مشروح اخبار


» «قطار كوچك»شاعردهدشتی برگزیده چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره شد



مراسم اختتامیه چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره، سه‌شنبه 22 تیرماه، در سالن صدا و سیمای شهر زنجان برگزار شد.


مراسم اختتامیه چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره، سه‌شنبه 22 تیرماه، در سالن صدا و سیمای شهر زنجان برگزار شد.

 

به گزارش راک نیوز ، رئیس حوزه هنری، در این مراسم با بیان اینكه جشنواره‌های فراوانی تا به حال برگزار شده كه امروز اثری از آن ها نیست، عنوان كرد: مهرواره شعر و داستان جوان سوره در طول سال‌ها ثبات داشته است و كسانی كه زمانی از شركت‌كنندگان این جشنواره بوده‌اند امروز جزو مسئولان آن هستند.

 

مومنی با تاكید بر اینكه شهید شهریاری از نمونه‌های اعلای انقلاب اسلامی بود، گفت: نخستین كاری كه هر مكتبی می‌كند پرورش انسان‌های والاست و حالا باید دید ادبیات و هنر این توانایی را دارد كه چهره‌های انقلابی را معرفی كند یا خیر.

رئیس حوزه هنری تاكید كرد: در مواردی راه را اشتباه رفته‌ایم و از قالب‌هایی كه در این زمینه كاربردی ندارند استفاده كرده‌ایم. اگر از عناصر ادبیات انقلاب استفاده كنیم، می‌توانیم امثال شهید شهریاری را به درستی معرفی كنیم. این در حالی است كه ادبیات غرب چنین قابلیتی را ندارد. ادبیات غرب گزارشگر سقوط انسان است اما ادبیات و هنر ما راوی عروج انسان و معرف چهره‌های ماندگار است.

 

به گزارش راک نیوز ، برگزیدگان چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره نیز در بخش‌های مختلف معرفی شدند. در بخش داستان كوتاه اثر «روسیه» نوشته امین اطمینان از استان خراسان رضوی مورد تقدیر قرار گرفت. در بخش شعر سنتی نیز جایزه ویژه دبیر علمی به اثر «تردید» سروده حسین زحمتكش اهدا شد و «میراث» سروده حسین خسروی‌وقار از استان قم در همین بخش برگزیده شد. در بخش ترانه «سنگ تموم» سروده امید روزبه و در بخش شعر نو اثر «قطار كوچك» سروده آریا معصومی از كهگیلویه و بویراحمد مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.



تاریخ انتشار : 22 تیر 1395 23:26



» اخبار مرتبط:

  • خنده زار نورآبادی کتاب سال جایزه شهید غنی‌پور شد
  • جنجال دوباره فرزاد حسنی با عشق دوم !+عکس
  • گچسارانی‌ها برگزیده تئاتر فجر شد
  • شاعر دهدشتی در گفت‌و‌گو با راک نیوز: بی توجهی مسئولان به شاعران کهگیلویه و ...
  • جوان هم استانی رتبه نخست جشنواره ادبیات داستانی را کسب کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler