مشروح اخبار


» کمبود 100معلم مقطع ابتدایی در آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد



مدیر آموزش ‌و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال تحصیلی جدید (95-96) باتوجه به افزایش 2 درصدی جمعیت دانش آموزان در مقطع ابتدایی ، کهگیلویه و بویراحمد با کمبود 100 معلم مواجه است.


کمبود 100معلم مقطع ابتدایی در آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد

مدیر آموزش ‌و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال تحصیلی جدید (95-96) باتوجه به افزایش 2 درصدی جمعیت دانش آموزان در مقطع ابتدایی ، کهگیلویه و بویراحمد با کمبود 100 معلم مواجه است.

هادی زارع پور در گفت و گو با راک نیوز افزود: جمعیت دانش‌ آموزی مقطع ابتدایی امسال به حدود 77 هزار دانش‌آموز می رسد که با افزایش جمعیت ، تامین فضای آموزشی لازم و ایمن و همچنین تامین نیروی انسانی و معلم در این مقطع از دغدغه‌های اصلی این مدیریت در سال تحصیلی است.

وی بیان داشت: با توجه به افزایش جمعیت وخارج شدن تعدادی از نیروها به علت بازنشستگی ، با کمبود 100 معلم در مقطع ابتدایی مواجه هستیم که به دنبال چاره ‌اندیشی برای برطرف کردن این مساله هستیم.

زارع پور تصریح کرد: بیشترین نیاز فضای آموزشی در بویراحمد و شهر یاسوج به دلیل افزایش میزان مهاجرت سایر شهرستان های استان به این شهرستان است.

وی ادامه داد: 2 هزار و 850آموزشگاه در سطح استان آماده استقبال و میزبانی از 150 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی از دوره ابتدایی تا متوسطه، فنی وحرفه ای، کار و دانش، بزرگسالان، آموزش از راه دور، غیرانتفاعی و پیش دبستانی است.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هشت هزار و 442 نفر از این میزان در مهدهای کودک، 9 هزار و 482 نفر در مدارس ابتدایی غیردولتی، سه هزارو 916 نفر در مراکز و مدارس از راه دور و 2 هزار و 606 نفر در مدارس غیرانتفاعی در دوره متوسطه تحصیل می کنند.

وی ترکیب جمعیتی دانش آموزان پسر نسبت به دختران در سطح مدارس استان را نیز 51 به 49 درصد ذکر کرد.

زارع پور گفت: تعداد کل دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته نیز 147 هزار نفر در مقاطع مختلف بودند.

وی اظهار کرد: از این تعداد 75 هزار و 780 نفر در دوره ابتدایی ، دوره متوسطه اول 30 هزار و 26 نفر، دوره متوسطه اعم از نظری، کاردانش و فنی و حرفه ای نیز 23 هزار و 772 نفر بودند.

وی با بیان اینکه بیش از 14 هزار و 500 نفر معلم، مربی و کادر اجرایی در آموزش و پرورش استان وظیفه هدایت و امر آموزش دانش آموزان در بیش از 9هزار کلاس را عهده دار هستند، افزود: بیشترین نیاز معلم و نیروی انسانی در حوزه آموزش ابتدایی است.



تاریخ انتشار : 30 شهریور 1395 21:53



» اخبار مرتبط:

  • رئیس آموزش و پرورش گچساران:2هزار و 500 دانش آموز کلاس اولی امسال در گچساران ...
  • رییس آموزش و پرورش گچساران:یکهزار و 250کلاس درس و بیش از 25 هزار دانش آموز، ...
  • کمبود 64 معلم در آموزش و پرورش گچساران
  • کمبود آموزگار در سال تحصیلی جدیدخطرجدی برای آموزش وپرورش کهگیلویه!
  • خطر انحلال در کمین مدارس متوسطه روستایی لنده
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler