مشروح اخبار


» رهاسازی 8بهله پرنده شکاری در طبیعت کهگیلویه



رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت: از ابتدای امسال هشت بهله پرنده شکاری پس از تیمارداری و بهبودی کامل در طبیعت شهرستان رهاسازی شده است.


رهاسازی 8بهله پرنده شکاری در طبیعت کهگیلویه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه گفت: از ابتدای امسال هشت بهله پرنده شکاری پس از تیمارداری و بهبودی کامل در طبیعت شهرستان رهاسازی شده است.

قدرت‌الله علیپور اظهار داشت: مأموران حفاظت محیط زیست شهرستان در سه ماه گذشته از هشت بهله پرنده شکاری تیمارداری کرده و پس از بهبودی کامل آن‌ها را در طبیعت رهاسازی کردند.

رئیس حفاظت محیط زیست کهگیلویه تصریح کرد: پس از حصول اطمینان از سلامت پرندگان و تأیید دامپزشکی و کارشناسان ،به دامان طبیعت حاشیه منطقه حفاظت شده خائیز رهاسازی شدند.

وی با بیان اینکه این پرندگان به دلیل آسیب‌دیدگی توان پرواز نداشته‌اند،افزود: پرندگان مجروح توسط دوستداران محیط زیست یا با کشف و شناسایی توسط مأموران حفاظت محیط زیست به اداره تحویل داده شده بود.

علیپور نگهداری گونه‌های مختلف پرندگان شکاری در منزل را ممنوع دانست و از اقشار مختلف مردم خواست برای نگهداری و حفاظت محیط زیست،حیات وحش به خوبی حفاظت و به نسل‌های آینده تحویل داده شود.

وی افزود: منطقه حفاظت شده خائیز محلی مناسب برای نگهداری و حفاظت حیات وحش است و نباید گونه‌های جانوری و پرندگان را از این محیط جدا و در منازل حبس کرد.

علیپور بیان کرد: منطقه حفاظت شده خائیز با مساحتی بالغ بر 33 هزار هکتار در مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه علاوه بر گونه‌های جانوری و پرندگان،انواع گیاهان دارویی در این منطقه وجود دارد افزود:پوشش گیاهی منطقه شامل بلوط،بنه،کلخنگ،بادام کوهی و گون و گونه‌های جانوری شامل کل و بز،گرگ،کفتار،روباه،کاراکال،پلنگ و پرندگانی از جمله کبک،بحری،تیهو و دلیجه است.



تاریخ انتشار : 31 خرداد 1395 11:41



» اخبار مرتبط:

  • دستگیری ضارب محیط بان منطقه حفاظت شده دنای شرقی
  • 25 درصد گونه گیاهی کشور در کهگیلویه و بویراحمد
  • عقاب "مارخور "توسط شهروند کهگیلویه وبویراحمدی در حله استان بوشهر راهسازی ...
  • گردشگر مفقود شده در منطقه کهگیلویه پیدا شد
  • رهایی کبک‌ها از قفس و آوازخوانی در طبیعت کهگیلویه+تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler