مشروح اخبار


» مسئولین ورزش گچساران فقط به نتایج این روزها دل نبندند



استقلال خوزستان درفوتبال ایران ثابت کرد که میتوان به نیروهای بومی اعتماد کرد ، وقتی تماشاگرگچسارانی برای بردتیم نفت همه سختی ها را بجان میخرد طبیعتا فوتبالیست گچسارانی درمیدان بازی سرش را جلوی توپ خواهد گذاشت تا از اعتبار فوتبال این شهر دفاع کند.

براستی مگر غریبی ،موسوی و رشیدمظاهری که به سبب قدرت نمایی هایش در طول فصل مردپرتغالی فوتبال ایران راوادارکرد او را به تیم ملی دعوت کند از میادین ورزشی همین شهرسربرنیاورده اند.


راک نیوز- گچسارن ،نامی است که اگر در سبقه دقیق تاریخی آن اندکی شک وتردیدرواباشد اما با قطعیت میتوان گفت : طی 80 سال گذشته این شهر بعنوان بام نفتی ایران شناخته شده است.

براساس منایع دردسترس ، واحد بهره‌برداری شمارهٔ یک گچساران به عنوان بام نفتی ایران معروف است. این واحد که در جنوب شرقی و در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان گچساران در منطقه‌ای به نام سقلاتون واقع شده در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی به بهره‌برداری رسیده است .

این شهر با نمک اگرچه فراوز و فرودهای بسیاری را طی نموده است اما گرمی وامیدنهفته درنفس مردمان دیارش هرگز نگذاشت گردفراموشی براین نام سکنی گزیند.

اگرچه سال های نه چندان دور بدلیل جای نگرفتن نشانی از این شهردر نام بزرگ استان واز سویی برخورداری از دوخصیصه هوای گرمسیری و صنعت نفت بسیاری آن را جزیی از خوزستان برمیشمردند ،اما حالا به لطف حضور پر رنگ ورزشکاران این شهرستان در عرصه های مختلف کشور و برخورداری از پتانسیل یک نماینده سرشناس دیگر کسی بخود اجازه نمیدهد برای معرفی گچساران به شک وشبه بیافتد ومجبور است فراتراز نام بام نفتی ایران ،به احترام قدرت بلامنازع هندبالیست های این شهرسرتعظیم فرود آورد.

بی شک طی روزهای گذشته والبته در روزهای پیش رو رسانه های کشور بکرات از نفت وگاز گچساران نام خواهند برد و دور از دسترس نیست اگر این ورزشکاران به پشت گرمی تماشاگرانی خونگرم ومربیانی زحکت کش بانگ صعود برآورند و نغمه شادی را درشهر بنوازند.

فارغ از نتیجه ای که در 11خرداد در ورزشگاه نفت رقم خواهد خورد ،انتظارمیرود مسئولان ورزش شهرستان بدور از عواقب نتایج ،برای پیشبرد وتوسعه متوازن ورزش ،نگاه ویژه ای به پتانسیل های بالقوه این شهرستان یعنی جوانان ورزشکاربومی داشته باشند.

توجه وجذب ورزشکاران گچسارانی علاوه براینکه گامی در راه بومی سازی میباشد میتواند مانع ازکوچ سرمایه ها و نخبگان ورزشی جوان شهرستان به استان های مجاور باشد.

استقلال خوزستان درفوتبال ایران ثابت کرد که میتوان به نیروهای بومی اعتماد کرد براستی وقتی تماشاگرگچسارانی برای بردتیم نفت همه سختی ها را بجان میخرد طبیعتا فوتبالیست گچسارانی درمیدان بازی سرش را جلوی توپ خواهد گذاشت تا از اعتبار فوتبال این شهر دفاع کند.براستی مگر غریبی ،موسوی و رشیدمظاهری که به سبب قدرت نمایی هایش در طول فصل مردپرتغالی فوتبال ایران راوادارکرد او را به تیم ملی دعوت کند از میادین ورزشی همین شهرسربرنیاورده اند.

بنابراین شایسته است چه در فوتبال وچه درهندبال گام های اساسی برای بومی سازی نفرات تیم درببلندمدت والبته بادرایت برداشته شود.

نگارنده خود را کوچکتراز آن میداند که به بزرگان ومتولیان امرورزش در گچساران تذکری داده باشد اماحسب ارتباط نزدیک وسنخیتی که با جوانان این شهرستان دارم بنا را بر یادآوری به دلسوزان ورزش بام نفتی ایران گذاشته ام.

سخن آخراینکه مانند تمام گچسارانی های خونگرم برای صعود نفت در11خردادبه استادیوم میروم.

ایام به کام رضانازی

 

 



تاریخ انتشار : 8 خرداد 1395 02:38



» اخبار مرتبط:

  • تشکیل کمپین «حمایت تا صعود» تیم‌های هندبال و فوتبال نفت و گاز گچساران
  • دربی حساس نفتی ها در هفته ی پانزدهم +عکس
  • صعود تیم هندبال نفت و گاز گچساران به لیگ برتر کشور
  • پیام تبریک مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد
  • فوتبال غیرتی مثل نفت/سه امتیاز دیگر در کارنامه تیم نفت گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler