مشروح اخبار


» نامه وزارت کشور برای توقف طرح اتصال فارس به دریا/شکایت فارسی ها از استاندار هرمزگان و بیانیه جادری/اختلاف دو شهرستان جنوبی فارس بر سر رسیدن به دریا



پس از آن، معاون سیاسی - امنیتی استانداری فارس طی مصاحبه ای با این روزنامه به این فضاسازی دامن زد و گفت: بدترین کلامی که یک شخص می تواند به زبان بیاورد همین است و متاسفانه استاندار هرمزگان بدترین لحن و سخیف ترین ادبیات را نسبت به مردم فارس به کار برده است. از این رو بنده به عنوان یک مسئول وزارت کشوری به دلیل کاربرد چنین الفاظ سخیفی از سوی استاندار هرمزگان از مردم فارس عذرخواهی می کنم.


به گزارش راک نیوز ،  مشاور مطبوعاتی استاندار هرمزگان دیروز خبر داد: با پیگیری جادری استاندار هرمزگان، معاون سیاسی وزیر کشور رسما نامه ای به استانداران فارس و هرمزگان مبنی بر متوقف بودن طرح الحالق روستاهای پارسیان ارسال کرده است. علیرضا خورشید زاده این گفتگو را با خبرگزاری ایسنا انجام داده و در سایت استانداری نیز بازنشر یافت.

 

طی هفته های اخیر و پس از حضور تنش برانگیز مسئولان لامرد در روستاهای پارسیان جهت پیگیری طرح الحاق 5 روستا و اجرایی کردن مصوبه سال 92 برای دسترسی فارس به دریا، اعتراضات زیادی در این منطقه شکل گرفت و نهایتا استاندار هرمزگان را برای رفع نگرانی به غرب استان و گفتگو با بزرگان پارسیان کشاند.

 

اختلاف دو شهرستان جنوبی فارس بر سر رسیدن به دریا

 

اما از شما چه پنهان، موضوع دسترسی جنوب فارس به دریا، زمینه ساز اختلافاتی میان دو شهرستان مهر و لامرد شده است. امام جمعه مهر در خطبه های این هفته نمازجمعه گفته: مسئله الحاق که قدری هم بین دو استان فارس و هرمزگان دلخوری ایجاد کرده، نباید به حوزه استحفاظی شهرستان مُهر لطمه بزند.

 

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه دهیاران و شوراها به من نامه نوشته‌اند و نسبت به اینکه سهم شهرستان مهر در طرح الحاق نادیده گرفته شود ابراز نگرانی کرده‌اند، ادامه داد: در این شهرستان باید اراضی کشاورزی، مراتع و چاه‌های گازی محفوظ بماند و حتی یک وجب هم نباید کاسته شود.

 

شکایت فارسی ها از استاندار هرمزگان و بیانیه جادری

 

بخشی از اظهارات هفته پیش جاسم جادری در جمع مردم پارسیان با فضاسازی برخی رسانه های فارس مواجه شد.

 

ابتدا روزنامه خبر جنوب نوشت: استاندار هرمزگان با حضور در روستاهای الحاقی به فارس، مردم این استان را «حرامیان» و «دزدانی» خطاب کرد که برای رسیدن به دریا، شبانه و به صورت غیرقانونی وارد خاک هرمزگان شده اند. این روزنامه با بیان اینکه جادری به فارسی ها اهانت کرده، در صورت عدم عذرخواهی باید مورد پیگرد قرار بگیرد.

 

پس از آن، معاون سیاسی - امنیتی استانداری فارس طی مصاحبه ای با این روزنامه به این فضاسازی دامن زد و گفت: بدترین کلامی که یک شخص می تواند به زبان بیاورد همین است و متاسفانه استاندار هرمزگان بدترین لحن و سخیف ترین ادبیات را نسبت به مردم فارس به کار برده است. از این رو بنده به عنوان یک مسئول وزارت کشوری به دلیل کاربرد چنین الفاظ سخیفی از سوی استاندار هرمزگان از مردم فارس عذرخواهی می کنم.

 

در ادامه، رییس دادگستری فارس در نشست خبری خود در پاسخ به سوالي با بیان اینکه انتزاع 5 روستاي هرمزگان و اتصال به فارس قانون است و باید اجرا شود، گفت: متاسفانه در اجرا، با مقاومت مسئولان محلي روبرو شده‌ايم و پرونده شكايتي هم از استاندار هرمزگان شاكي شده‌اند، كه البته به واسطه عدم صلاحيت رسيدگي، پرونده به دادگاه كاركنان دولت در تهران ارجاع شده است.

 

روز چهارشنبه نیز استانداری هرمزگان با انتشار بیانیه ای در خصوص فضاسازی در فضاي مجازي و برخی از رسانه های فارس اعلام کرد: مناطقي از پارسيان (گاوبندي) كه هفته گذشته به دليل رفتارهاي تحريك آميز برخي مسئولان در استان همجوار (فارس) دچار التهاب شده بود پس از ديدار استاندار بار ديگر حس آرامش و امنيت خود را به دست آورد. در فضاي پرشور حضور مردمي، استاندار با هدف بازگرداندن اعتماد به مردمي كه با روحيه اي نا اميدانه نسبت به تصميم گيري در مورد سرنوشتشان سخن مي گفتند به يادآوري سوابق تاريخي پيروزمندانه مردم جنوب در گذشته با بيگانگان از سرزمينهاي دور پرداخت، اما متاسفانه عده اي آن سخنان معطوف به بيگانگان را به هموطنان مرتبط كرده و اين سخنان را دستمايه و بهانه اي براي افزودن به ادعايشان و نيز تنش آفريني بين دو استان همجوار قرار داده اند.

 

در ادامه این بیانیه آمده: برای جلوگیری از تنش، استاندرای هرمزگان در این خصوص قصد شکایت ندارد، بنابراين از پاسخ مستقيم خودداري كرده اما قطعاً تمامي محتواهاي اهانت آميز و اختلاف برانگيز منتشره و نيز تلاشهاي عده اي براي بر هم زدن امنيت رواني مردم خصوص توسط عده ای ناآگاه در استان فارس در حال انجام است رصد مي شود و در موقع مناسب از طريق مراجع قضايي پيگيري خواهد شد./خلیج فارس



تاریخ انتشار : 5 تیر 1395 19:26



» اخبار مرتبط:

  • حمله استاندار هرمزگان به فرماندار لامرد:آقای فرماندار بی تدبیر،اگر شبی که ش ...
  • تغییر در استانداری هرمزگان/ نام جادری گزینه مطرح در هیات دولت
  • چه کسی استاندار هرمزگان می شود/ دوگزینه مطرح....
  • نامه بیش از 180 نماینده مجلس به روحانی/ اتصال استان فارس به خلیج فارس لغو ش ...
  • الحاق بخشی از هرمزگان به فارس +سند موافقت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler