مشروح اخبار


» امام جمعه گچساران: اخلاص و بصیرت رمز ماندگاری واقعه عاشوراست



امام جمعه گچساران گفت: اخلاص و بصیرت حضرت اباعبدالله حسین (ع) و 72 یار وفادارش راز ماندگاری واقعه عاشورا است.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی در نشست با اصحاب رسانه افزود: امام حسین (ع) و یاران اندک خود پیر و جوان در دشوارترین شرایط با صف آرایی در برابر سپاه انبوه دشمن، ایمان، صداقت و اخلاص خود را اثبات کردند. 


امام جمعه گچساران: اخلاص و بصیرت رمز ماندگاری واقعه عاشوراست

امام جمعه گچساران گفت: اخلاص و بصیرت حضرت اباعبدالله حسین (ع) و 72 یار وفادارش راز ماندگاری واقعه عاشورا است.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی در نشست با اصحاب رسانه افزود: امام حسین (ع) و یاران اندک خود پیر و جوان در دشوارترین شرایط با صف آرایی در برابر سپاه انبوه دشمن، ایمان، صداقت و اخلاص خود را اثبات کردند. 

وی اظهار کرد: سیدالشهدا (ع) و یارانش با تقدیم جان به عنوان والاترین گوهر وجودی خود درس حق طلبی، صداقت و ایثارگری به مسلمانان دادند. 

امام جمعه گچساران ابراز کرد: عاشورا یک مکتب و یک فرهنگ انسان ساز است که هیچ گاه فراموش نمی شود. 

حجازی صداقت و جسارت راویان واقعه کربلا درباره ثبت اهداف امام حسین (ع) برای قیام، ظلم و ستمی که به فرزندان رسول خدا (ص) روا داشته شد و سخنان روشنگرانه حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) را از زویای پنهان واقعه عاشورا دانست.

وی ابراز کرد: روایان واقعه کربلا و حادثه غدیر خم در صحت در گفتار، امانت داری و شجاعت بهترین الگوی اهالی رسانه و قلم عصر حاضر هستند. 

امام جمعه گچساران با اشاره به اهمیت رسالت خبرنگاران در انعکاس واقعیت ها بر دقت درباره تلاش برای حفظ امنیت روانی جامعه تأکید کرد. 

حجازی افزود: گاهی نحوه نوشتن و بیان یک خبرنگار درباره یک رویداد می تواند باعث اختلاف و بر هم زدن امنیت شود که نیازمند توجه این قشر فرهیخته است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش برپایی آیین های عزاداری پرشور ماه محرم پس از قرن ها از سوی مسلمانان و پیروان مکتب تشیع را نشانه ماندگاری حادثه خونین عاشورا دانست. 

امام جمعه گچساران اظهار کرد: هیات های عزاداری با برنامه های هدفمند باید انتقال دهنده فلسفه عاشورای حسینی باشند. 

وی با اشاره به ظلم ستیزی، امر به معروف، نهی از منکر و اصلاح حکومت اسلامی به عنوان اهداف اصلی حسین بن علی (ع) در واقعه عاشورا بیان کرد: عزاداری و سوگواری برای خونین ترین حادثه تاریخی جهان دارای اجر و پاداش اخروی است و شرکت کنندگان در آیین های سوگواری عاشورای حسینی باید با سیره امام حسین (ع) در این آیین ها آشنا شوند. 

حجازی با یادآوری اهمیت نقش مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای اصلاح جامعه اسلامی افزود: خرافه گویی و بدعت های ناروا در آیین های عزاداری از آسیب های جدی این آیین هاست که با مطالعه درباره اشعار معتبر می توان از بروز این آسیب پیشگیری کرد. 

وی بیان کرد: بیان اشعاری متناسب با واقعه عاشورا و رخدادهای تاریخی دهه نخست ماه محرم سال 61 بصیرت افزایی و هوشمندی شرکت کنندگان در این محافل را در پی خواهد داشت. 

گفتنی است 170هیات مذهبی در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در شهرستان گچساران فعال هستند. 



تاریخ انتشار : 19 مهر 1395 18:59



» اخبار مرتبط:

  • سوگواره دانش آموزی احلی من العسل در گچساران برگزار شد
  • هیات های عزاداری بدون مجوز در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری می شوند
  • ضرب‌الأجل سه ماهه امام جمعه موقت گچساران برای تفکیک جنسیتی تالارهای عروسی
  • رقابت کاذب در هیئات مذهبی شناخت واقعه عاشورا را به تاخیر می‌اندازد
  • دشمن را جذب کنیم نه دوست را دشمن
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler