مشروح اخبار


» تاجگردون: بررسی برنامه ششم در مجلس دهم معقولانه و خردمندانه است



رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصمیم هیات رییسه مجلس برای موکول شدن بررسی برنامه ششم در مجلس آینده را معقولانه و خردمندانه توصیف کرد و گفت: که این امر به کاهش تقابل دولت و مجلس در آینده منجر خواهد شد.


تاجگردون: بررسی برنامه ششم در مجلس دهم معقولانه و خردمندانه است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصمیم هیات رییسه مجلس برای موکول شدن بررسی برنامه ششم در مجلس آینده را معقولانه و خردمندانه توصیف کرد و گفت: که این امر به کاهش تقابل دولت و مجلس در آینده منجر خواهد شد.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به تصمیم هیات رییسه مجلس در مورد موکول شدن بررسی برنامه ششم در مجلس دهم اظهار کرد: هیات رییسه مجلس بررسی برنامه ششم را بدلیل ضیق وقت به مجلس دهم سپرد که به نظر می‌رسد این تصمیم معقولانه و خردمندانه‌ای است.

وی افزود: اگرچه شاید برخی که غیر فنی به موضوع نگاه می‌کنند این تصمیم را تعامل لاریجانی با دولت و منتخبین دوره دهم بدانند ولی حضور نمایندگان محترمی همچون آقایان ابوترابی ، باهنر، بذرپاش‌، صادقی‌، دستغیب، سید شریف حسینی از اعضاء هیات رییسه که موفق به حضور در دوره دهم نشده اند بیانگر اتخاذ یک تصمیم صحیح است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به بررسی لایحه برنامه ششم در کمیسیون تلفیق برنامه ادامه داد:‌ مجلس از ظرفیت علمی و تجربه مجلس نهم برای بررسی لایحه استفاده کرده و این عزیزان تجارب خود را در مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه اعمال کردند و به عنوان سند در اختیار مجلس دهم قرار می‌دهند.

تاجگردون یادآور شد: اتخاذ این تصمیم باعث می‌شود مجلس دهم که ناظر اجرای برنامه است بر برنامه ای نظارت کند که خود آن را تصویب خواهد کرد ضمن اینکه این تصمیم موجب می‌شود تقویم سیاسی انتخابات به تقویم برنامه‌های توسعه کشور نزدیک شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس در پایان اتخاذ این تصمیم را موجب کاهش تعارض دولت و مجلس عنوان و خاطرنشان کرد: تمدید برنامه در سال ٩٥، همچنین فرصتی مناسب برای کار بیشتر و تلاش مناسب‌تر توسط دولت و مجلس فراهم کرده که قطعا موجب رفع بسیاری از خلاء های لایحه تقدیمی می‌شود.

غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حدود دو هفته قبل در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس از او خواسته بود، مانع تصویب برنامه ششم در مجلس نهم شود.



تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1395 21:43



» اخبار مرتبط:

  • اعتمادمجدد مجلسی ها به غلام گچسارانی ها/تاجگردون دوباره رئیس شد
  • استعفای دسته جمعی اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی
  • برنامه "ششم توسعه" خرداد یا تیر 94 به مجلس می‌آید
  • نیازی به ارائه لایحه متمم بودجه نیست
  • جزییاتی از بودجه مجلس وتغییرات درفیش حقوقی نمایندگان مجلس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler