مشروح اخبار


» مدیرکل جدید امور مالیاتی فارس معارفه شد/باید درآمدهای مالیاتی را جایگزین درآمدهای نفتی کنیم



معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مالیاتی کشور گفت: اگر اقتصاد مقاومتی تاب آور در برابر تکانه ها و فشارها می خواهیم، باید درآمدهای زوال ناپذیر مالیاتی را جایگزین درآمد زوال پذیر نفتی کنیم.


معاون پشتیبانی، توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مالیاتی کشور گفت: اگر اقتصاد مقاومتی تاب آور در برابر تکانه ها و فشارها می خواهیم، باید درآمدهای زوال ناپذیر مالیاتی را جایگزین درآمد زوال پذیر نفتی کنیم.

به گزارش راک نیوز از شیراز ، نادر جنتی پنجشنبه شب در آئین معارفه مدیرکل جدید امور مالیاتی فارس در شیراز افزود: بر اساس قانون، هزینه های جاری باید از محل درآمدهای مالیاتی و هزینه های سرمایه ای و تملک دارایی باید از محل فروش نفت و خصوصی سازی تامین شود که در قانون مقرر گردیده بخشی از هزینه های تملک دارایی هم از محل درآمدهای مالیاتی تامین شود.

وی ادامه داد: هم اینک که قانون برنامه پنجم در حال اتمام بوده و برنامه ششم توسعه به زودی آغاز می شود، تنها 30 تا 40 درصد از هزینه های جاری کشور از درآمدهای مالیاتی تامین می شود که این بسیار اسفناک است چرا که در کشورهای پیشرفته بیش از 100 درصد از هزینه های جاری را از راه مالیات تامین می کنند. او بیان کرد: تمام برنامه ها باید در جهت اجرا و عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای سیاستهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: بندهای 17 و 18 سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی بر اصلاح نظام درآمدهای دولت و افزایش درآمدهای مالیاتی و همچنین قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی تاکید دارد. جنتی، اجرای طرح بزرگ و جامع نظام مالیاتی کشور را زمینه ساز شناسایی کامل درآمد افراد برشمرد و افزود: تا زمانی که شفافیت مالی و اقتصادی ایجاد نشود نگرانی درباره اجرای عادلانه مالیات وجود خواهد داشت.

به گزارش راک نیوز ،در این مراسم محسن کاویانی به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی فارس معرفی و از تلاش های فرهاد مومنی قدردانی شد.



تاریخ انتشار : 16 مرداد 1395 00:13



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل جدید امور مالیاتی فارس معارفه شد/باید درآمدهای مالیاتی را جایگزین در ...
  • مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد: 810میلیارد ریال عوارض به ...
  • تب تند تغییرات مالیاتی /رئیس امور مالیاتی گچساران منصوب شد
  • مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه وبویراحمد منصوب شد
  • بخشودگی جرایم مالیاتی برای اصناف گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler