مشروح اخبار


» اسامی نامزدهای تایید یا ردصلاحیت شده انتخابات مجلس درسراسرکشور



اسامی چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اصولگرایی که از احزار صلاحیت خود در هیات‌های اجرایی باخبر شده اند به شرح ذیل است:


 

به گزارش راک نیوز ، امسال 12 هزار و 123 نفر در سراسر کشور برای کاندیداتوری انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که برخی از ایشان بر اساس قانون از سوی فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه نسبت به ردصلاحیت خود از سوی هیات اجرایی انتخابات مطلع شده‌اند.

فرایند استعلام مراجع چهارگانه که شامل اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال است، ۱۰ روز به طول انجامید و پس از آن هیأت‌های اجرایی هفت روز فرصت رسیدگی به جواب ها و ارجاع تصمیمات خود به هیأت نظارت را دارند.

داوطلبانی که صلاحیت شان در هیات‌های اجرایی احراز نشده چهار روز مهلت دارند تا شکایات خود را به هیات نظارت استان تحویل داده و پس از آن هیات نظارت استان با همکاری هیات نظارت مرکزی به شکایات این دواطلبان رسیدگی خواهد کرد.

در بین برخی از رد صلاحیت شدگان از سوی هیات‌های اجرایی اسامی افرادی از جمله حمیدرضا رسایی و .... به چشم می‌خورد.

آمار تایید صلاحیت در حوزه‌های مختلف کشورمان نیز به این شرح است:


- 140 نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قم طبق مستندات و استعلام از مراجع 4گانه تائید صلاحیت شدند.

- ۳۴ نفر از افراد ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس دوره دهم ازحوزه بویراحمد و دنا بعد از استعلام از مراجع چهارگانه تأیید صلاحیت شدند.

- 116 نفر درشهرستان کرمانشاه داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بودند که دو نفر از آن ها انصراف داده و صلاحیت 13 نفر نیز در هیات های اجرایی احراز نشد.

- فرماندار شهرستان کهگیلویه از تایید صلاحیت 50داوطلب انتخابات مجلس دهم در این حوزه انتخابیه خبر داد.

- از مجموع 854 داوطلب ثبت نامی در 12 مرکز حوزه انتخابیه خراسان رضوی فقط صلاحیت 31 نفر در بررسی های هیاتهای اجرایی تایید نشد.

- 295 نفر در استان کرمانشاه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند که پس از پایان بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی شهرستان‌های استان 238 نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت 48 نفر نیز احراز نشد. همچنین تاکنون 9 داوطلب انصراف داده‌اند.

- طی روز گذشته جلسه هیات اجرایی انتخابات درشهرستان بجنورد تشکیل شده و صلاحیت 59 کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید شده است. دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز رد صلاحیت شده‌اند.

- در دوره دهم 305 کاندیدا ازمازندران برای انتخابات نام‌نویسی کردند که از این تعداد 11 نفر انصراف دادند و 45 نفر رد صلاحیت شدند.
به گزارش راک نیوز: رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: از101نفر ثبت نامی برای مجلس شورای اسلامی ، صلاحیت 72نفردرهیات اجرایی استان تایید و17نفر صلاحیت شان احراز نشد و 12نفرهم انصراف داده بودند.

راک نیوز: یک منبع آگاه درفرمانداری شهرستان ممسنی از تایید صلاحیت 22نفر و رد صلاحیت 7نفر خبرداد ویاد آورشد:دونفرنیز انصراف دادند.



چه کسانی از سوی هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند؟


خبرگزاری ایلنا:  اسامی چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اصولگرایی که در گفت‌وگو با ایلنا از تایید یا عدم تایید خود در هیات‌های اجرایی خبر دار شده بودند٬ به شرح ذیل است:

اسامی تایید صلاحیت شده‌ها


الیاس حضرتی٬ جواد اطاعت و ابوالفضل شکوری از سوی هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند و این سه فعال سیاسی اصلاح‌طلب به ایلنا گفته‌اند که منابع اولیه از تایید صلاحیت آنها خبر داده‌اند.

محمدجواد حق‌شناس که برای ورود به مجلس دهم شورای اسلامی ثبت نام کرده بود٬ از تایید صلاحیت خود از سوی هیات اجرایی خبر داد. این عضو حزب اعتمادملی گفت که در تماسی تلفنی به او گفته‌اند که تایید صلاحیت شده است.

سیدحسن رسولی از چهره‌های اصلاح‌طلبی است که خبر تایید صلاحیت خود را به ایلنا داد.

نام محمدرضا عارف٬ معاون اول دولت سیدمحمد خاتمی نیز در میان تایید صلاحیت‌شده‌ها از سوی هیات‌های اجرایی دیده می‌شود.

دکترولی الله شجاع پوریان از چهره‌های اصلاح‌طلب وعضو شورای شهرتهران است که خبر تایید صلاحیت وی را یکی ازنزدیکانش به راک نیوز داد

مهدی نادمی عضو شورای عالی اصلاح طلبان با اعلام اینکه نام او در میان تایید صلاحیت شده‌های انتخابات قرار دارد٬ گفت: برخلاف اخبار منتشر شده در فضای مجازی خوشبختانه تاکنون نوعا اخباری که از رد صلاحیت‌ها منتشر شده است، صحت نداشته است و بطور مثال آقایان حجج اسلام منتجب نیا، رهامی و جناب آقایان مهندس رسولی و مهندس حمید عارف تأیید صلاحیت شده‌اند

همچنین از شیراز خبر می‌رسد هیچ چهره شاخصی بین رد صلاحیت شده‌ها نیست و به این ترتیب احتمالا می‌توان مصطفی معین ،سیاوش شهریور ،نادرمردانی و فریدون عباسی را در میان تایید شده‌های انتخابات قرار داد.

غلامرضا انصاری عضو کنونی شورای شهر که برای ورود به مجلس دهم ثبت‌نام کرده است٬ نیز از تایید صلاحیت شده‌ها در مرحله نخست است.

اسامی احتمالی رد صلاحیت‌ شده‌ها

یدالله طاهر‌نژاد از سوی هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شد وی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است که از حوزه چالوس ثبت‌نام کرده بود.

حمید رسایی از چهره‌هایی است که خبر رد صلاحیت وی شنیده می‌شود. خود او در سایت شخصی‌اش نوشته که علی‌رغم این‌که استعلام‌های او از مراکز چهار گانه مثبت بوده٬ او را ردصلاحیت کرده‌اند.

افرادی که هنوز به آنها خبر داده نشده است


فاطمه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه از عدم اطلاع خود نسبت به نظر هیات‌های اجرایی خبر داد و گفت: چیزی تاکنون به من ابلاغ نشده است و از کانال‌های غیر رسمی هم مطلبی در این‌باره نشنیده‌ام و پیگیری هم نمی‌کنم.

نصرت‌الله تاجیک سفیر پیشین کشورمان در اردن گفت که هنوز خبری در مورد وضعیت صلاحیتش به وی نداده‌اند.

در مورد وضعیت بررسی صلاحیت فیاض زاهد٬ به گفته خودش٬ هنوز خبری به او نداده‌اند.



آمار تایید صلاحیت در حوزه‌های مختلف


خبرگزاری ایسنا: دراستان لرستان ۷ نفر از کاندیداها قبل از اعلام نتایج رسیدگی هیات‎های اجرایی به صلاحیت‎ها از کاندیداتوری انصراف دادند. از ۳۰۰ کاندیدای این دوره از مجلس شورای اسلامی، تعداد بسیار اندکی توسط هیئت‎های اجرایی رد صلاحیت شده‏‎اند.

- در مجموع 12 داوطلب از حضور در انتخابات مجلس دهم درهرمزگان انصراف داده‌اند. براساس نتایج اعلام شده در خصوص 101 داوطلب، صلاحیت 72 داوطلب تایید و 17 نفر رد شده است.

- فرماندار کرج از تایید صلاحیت 211 نفر ، رد صلاحیت 17نفر و انصراف سه نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه خبر داد.

- براساس نتایج اعلام شده در خصوص 645 داوطلب استان فارس ، صلاحیت 579 داوطلب تایید و 41 نفر رد شده است.



صلاحیت ۲هزار و ۲۹۹ نفر در تهران احراز شد


خبرگزاری مهر: فرماندار تهران گفت: صلاحیت ۲هزار و ۲۹۹ نفر از داوطلبان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در تهران احراز شد.

عیسی فرهادی فرماندار تهران با اعلام خبر اتمام بررسی پرونده داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس گفت: پرونده ۲ هزار و ۴۶۲ نفر از داوطلبان در هیئت های اجرایی بررسی شد و کار احراز صلاحیت آنها به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۰ نفر اقلیت دینی هستند، گفت: صلاحیت ۲ هزار و ۲۹۹ نفر از داوطلبان احراز شد.

فرهادی ادامه داد: به استناد قانون و سوابق پرونده ای موجود، صلاحیت ۱۱۵ نفر در حوزه تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس محرز نشد.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: معترضان به نتیجه احراز صلاحیت ها از روز چهارشنبه ۱۶ دی ماه به مدت ۴ روز می توانند به هیئت های نظارت انتخابات مراجعه کرده و شکایت خود را اعلام کنند.



خبرگزاری ایسنا:  تعداد 623 نفر جهت کاندیدا شدن دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان ثبت‌نام کردند که از این تعداد، صلاحیت 42 نفر احراز نشد و با 18 انصرافی، در نهایت صلاحیت 563 کاندیدا تایید شد.

- در مدت زمان رسمی اعلام شده جهت ثبت‌نام 344 نفر جهت نمایندگی مجلس از استان مرکزی ثبت نام کردند. تعداد نامزدهای انتخابات مجلس قبلا 342 نفر عنوان شده بود. دو نفر از خارج از کشور نسبت به ثبت نام اقدام کرده بودند که این آمار در آخرین لحظات به ما اعلام شد و براین اساس تعداد ثبت‌نام‌شدگان به 344 نفر رسید. در مجموع 12 شهرستان استان 23 نفر از گردونه انتخابات خارج شده‌اند که معادل حدود هفت درصد کل ثبت‌نام‌شدگان است. از این تعداد 14 نفر رد صلاحیت شده، 8 نفر انصراف داده و یک نفر فوت شده است. رد صلاحیت شده‌ها حدود 4.3 درصد از کل ثبت نامی‌ها را تشکیل می‌دهند.

- در استان گلستان از بین 305 داوطلبی که برای کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده‌اند، صلاحیت 18 نفر در هیات های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه مورد تایید واقع نشده است.

- رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی از تایید صلاحیت 90 کاندیدای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از سوی هیات اجرایی در استان خبر داد.



کوچک‌زاده: اطلاعی از رد یا تأیبد صلاحیتم ندارم

خبرگزاری فارس: همچنین مهدی کوچک‌زاده نماینده دیگر مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اخباری مبنی بر ردصلاحیتش در هیئت اجرایی انتخابات مجلس گفت: تاکنون اطلاعی در مورد رد یا تأیید صلاحیتم برای کاندیداتوری مجلس دهم از سوی هیئت اجرایی انتخابات به من داده نشده است.

وی افزود: چنانچه به من در این خصوص اطلاع داده شود در صورت ردصلاحیت اقدامات لازم را انجام خواهم داد.



خبرگزاری ایسنا: 95.5 درصد از 203 نفری که برای نامزدی نمایندگی مجلس ازاستان اردبیل نام نویسی کرده بودند، از هیات‌های اجرایی تاییدیه گرفتند.

- براساس آمار نهایی بررسی صلاحیت‌ها در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان از میان 213 نفر داوطلب، 176 نفر توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.



مرتضی مبلغ مورد تایید قرار گرفت


خبرگزای برنا: "شنیده‌ها حکایت از ان دارد که معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات از سوی هییت اجرایی مورد تایید قرار گرفت است .

مرتضی مبلغ که از حوزه شهرستان اصفهان ثبت نام کرده بود از تایید صلاحیت دوره دهم مجلس عبور کرد . همچنین کاندیدای اصلاح طلب شهرستان لنجان از ۱۲ نفر انها یازده نفر مهر تایید گرفتند .



اصلاح طلبانی که مهر تایید از هیات اجرایی گرفتند


خبرگزاری برنا: اصلاح طلبان حوزه اصفهان مهر تایید از هیات اجرایی گرفتند  از این افراد میتوان به علی یار محمدیان،نوروزی،جلال الدینی،ابرقویی نژاد ،رضایی و سپهری نام برد .شنیده ها حکایت از تایید تمام کاندیدای حوزه اصفهان دارد .



منتجب نیا تایید صلاحیت شد

خبرگزاری برنا:  یک منبع آگاه گفت: رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شد.



شایعه رد صلاحیت عارف تکذیب شد


خبرگزاری برنا: یک منبع آگاه گفت: تا این لحظه خبری درباره رد صلاحیت محمدرضا عارف اعلام نشده است.



خیابانی رد صلاحیت شد

خبرگزاری ایلنا: یک منبع آگاه گفت جواد خیابانی مجری تلویزیون رد صلاحیت شده است٬ ظاهرا مشکلی که باعث این مجری ورزشی شده است اشکال در مدرک تحصیلی او بوده است.



خبرگزاری ایلنا: محسن مهرعلیزاده، سید محمود میرلوحی از دیگر افرادی هستند که نامشان در فهرست افراد تایید صلاحیت شده دیده می‌شود.

جلال جلالی‌زاده فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس به ایلنا خبر داد که صلاحیت وی از سوی هیات‌های اجرایی تائید شده است.

حسین کاشفی گفت که از ادامه رقابت در دهمین دوره انتخابات مجلس انصراف داده است.

حسن غفوری فرد نیز اعلام کرد که هنوز از تائید یا رد صلاحیتش بی‌اطلاع است.



اسامی نامزدهای تایید شده انتخابات مجلس

انتخاب: داوطلبانی که صلاحیت آنها پس از بررسی هیات های اجرایی به هیات های نظارت ارجاع شده بود.

اسامی چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اصولگرایی که از احزار صلاحیت خود در هیات‌های اجرایی باخبر شده اند به شرح ذیل است:

اسامی تایید صلاحیت شده‌ها

غلامرضا پناه، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران

عباسعلی الله یاری، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران

سید عبدالله حسینی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران

سیدافضل موسوی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران

علی اصغر یوسف نژاد از ساری تایید صلاحیت شده است.



رهامی: هیچ اصلاح طلب برجسته‌ای در تهران رد صلاحیت نشد

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: هیچ شخصیت اصلاح طلب برجسته‌ای در تهران رد صلاحیت نشده است.

محسن رهامی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس اخباری که از نتیجه بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات توسط هیأت‌های اجرایی به دست آمده است تاکنون بیشتر اصلاح‌طلبان در تهران تأیید صلاحیت شده‌اند.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به اینکه صلاحیت خود او هم تأیید شده است، افزود: شخصیت برجسته‌ای از اصلاح‌طلبان نبوده که صلاحیتش تأیید نشود.

همچنین حسین کاشفی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره تأیید یا عدم تأیید صلاحیت خود، گفت: من در مشهد برای انتخابات ثبت‌نام کرده بودم اما پس از اینکه دیدم دوستان زیادی در مشهد ثبت‌نام کرده بودند انصراف خود را اعلام کردم تا شرایط برای سایر دوستان فراهم شود.

برای آگاهی لحظه به لحظه از اخبار انتخابات به کانال تلگرام ما در زیر بپیوندید. ..



تاریخ انتشار : 15 دی 1394 21:03



» اخبار مرتبط:

  • تازه ترین شنیده ها از رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز +آمار
  • ردصلاحیت تعدادی از اعضای فعلی شورای شهر شیراز
  • رد صلاحیت 35 نماینده مجلس هشتم
  • تایید صلاحیت 660 داوطلب استان تهران توسط شورای نگهبان
  • نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس نهم در كهگیلویه وبویراحمد اعلام شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    • علی

    • 18 بهمن 1394 11:11
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    جناب مهندس غفور مددی از جبهه اصلاحات عضو مشارکت هم رد صلاحیت شده دور دوم
    • علی سیفی

    • 24 شهریور 1395 08:10
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    درخواست کار در شرکت های تابعه انگوران
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler