مشروح اخبار


» 87درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد دارای آب آشامیدنی سالم هستند.



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع یک هزار و 676روستای دارای سکنه در این استان یک هزار و 470 مورد دارای آب آشامیدنی سالم هستند.


87درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد دارای آب آشامیدنی سالم هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع یک هزار و 676روستای دارای سکنه در این استان یک هزار و 470 مورد دارای آب آشامیدنی سالم هستند.

فیض الله پاسره در گفتگو با راک نیوز در خصوص وضعیت آبرسانی روستاها اظهار داشت: 206 روستای این استان با جمعیتی بیش از چهار هزار و 400 نفر با تانکر سیار آبرسانی می شوند.

پاسره با بیان اینکه این تعداد روستا فاقد شبکه آبرسانی است افزود: 200 مورد از این روستا ها دارای جمعیت زیر 20 خانوار است که سه هزار و 500 نفر در این روستاها سکونت دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستائی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از مجموع یک هزار و 676روستای دارای سکنه در این استان یک هزار و 470 مورد دارای آب آشامیدنی سالم هستند.

وی گفت: شش روستای بالای 20 خانوار این استان با جمعیتی بیش از 900 نفر با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه اند.

پاسره ابراز داشت: برای تامین آب روستاهایی که فاقد آب هستند ، آبرسانی سیار صورت می پذیرد و روستاهای فاقد آب ، توسط 13 تانکر سیار آبرسانی می شوند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تلاشهای این شرکت جهت تامین آب روستاییان اذعان داشت : تاسیسات تامین آب روستاهای استان که با تلاش و همت همکاران در شرکت آب وفاضلاب روستایی دایر شده است ، در مجموع9هزار کیلومتر شبکه توزیع و حدود 500 مورد نیز منابع ذخیره آب را شامل می شود.

وی خاطر نشان کرد: 18 مجتمع آبرسانی روستای در این استان در دست اجراست. 

پاسره میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد مجتمع آبرسانی را 42 درصد اعلام کرد و گفت: این تعداد مجتمع در روستاهای بالای 100 خانوار در دست اجراست.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این مجتمع ها ،860میلیارد ریال اعتبار نیاز است،گفت: 381 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این تعداد پروژه اختصاص یافت ، که تاکنون 25 درصد آن در اختیار شرکت آب فاضلاب قرار گرفته است.

پاسره در خصوص کیفیت و سلامت آب شرب تصریح کرد: آبی که به دست روستائیان داده می شود از نظر کیفی دارای سلامت کامل است.



تاریخ انتشار : 8 خرداد 1395 11:08



» اخبار مرتبط:

  • امید محمدی از سازمان اتوبوس رانی گچساران رفت /منصور فتحی سرپرست شد
  • ریس ستاد دکتر احمدی نژاد در هندوستان گزینه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد
  • رییس احتمالی سازمان حج و زیارت در دولت روحانی
  • رئیس جدید آبفای گچساران معرفی شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler