مشروح اخبار


» جنگ نابرابر؛ شكارچيان يك محيط‌‌بان ديگر را كشتند



راک نیوز : در شرايطي كه جنگ نابرابر شكارچيان مسلح و محيط‌باناني كه قانون دست آنان را بسته است همچنان در نقاط مختلف كشور ادامه دارد، از همدان خبر رسيد كه شكارچيان غير مجاز مسئول منطقه حفاظت شده”لشگردر” را با تيراندازي مستقيم به شهادت رساندند.
مدير كل امنيتي و انتظامي استانداري همدان روز گذشته با اعلام خبر شهادت ”عبداله ياري” مسئول منطقه حفاظت شده لشگردر از دستگيري عوامل شهادت ايم محيط بان فداار خبر داد. عبدالحسين مرادي با اشاره به شهادت رسيدن مسئول منطقه حفاظت شده لشگردر ملاير افزود: شامگاه جمعه ساعت 21:30 با اعلام شنيده شدن صداي تيراندازي در منطقه لشگردر به اداره حفاظت محيط زيست، خودروي گشت محيط زيست به محل اعزام مي‌شود كه در مسير با يک خودرو پيکان پلاک شخصي رو به رو مي‌شود که به دستور ايست ماموران توجهي نکرده و به حرکت خود ادامه مي‌دهد.به گزارش ايسنا پس از تعقيب و گريز و درگيري بين ماموران و شکارچيان غيرمجاز، يکي از متخلفان با سلاح برنو از خودرو پياده شده و از عقب به سمت خودرو گشت محيط زيست شليک مي‌کند که گلوله پس از برخورد به شيشه عقب و عبور از صندلي به کتف چپ”عبداله ياري” مسئول منطقه حفاظت شده لشگردر برخورد كرد. محيط بان مجروح پس از حدود 15 دقيقه به بيمارستان انتقال داده مي‌شود که باوجود تلاش‌هاي تيم پزشکي متاسفانه به دليل برخورد گلوله به شاهرگ کتف در ساعت 22:12 به شهادت مي‌رسد.مرادي با اشاره به حضور بموقع ماموران انتظامي ادامه داد: با حضور بموقع نيروي انتطامي هر سه شکارچي متخلف دستگير شدند كه يکي ازآنان در بيمارستان در حال مداوا است و دو نفر ديگر در بازداشت به سر مي‌برند. منطقه حفاظت شده لشگردر با وسعت 16 هزار هکتار و با ارتفاع 2758 متر از سطح دريا در استان همدان واقع شده و به لحاظ طبيعت مساعد از نظر آب، پوشش گياهي و شرايط اقليمي زيستگاه مناسبي براي جانوران و پرندگان بوده است. لشگردر درشرق و جنوب شرقي شهر ملاير و در 90 کيلومتري شهر همدان با مساحتي بالغ بر 24326 هکتار است.چندي پيش يک پژوهشگر محيط زيست از کشته شدن 110 محيط بان محيط زيست طي سال‌هاي گذشته در کشور خبر داده بود.



تاریخ انتشار : 15 مرداد 1391 07:24



» اخبار مرتبط:

  • انتصاب 2 مدیرکل در استان بوشهر
  • پس از تیراندازی و فرار /شکارچیان حرفه ای در دام محیط بانان دنا
  • دختر بختياري رکوردار بوسيدن زبان مار کبري در جهان (عکس)
  • كشف تعداد 15 حلقه مار افعی در كلات
  • صيد ماهي در كهگيلويه آزاد شد/مجوزهای 40هزارتومانی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler