مشروح اخبار


» سخنگوی شرکت مخابرات ایران خبرداد:برای نخستین بار درایران شبکه اینترنت وای فای متمرکز درشیراز



سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: تا پایان امسال برای نخستین بار شبکه اینترنت وای فای (Wi-Fi) به طور متمرکز برای تلفن ثابت و همراه در دو شهر کشور راه اندازی خواهد شد.
اینترنت وای فای متمرکز برای نخستین بار در دو شهر راه اندازی می شود
«داود زارعیان» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: تا پایان امسال برای نخستین بار شبکه اینترنت وای فای (Wi-Fi) به طور متمرکز برای تلفن ثابت و همراه در دو شهر کشور راه اندازی خواهد شد.
اینترنت وای فای متمرکز برای نخستین بار در دو شهر راه اندازی می شود
به گزارش راک نیوز ، «داود زارعیان» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچ نقطه ای در کشور تاکنون از وای فای متمرکز برای تلفن ثابت و همراه، برخوردار نبوده است. 
وای فای (Wi-Fi) نام یک فناوری پرطرفدار شبکه های بی سیم است که با استفاده از امواج رادیویی امکان اتصال پرسرعت به اینترنت یا شبکه را فراهم می سازد. 
یک تصور غلط در مورد Wi-Fi این است که به اشتباه آن را مخفف عبارت wireless fidelity می دانند اما در واقع وای فای فقط یک علامت تجاری ثبت شده برای استاندارد بی سیم (IEEE 802.11x) است. 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت به دنبال خرید تجهیزات راه اندازی شبکه اینترنت وای فای به طور متمرکز برای تلفن ثابت و همراه است.
به گفته وی، اکنون بخشی از این تجهیزات خریداری شده است. 
زارعیان افزود: ورود این تجهیزات خریداری شده به کشور سبب توسعه و ارتقای وای فای می شود و امکان استفاده از آن را برای همه مردم ممکن می کند. 
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: تلاش می شود این تجهیزات ابتدا در نقاطی که تمرکز جمعیتی زیاد است و سپس در همه کشور به کار گرفته شود. 
به گفته وی، شهرهای تهران، مشهد، قم و شیراز برای مرحله نخست اجرای این طرح در نظر گرفته شده است و انتظار می رود تا آخر امسال دست کم بتوان مراحل اجرای کار را در دو شهر به اتمام رساند. 
زارعیان، وای فای آفلودینگ را امکان تازه در دست راه اندازی دانست و گفت: هزینه های استفاده از این خدمت براساس تعرفه های مشخص شده از مردم دریافت خواهد شد. 
وای فای آفلودینگ، همان وای فای شهری و به صورت هات اسپات است.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: اکنون وای فای در کشور به صورت شبکه ای مورد استفاده قرار نمی گیرد و فقط برخی شرکت های کوچک آن را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. 
وی افزود: شرکت مخابرات ایران در کنار سایر ارائه دهندگان وای فای این امکان را برای مردم سراسر کشور فراهم می کند تا بتوانند به راحتی و در هر نقطه ای از آن برای انجام نیازهای خود بهره ببرند. 
وای فای به عنوان یک علامت تجاری متعلق به سازمان Wi-Fi Alliance است. 
این سازمان وای فای را چنین تعریف می کند: هر شبکه محلی بی سیم (WLAN) که بر مبنای استانداردهای 802.11 موسسه مهندسان الکتریک و الکترونیک (IEEE) بنا شده باشد.



تاریخ انتشار : 12 دی 1394 04:25



» اخبار مرتبط:

  • معاون مدیر عامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینترنت 3G در گچساران ...
  • پاسخ شرکت مخابرات ایران به استاندار فارس:مدیران مخابراتی توسط مجمع انتخاب م ...
  • رتبه اول کیفیت تلفن همراه کهگیلویه و بویراحمد در جنوب کشور !
  • اختلال در اینترنت هرمزگان/آیا لنگر وکشتی مقصرند!!
  • چگونه با تلفن ثابت پیامک بفرستیم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام