مشروح اخبار


» اقدام شایسته میوه فروش شیرازی درحمایت از محیط زیست +عکس



زندگی مدرن علاوه بر رفاهی که برای انسان به همراه دارد گاه ضررهای جبران ناپذیری را نصیب او می کند.  کیسه های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف نیز در این مورد مصداق دارند. زمانی که این کیسه ها و ظروف، جایگزین اسلاف پارچه ای و کاغذی خود شدند شاید کمتر کسی فکر می کرد در آینده ای نزدیک همین جایگزین ها، تبدیل به یکی از معضلات اصلی محیط زیست شوند.براساس تحقیقات انجام شده تنها در ایران سالانه بیش از3 میلیون تن پلاستیک تولید می شود. بیشتر این پلاستیک ها نیز بادوام هستند و صد ها سال طول می کشد تا به خودی خود تجزیه و نابود شوند. در دنیا تلاش هایی برای جلوگیری از آلودگی طبیعت به پلاستیک انجام گرفته است؛

در سال های اخیر همیشه هشدارهایی در مورد اثرات سوء استفاده از ظروف یک بار مصرف و پلاستیکی شنیده ایم؛ یعنی گذشته از بحث آسیب رسانی به محیط زیست، استفاده از این ظروف برای سلامت انسان مضر است.

ظروف یک بارمصرف، عمــدتا از پلی استایــرن و PVC که وابسته به مواد نفتــی و فسیلــی است، ساخته شده اند. این مواد در مواجهه با دمای بالای 65 درجه سانتی گراد و در مجاورت با چربی ها و مواد اسیدی، آزاد می شوند که سرطان زایی آنها ثابت شده است. برای ساخت ظـرف های یک بار مصرف، انواع نرم کننده ها، پایدارکننده ها، روان کننده ها، رنگدانه ها و پرکننده ها اضافه می شود که همگـی آنها برای سلامتــی مضر هستند.

 به گزارش راک نیوز ، تشویق به کمتر استفاده کردن از چنین کیسه هایی در طی سال های اخیر روند رو به رشدی گرفته که علاوه برفرهنگ سازی نیاز به بته های تشویقی دارد.

براساس این گزارش برای مثال میتوان از این اقدام شایسته میوه فروشی در میدان احسان شیراز نام بردکه طبق تصویر زیر به مشتریان خود پیشنهاد داده که کیسه های پلاستیکی را که با آنها میوه حمل نودند در صورت برگرداندن آنها را خریداری میکند. این اقدام درخور  جوان فروشنده میتواند از ورود روزانه صدها وشاید هزاران کیسه پلاستیکی به چرخه محیط زیست جلوگیری کند.

اقدام شایسته میوه فروش شیرازی درحمایت از محیط زیست +عکس

بی شک تاثیر چنین تفکری که عملیاتی شده است از بسیاری از همایش های داخلی اگربیشترنباشد کمترنیست. 

 




تاریخ انتشار : 4 خرداد 1395 14:30



» اخبار مرتبط:

  • جمع آوری 10 تن زباله در دو منطقه گردشگری و تفریحی گچساران
  • مهریه عجیب نوعروس ایرانی /ساخت آبشخور برای یوزپلنگ ها
  • "لیوان یکبارمصرف شفاف سرطان زاست"
  • اتاق فکر مشترک صدا و سیما و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود
  • توزیع و فروش ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در کهگیلویه و بویراحمد قدغن!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام