مشروح اخبار


» اعضای بدن 35 بیمار مرگ مغزی کهگیلویه وبویراحمدی اهدا شده است



ساسان عباسی مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمدعصر جمعه درباره اهدا اعضای 35 بیمار در امسال افزود: 28 مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد در این استان و هفت مورد نیز خارج از استان انجام شده است.


ساسان عباسی عصر جمعه درباره اهدا اعضای 35 بیمار در امسال افزود: 28 مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد در این استان و هفت مورد نیز خارج از استان انجام شده است.

به گزارش راک نیوز از یاسوج، مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این مدت چهار مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستان های شهرستان بهبهان و سه مورد دیگر نیز در شهرهای شیراز، تهران و شهرکرد انجام شد.

عباسی اظهار کرد: اعضای بدن سایر بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در شهرستان های بویراحمد و گچساران اهدا شده است.

وی عنوان کرد: اهدای اعضای بدن 35 بیمار مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد که بین شش تا 54 سال سن داشتند جان تعدادی بیمار را نجات داد.

عباسی ابراز داشت: از این تعداد بیمار مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد اعضایی شامل کلیه،کبد و قرنیه های چشم با رضایت خانواده آنان اهدا شده است.

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به آمار، افزود: از ابتدای امسال تاکنون اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

عباسی گفت: آخرین اهدای عضو سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد سه روز گذشته از سوی یکی از اهالی شهرستان بهمئی به نام 'محمدرضا جوخ' در شهرستان بهبهان انجام و کبد این بیمار مرگ مغزی 45 ساله اهدا شد.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های برتر کشور از نظر امر انسان دوستانه و خداپسندانه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی است.

عباسی اظهار کرد: 180 بیمار دیالیزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 70 درصد آنها معادل 126 نفر شرایط پیوند کلیه را دارند.

وی عنوان کرد: به دلیل نبود بانک اطلاعاتی در کهگیلویه و بویراحمد آمار دقیقی از بیماران نیازمند به پیوند برای تمامی عضوها در دست نیست.

عباسی بدون اشاره به آمار، ابراز داشت: تعدادی از بیماران نیازمند پیوند کهگیلویه و بویراحمد در شیراز برای دریافت عضو اقدام کرده اند.

کهگیلویه و بویراحمد با 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.



تاریخ انتشار : 22 اسفند 1394 03:25



» اخبار مرتبط:

  • اهدای اعضای جوان " چینی" در یاسوج به پنج بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید
  • اعضای دختر16ساله کهگیلویه و بویراحمدی به نیازمندان اهدا شد
  • اهداء عضو کودک 5 ساله در یاسوج
  • سومین دختر جوان وهفتمین بیمار مرگ مغزی اعضایش را اهدا کرد
  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی دهدشتی به بیماران نیازمند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler