مشروح اخبار


» جذب غیرقانونی و نیروهای مازاد چالش اساسی شهرداری های کشور



معاون امور عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور یکی از چالش های اساسی موجود در شهرداری های کشور را موضوع جذب نیروهای مازاد و غیرقانونی در این نهادهای عمومی غیردولتی عنوان کرد.


جذب غیرقانونی و نیروهای مازاد چالش اساسی شهرداری های کشور

معاون امور عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور یکی از چالش های اساسی موجود در شهرداری های کشور را موضوع جذب نیروهای مازاد و غیرقانونی در این نهادهای عمومی غیردولتی عنوان کرد.

هوشنگ خندان  دل در نشست هم اندیشی شوراهای اسلامی و دهیاران گچساران و باشت اظهار داشت: بیش از 70درصد(دو سوم) درآمد شهرداری ها در یک پروسه معیوب و غیرمنطقی از طریق عوارض ساختمانی تامین می شود.

وی گفت: کاهش این میزان درآمد غیر منطقی به کمتر از یک سوم، اکنون در دستور کار جدی دولت و حوزه عمرانی وزارت کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: افزایش درآمد شهرداری ها در قالب لایحه درآمدهای پایدار هم اینک در هیات دولت در حال بررسی و تدوین نهایی با شیوه جدید است و به زودی تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور ایجاد بستر قانونی و رفع موانع برای توجه به شهرهای کمتر توسعه یافته را از رویکردهای مهم لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها دانست و افزود: کاهش وابستگی شهرداری ها به درآمدهای ناپایدار برنامه و راهبرد اساسی در این لایحه است.

خندان دل بیان کرد: این در حالی است که میزان درآمدهای حاصل از عوارض شهروندی از سوی شهرداری ها کمتر از سه درصد است که بر اساس این لایحه نیز نرخ درآمد ناشی از مشارکت شهروندان در مدیریت شهری به حدود یک سوم افزایش خواهد یافت.

وی یکی دیگر از چالش های اساسی موجود در شهرداری های کشور را موضوع جذب نیروهای مازاد و غیرقانونی در این نهادهای عمومی غیردولتی دانست.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: برای ساماندهی این موضوع نیز لایحه مقررات استخدامی در شهرداری ها آماده و تدوین شده و در حال بررسی در کمیسیون های مختلف هیات دولت قرار گرفته است.

خندان دل لایحه مدیریت و ساماندهی دهیاری ها و لایحه اصلاح قانون ساختار تشکیلاتی شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخاب شهرداران را از دیگر لوایح مهم تقدیمی به دولت در سالجاری از سوی وزارت کشور اعلام کرد.

وی توزیع نامتوازن اعتبارات عمرانی در حوزه شهرداری های کلان شهر نسبت به شهرهای کوچک و متوسط را یادآور شد و افزود: سالانه در 6 تا هفت کلانشهر کشور به ازای هر فرد حدود 20میلیون ریال هزینه می شود که این رقم برای شهرهای کوچک حدود پنج میلیون ریال است.

خندان دل بیان کرد: میزان تخصیص و کمک های دولت از محل منابع متمرکز از جمله مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سالجاری و در چهار ماهه نخست سالجاری 2 برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.



تاریخ انتشار : 12 شهریور 1395 00:11



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد: 810میلیارد ریال عوارض به ...
  • شهرداری دو گنبدان 300 میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی مطالبه دارد
  • حقوق و پاداش برای مدیران‌دولت ممنوع شد
  • نقش تاج گردون در کمیسیون تلفیق
  • احمدی نژاد نیامد، یک نماینده: زنگ بزنید تا بیاید!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler