مشروح اخبار


» رفتن به کمیسیون مستقلان ناشی از ترس بود؛نماینده تهران در مجلس: ترس برخی از اعضای لسیت امید از ردصلاحیت



عضو هیات رییسه فراکسیون امید با تاکید بر این‌که اکثریت اعضای جدید فراکسیون مستقل را اعضای پیشین فراکسیون ولایت تشکیل می‌دهند، یادآور شد: به نظر می‌رسد، دلیل حضور برخی از اعضای فراکسیون امید در فراکسیون سوم، ترس از ردصلاحیت در انتخابات مجلس بعد باشد.


راک نیوز - محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در واکنش به تشکیل هیات رییسه موقت فراکسیون مستقل و آغاز فعالیت‌های این فراکسیون، گفت: بطور کلی شکل‌گیری فراکسیون‌های متنوع سیاسی در مجلس اتفاق مثبتی است؛ چراکه به شفافیت مواضع نمایندگان کمک می‌کند.

او گفت: اگر نماینده‌ای به هر دلیلی نخواهد یا نتواند در یک فراکسیون عضویت داشته باشد، نباید تحت فشار قرار گیرد. همه نمایندگان حق دارند در فراکسیون مطلوب خود عضو شوند یا فراکسیون مطلوب خود را تشکیل دهد.

ترس از ردصلاحیت؛ دلیل برخی اعضای «امید» برای پیوستن به مستقل

عضو هیات رییسه فراکسیون امید با تاکید بر این‌که اکثریت اعضای جدید فراکسیون مستقل را اعضای پیشین فراکسیون ولایت تشکیل می‌دهند، یادآور شد: به نظر می‌رسد، دلیل حضور برخی از اعضای فراکسیون امید در فراکسیون سوم، ترس از ردصلاحیت در انتخابات مجلس بعد باشد.

صادقی با اشاره به گفت‌وگوی خود با یکی از نمایندگان استان فارس که با خروج از فراکسیون امید، به فراکسیون مستقلان پیوسته است، اعلام کرد: هنگامی که دلیل این تصمیم را از این نماینده پرسیدم، توضیح داد که یکی از دلایلی که منجر به اخذ چنین تصمیمی از سوی او و چند نماینده دیگر عضو فراکسیون امید برای حضور در فراکسیون مستقلان، این است که از حضور در فراکسیون امید نگران هستند.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌ترسند عضویت در فراکسیون امید، باعث شود که در دوره بعد انتخابات مجلس ردصلاحیت شوند. از طرفی نمی خواهند در فراکسیون اصولگرایان هم باشند و بنابر این فراکسیون مستقلان به آنها امکان انسجام و نقش‌آفرینی می‌دهد، بدون اینکه دچار مشکلات صلاحیتی شوند.

ترس از ردصلاحیت، بهانه‌ای غیرموجه است

او تصریح کرد: با این وجود، به نظرم ترس از رد صلاحیت، ترسی موهوم و به عبارت بهتر بهانه‌ای غیرموجه است؛ چرا که قطعاً شورای نگهبان عضویت یک نماینده در فراکسیونی سیاسی را مبنای ردصلاحیت قرار نمی‌دهد.

تشکیل فراکسیون مستقل منجر به شفاف‌تر شدن مواضع نمایندگان می‌شود

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در پی تشکیل فراکسیون سوم، کدام‌یک از دو فراکسیون «امید» و «ولایت» متضرر خواهند شد، با تاکید بر این‌که تشکیل فراکسیون‌های جدید امری منفی نیست، گفت: تشکیل فراکسیون مستقلان نه تنها به زیان هیچ‌یک از دو فراکسیون امید و ولایت نیست، بلکه در مجموع برای شفاف‌تر شدن فضای مجلس مفید نیز هست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این شفافیت به مردم و رای‌دهندگان کمک خواهد کرد که در موسم انتخابات متناسب با مواضع هر نماینده، کاندیدای مطلوب خود را انتخاب کنند و نامزدهای انتخاباتی نیز نمی‌توانند به قول آقای کواکبیان با یکی عکس یادگاری بگیرند و به دیگری رای بدهند!

فراکسیون ولایت هنوز به توافق‌های اولیه هم نرسیده است

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری آینده فراکسیون ولایت باتوجه به تشکیل فراکسیون مستقلان و خروج تعداد قابل‌توجهی از اعضای این فراکسیون برای حضور در فراکسیون سوم، اعلام کرد: ظاهراً نمایندگان محترم تشکیل‌دهنده فراکسیون ولایت هنوز نتوانسته‌اند به توافق‌های اولیه برای تشکیل فراکسیون دست یابند.

این عضو فراکسیون امید اضافه کرد: آن چنان که پیداست فراکسیون ولایت هنوز نه هیات رییسه دارد، نه رییس، و نه حتی هیات موسس.

آینده فراکسیون ولایت روشن نیست

صادقی در پایان تصریح کرد: فراکسیون ولایت تا به این لحظه هیچ فعالیت علنی و رسمی نداشته است و تنها فعالیتی تاکنون تحت‌نام این فراکسیون انجام شده، مربوط به انتخاب رییس و هیات رییسه مجلس بوده است. از این رو چندان روشن نیست که این دوستان چه طرحی برای آینده دارند.

+صدای ملت



تاریخ انتشار : 2 مرداد 1395 05:44



» اخبار مرتبط:

  • تشکیل فراکسیون گمرک درمجلس دهم +اسامی اعضای کمسیون
  • پایان رویای تاجگردون برای نائب رئیسی مجلس دهم
  • کاندیداهای فراکسیون ولایت برای هیات رئیسه مجلس دهم معرفی شدند
  • تاجگردون رئیس فراکسیون زاگرس نشینان مجلس دهم شد
  • "تاجگردون" درفهرست پیشنهادی کمیسیون ویژه برجام در مجلس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler