مشروح اخبار


» آغاز نخستین جشنواره مد و لباس درِشیراز



خستین جشنواره مد و لباس اسلامی - ایرانی استان فارس و سی‌ودومین جشنواره کشوری این رویداد فرهنگی - هنری به میزبانی شیراز آغاز شد.


خستین جشنواره مد و لباس اسلامی - ایرانی استان فارس و سی‌ودومین جشنواره کشوری این رویداد فرهنگی - هنری به میزبانی شیراز آغاز شد.

به گزارش راک نیوز از شیراز ؛نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان فارس که با همراهی کارگروه سامان‌دهی مد و لباس کشور و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس،‌ در راستای الگوسازی پوشش مناسب و با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و ضرورت گسترش الگوهای پوشش اسلامی ایرانی، فرهنگ‌سازی برای استفاده از لباس‌های متناسب با فرهنگ بومی، معرفی سنت، آداب و پوشش مردم، کشف و شناسایی استعدادهای نو در حوزه طراحی در دو بخش اصلی طراحی و علمی برگزار شده است.

 

بخش طراحی شامل دو گروه رقابتی و نمایشی است که بهره‌گیری از طراحی و برش با الهام از دوره‌های تاریخی ایرانی و خلاقیت و نوآوری، بهره‌برداری درست از اصول طراحی، شناخت و استفاده درست از رنگ، تناسب تزیینات با پارچه و طرح لباس، تناسب جنسیت پارچه با طرح لباس، کیفیت برش و دوخت، به کارگیری الگوهای ایرانی - اسلامی و امکان تولید صنعتی را دربر می‌گیرد.

 

همچنین بخش علمی این جشنواره شامل برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات و پایان‌نامه‌های تخصصی است.

 

حمید قبادی - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور - نیز در نشست طراحان و فعالان مد و لباس استان فارس با همراهی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر نظارت و ارزشیابی و امور استان‌های این کارگروه شرکت می‌کند.

 

نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی استان فارس و سی‌ودومین جشنواره مد و لباس کشور از 28 اردیبهشت تا 3 خرداد ماه در مجتمع فرهنگی - هنری شیراز از ساعت 10 تا 20 میزبان علاقمندان به این حوزه است.



تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1395 01:20



» اخبار مرتبط:

  • یاسوج فردا میزبان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز است
  • رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران : ارسال850 اثر به دبیرخانه جایزه مل ...
  • اختتامییه جشنواره ملی شناخت و آموزش لباس‌های بومی و محلی +تصاویر
  • اجرای جشنواره بازی‌های بومی، محلی در دهدشت+عکس
  • لیلا حاتمی با لباس متفاوت در جشنواره+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler