مشروح اخبار


» فرهنگسازی مصرف بهینه آب با تولیدآثارهنری درکهگیلویه وبویراحمد/مدیرکلی که از هنرمندان کمک خواست



وزه هنری با شرکت آبفای شهری کهگیلویه وبویراحمد در زمینه فرهنگسازی صرفه جویی در مصرف آب همکاری می کند.

تولید فیلم های کوتاه انیمیشن و داستانی، اجرای نمایش های خیابانی و پرفورمنس، برگزاری نمایشگاههای عکس، نقاشی و ...، جشنواره پوستر و گرافیک، ایجاد کمپین آب و... از جمله برنامه های این دو نهاد در این رابطه است.


وزه هنری با شرکت آبفای شهری کهگیلویه وبویراحمد در زمینه فرهنگسازی صرفه جویی در مصرف آب همکاری می کند.

به گزارش راک نیوز از یاسوج ، در نشستی که به همین منظور بعدازظهر شنبه با حضور مدیرعامل آبفای شهری، سرپرست حوزه هنری و هنرمندان این نهاد برگزار شد، بر انجام فعالیتهای فرهنگی در راستای صرفه جویی در مصرف آب تاکید شد.

تولید فیلم های کوتاه انیمیشن و داستانی، اجرای نمایش های خیابانی و پرفورمنس، برگزاری نمایشگاههای عکس، نقاشی و ...، جشنواره پوستر و گرافیک، ایجاد کمپین آب و... از جمله برنامه های این دو نهاد در این رابطه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: استفاده از ابزار هنر و ظرفیت هنرمندان راهکاری موثر برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مصرف بهینه آب و پرهیز از اسراف آن است.

سید علی لدنی‌ نژاد افزود: این استان با تنش آبی مواجه است و برای کاهش آثار این تنش لازم است از ابزار هنر و ظرفیت هنرمندان استان برای ترویج روزافزون مدیریت مصرف آب و رعایت اصلاح الگوی مصرف استفاده شود.

وی بیان کرد: به دلیل بروز مشکلات مربوط به خشکسالی و کمبود آب در کهگیلویه و بویراحمد باید با روش های مختلف حساسیت مردم استان را نسبت به این موضوع مهم افزایش داد.

لدنی نژاد اظهار کرد: مقوله هنر اثرگذاری ویژه و مستقیمی بر روی مخاطبان خود در تمامی زمینه ها از جمله ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و پرهیز از اسراف آن خواهد داشت.

وی از انعقاد تفاهم نامه همکاری با حوزه هنری در این راستا خبرداد و گفت: بر اساس این تفاهم‌ نامه همکاری برنامه ‌های مشارکتی در زمینه های مختلف هنری با تلاش و همت هر دو نهاد دولتی اجرا خواهند شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: حوزه هنری این استان برای اجرای برنامه ‌های مختلف هنری و استفاده از توان و ظرفیت هنرمندان استان در زمینه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب آمادگی لازم را دارد.

محمدشریف اسلامی افزود: زبان هنر زبانی مانا و تاثیرگذار است و می توان با آن ضعف های فرهنگی را بر طرف کرد.

وی هدرروی آب ذا یک ضعف فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: ما مردمی بودیم که از زیست عشایری و روستایی مستقیما وارد زیست شهری شدیم و هنوز نتوانسته ایم الزامات جامعه شهری را بپذیریم و خیلی از فرهنگها نهادینه نشده اند.

وی افزود: شهر یاسوج به دلیل مهاجرت بی رویه و رشد جمعیت با مشکلات عدیده ای مواجه است که این معضلات جز با کار فرهنگی مرتفع نخواهند شد.

اسلامی بر شناسایی جامعه مخاطب تاکید کرد و گفت: باید فرهنگسازی در زمینه مصرف بهینه آب در سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شود.

وی تصریح کرد: جلوگیری از اسراف آب و مصرف بهینه این مایع حیات باید با کار فرهنگی به یک خواست عمومی در جامعه بدل شود.



تاریخ انتشار : 6 تیر 1395 03:46



» اخبار مرتبط:

  • ۴۸اثر ازکهگیلویه وبویراحمد به بخش تجسمی جشنواره تولیدات راه یافت
  • فراخوان آبفای شهری برای تهیه کلیپ صرفه جویی آب
  • تصور اشتباهی که مردم در زمینه تامین آب شرب یاسوج دارند
  • تجلیل از مدیران آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد
  • نشست اتاق فکر دفاع مقدس در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler