مشروح اخبار


» رقابت تاجگردون ومصری برسر ریاست کمسیون برنامه وبودجه درمجلس دهم



همزمان با سومین هفته از فعالیت مجلس دهم و در آستانه شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی مجلس، علاوه بر آنکه بازار رقابت برای حضور در برخی کمیسیون‌های پرطرفدار مجلس داغ شده است، صندلی ریاست کمیسیون‌ها نیز از چشم نمایندگان دور نمانده و بررسی‌ها حاکی از رقابت تنگاتنگ میان چهره‌های شناخته‌شده مجلس دهم برای حضور در این جایگاه است.


همزمان با سومین هفته از فعالیت مجلس دهم و در آستانه شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی مجلس، علاوه بر آنکه بازار رقابت برای حضور در برخی کمیسیون‌های پرطرفدار مجلس داغ شده است، صندلی ریاست کمیسیون‌ها نیز از چشم نمایندگان دور نمانده و بررسی‌ها حاکی از رقابت تنگاتنگ میان چهره‌های شناخته‌شده مجلس دهم برای حضور در این جایگاه است.

به گزارش راک نیوز ، بر این اساس، جایگاه ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به‌ عنوان یکی از حساس‌ترین و پرطرفدارترین کمیسیون‌های پارلمان احتمالا شاهد رقابت علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد، مصطفی کواکبیان نماینده تهران و حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب خواهد بود.

در کمیسیون صنایع و معادن نیز پیش‌بینی می‌شود رقابت اصلی میان حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده سبزوار باشد.

در کمیسیون اجتماعی نیز احتمالا رقابت اصلی میان عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان و رئیس این کمیسیون در مجلس نهم و سلمان خدادادی نماینده ملکان خواهد بود.

در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور و  رئیس این کمیسیون در مجلس نهم و محمد قمی نماینده مردم پاکدشت رقابت خواهند کرد و احتمال حضور محمدرضا عارف در رقابت برای این جایگاه بسیار کم است.

ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز احتمالا با رقابت محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و رئیس این کمیسیون در مجلس نهم و حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم مشخص می‌شود.

در کمیسیون اقتصادی، یک سوی رقابت برای ریاست، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا و سوی دیگر آن، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و عضو هیات رئیسه موقت مجلس دهم خواهد بود.

بر اساس قرائن و اخبار دریافتی، در کمیسیون برنامه و بودجه نیز رقابت میان غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و  رئیس این کمیسیون در مجلس نهم و عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه خواهد بود.

ریاست کمیسیون فرهنگی نیز که یکی از کم‌طرفدارترین کمیسیون‌های مجلس است، با رقابت احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان و احتمالا جمشید جعفرپور نماینده لارستان مشخص خواهد شد.

کمیسیون شوراها و امور داخلی نیز که مانند کمیسیون فرهنگی استقبال چندانی از آن نشده است، به احتمال زیاد، گزینه‌ای غیر از امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس سابق این کمیسیون نداشته باشد.

کمیسیون های دیگر خانه ملت نیز این روزها خالی از نظر نمایندگان به ویژه نمایندگانی که چهره شده اند، نیست؛ هرچند سر و صدای کمتری از انها بیرون می‌آید. هرچه باشد و نباشد، تکلیف هیات رئیسه کمیسیون‌های مجلس دهم تا پایان این هفته مشخص می‌شود



تاریخ انتشار : 23 خرداد 1395 16:24



» اخبار مرتبط:

  • ازمانشنیده بگیرید؛عارف رئیس کمسیون برنامه وبودجه مجلس میشود !/بی رغبتی به ر ...
  • اعتمادمجدد مجلسی ها به غلام گچسارانی ها/تاجگردون دوباره رئیس شد
  • تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق/ دستغیب و دهقان، نواب رئیس
  • استعفای دسته جمعی اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی
  • تاجگردون خبرداد/دو فوریت طرح اصلاح قانون بودجه رد شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler