشکل شود، به تهران باز می گردد و 15 نفر از مسافران با بازگشت به تهران موافقت کردند و با همان پرواز به تهران بازگشتند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان گفت: شماری نیز با هزینه شرکت ایران ایر در هتل اسکان یافتند و مقرر شد هزینه بلیت آنان پس داده شود و چون پرواز بندرعباس به چابهار در هفته یک بار انجام می شود، مسافران ادامه مسیر را زمینی طی کنند.

وی گفت: شرایط عادی بود و هیچ مشکل امنیتی و فنی وجود نداشت و با تصمیم واحد عملیات فرودگاه تهران، این پرواز نتوانست مسیر خود از بندرعباس به چابهار را ادامه دهد و راه برگشت به تهران را در پیش گرفت.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه توضیح داد: براساس قانون هواپیمایی کشوری، پروازهای فرودگاه چابهار از ساعت 16 به بعد اجازه فرود ندارند؛ بنابراین هواپیمای یاد شده امکان پرواز به چابهار را نداشت.

پیشتر در هفتم اردیبهشت ماه امسال، پرواز 384 تهران- بندرعباس- چابهار متعلق به شرکت ایران ایر به دلیل شرایط جوی در فرودگاه بندرعباس، از عزیمت به چابهار بازماند.

تکرار این مساله و سردرگمی مسافران این پرواز، نشان می دهد درباره قانون هواپیمایی کشوری برای فرود در چابهار به مسافران، اطلاع رسانی دقیق و کاملی نشده است.



تاریخ انتشار : 17 آذر 1394 06:16



» اخبار مرتبط:

  • ازتاخیر 13ساعته درپرواز شیراز -نجف تانشستن پرواز تهران - بندرعباس در شیراز ...
  • فرود اضطراری پرواز تهران - بندرعباس در فرودگاه کرمان
  • پرواز تهران - بندرعباس، به بندر نرسید
  • شرایط بد جوی پرواز دوبی -بندرعباس را راهی شیراز کرد
  • فروداضطراری پرواز اهواز-چابهار دریزد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام