مشروح اخبار


» بیانات رئیس جمهور در عرصه فرهنگی برای انقلاب و انقلابی‌ها ناامیدکننده است



صلواتی با بیان اینکه حکومت و دولت اسلامی وظیفه برخورد با مفاسد را دارند عنوان کرد: در شرایطی که بعضا بعضی از نهادهای فرهنگی ضدفرهنگ عمل می‌کنند و نیروی انتظامی طرح امنیت اخلاقی را که یک عمل نیک و خداپسندانه اجرا می‌کند چرا با اظهارات سیاسی و برای به دست آوردن رای مردم اقدام شایسته نیروی انتظامی را تخطئه و به بهانه‌های زیر سوال ببریم.


به گزارش راک نیوز از چاروسا سید حسن آرمند؛ 

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه در بحث توحید و خداشناسی به موضوع براهینی که فلاسفه الهی برای اثبات خدا دارند اشاره و تاکید کرد: یکی از برهان‌هایی که فلاسفه الهی و علما برای اثبات خدای متعال بیان کردند این است که بنا به حکم عقل موجود یا واجب الوجود است یعنی موجودی که خود به خود وجود داشته باشد.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

وی به موضوع غارت اموال ایران از سوی آمریکا اشاره و یادآور شد: این مصداق بارز راهزنی بین‌المللی آمریکا است که یک دزدی آشکار و تجاوز به حق و حقوق این ملت بود و نقض برجام است.

امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: چرا آمریکا هر روز به هر بهانه این اقدامات را انجام می‌دهد که یک علتش این است مسئولان دولت و وزارت خارجه موضع محکم و انقلابی علیه آمریکا نمی‌گیرند و لذا هر روز باج‌خواهی آمریکا از ملت بیشتر می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه نظام ما نظام اسلامی و قرآنی است تبیین کرد: ما هدفمان از انقلاب حاکم شدن ارزش‌های دینی و احکام اسلام بود ما این همه شهید برای احیای ارزش‌ها و احکام اسلام دادیم.

وی اضافه کرد: امنیت اخلاقی و تامین حداقل‌ها برای حاکمیت آرامش اخلاقی در جامعه و معابر و محافل و اماکن عمومی کمترین حق بوده و مردم و جامعه اسلامی از حاکمان و مدیران کشور و نیروی انتظامی خواستار امنیت اخلاقی هستند.

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: چهره جامعه ما باید اسلامی باشد بلکه باید کار فرهنگی انجام داد اما اسلام برای برخورد با مفاسد هم برنامه دارد و در همین مراسم اعتکاف در سراسر کشور نمونه تدین و دین باوری جوانان را شاهد بودیم ولی متاسفانه بر اثر بیکاری، ناآگاهی، عدم توجه به مسائل دینی و عدم توجه به الگوهای تربیتی شاهدیم در کوچه و خیابان افرادی با ظواهر نامناسب دور از شان انسان امنیت اخلاقی عمومی جامعه را تهدید می‌کنند.

صلواتی با بیان اینکه حکومت و دولت اسلامی وظیفه برخورد با مفاسد را دارند عنوان کرد: در شرایطی که بعضا بعضی از نهادهای فرهنگی ضدفرهنگ عمل می‌کنند و نیروی انتظامی طرح امنیت اخلاقی را که یک عمل نیک و خداپسندانه اجرا می‌کند چرا با اظهارات سیاسی و برای به دست آوردن رای مردم اقدام شایسته نیروی انتظامی را تخطئه و به بهانه‌های زیر سوال ببریم.

وی بیان کرد: متاسفانه علی رغم اینکه رئیس جمهور فردی روحانی و با سابقه درخشان و خدمات شایانی در عرصه‌های مختلف به نظام اسلامی داشته است اما بچه مذهبی، امت حزب الله، حزب‌اللهی‌ها، بچه‌های انقلابی و جانبازان دیدگاه‌های یک رئیس جمهور انقلابی و مکتبی را نمی‌بینند و بیانات رئیس جمهور در این عرصه فرهنگی برای انقلاب و انقلابی‌ها ناامیدکننده است.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور شما در برابر قرآن و وجدان عمومی مردم قسم خوردید پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های دینی اخلاقی جامعه باشید افزود: انتظار این است که رئیس جمهور به دنبال راضی کردن و خشنود کردن خداوند متعال و ائمه بوده و برای چهار سال آینده به دنبال رضایت جریان انقلابی باشد نباید به خاطر منافع سیاسی و جلب آرا به دنبال راضی کردن عده‌ای که با اعمال و رفتارشان امنیت اخلاقی جامعه را تهدید می‌کنند باشیم.

صلواتی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور شما قانون مصوب مجلس و شورای نگهبان را اعلام نکردید اگر شما از قانون حمایت و قانون امر به معروف و نهی از منکر را ابلاغ می‌کردید وضعیت بهتر بود.

وی به هفته معلم اشاره کرد و گفت: کار آموزش و پرورش انسان‌سازی بر مبنای اسلام و مسلمان سازی است و در آموزش و پرورش میدان‌دار و کسی که در صف اول بوده معلم است.

صلواتی یادآور شد: حرمت معلم باید حفظ شود و به تکریم و جایگاه آنها احترام شود.



تاریخ انتشار : 11 اردیبهشت 1395 02:21



» اخبار مرتبط:

  • جمهوری اسلامی ایران پرچمدار ترویج فرهنگ ناب علوی در جهان است
  • قومی و قبیله ای رای دادن حق نیست
  • ردصلاحیت شدگان گذشته منتظر تایید صلاحیت نباشند
  • انتقادامام جمعه قلعه رئیسی از دولت ؛ دولت که با این همه امکانات و ثروت و مع ...
  • مخالف مسئله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیستم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler