مشروح اخبار


» اطلاعیه وزارت کشور در پاسخ به برخی سیاه نمایی های رسانه ای در خصوص ارائه خدمت به زائرین اربعین



مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در پاسخ به برخی سیاه نمایی های رسانه ای در خصوص ارائه خدمت به زائرین اربعین اطلاعیه ای منتشر کرد.


راک نیوز- مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در پاسخ به برخی سیاه نمایی های رسانه ای در خصوص ارائه خدمت به زائرین اربعین اطلاعیه ای منتشر کرد.

 

به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: با تدبیر نظام در چند سال اخیر و همزمان با اوج گیری حضور میلیونی مردم در این راهپیمایی، هماهنگی و پشتیبانی از این حرکت عظیم مردمی، در قالب یک ساماندهی جمعی متشکل از همه دستگاه های ذیربط از جمله وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط و نیروهای نظامی و انتظامی در قالب ستاد مرکزی اربعین در مرکز و ستاد های استانی اربعین در استان های خوزستان و ایلام دنبال شده است. وزارت کشور در ادامه این اطلاعیه افزوده است: متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی گسترده به عمل آمده و با وجود اهتمام میلیونی عزاداران حسینی به ترتیبات قانونی لازم برای حضور در خاک عراق، تعدادی از هموطنان عزیز بر اساس برداشت های غلط شخصی یا تحت تاثیر برخی القائات غلط مطرح شده از سوی عده ای خاص، بدون تامین این مدارک از 2 روز گذشته در مرز مهران حاضر شدند و عملا با ایجاد ازدحام در مرز مهران، امکان خروج دیگر زائرین دارای مدارک قانونی حاضر در مرز را دشوار و نهایتا با تصمیم دولت عراق در خصوص مسدود کردن مرز زرباطیه برای ورود به عراق، ادامه خروج زائرین باقی مانده را منتفی کردند. این اطلاعیه می افزاید: با توجه به اینکه عمده زائرین ایرانی تا پیش از این رخداد، از طریق مرزهای سه گانه پیش بینی شده به عراق عزیمت کرده بودند، با هماهنگی دستگاه های عضو ستاد، انتقال زائرین دارای روادید از مرز مهران به مرزهای شلمچه و چزابه در خوزستان دنبال و ضمن پذیرایی از هموطنان فاقد گذرنامه و روادید عراق و ضمن تأکید بر عدم امکان خروج از مرز بدون گذرنامه و روادید، درخواست شد به شهرهای مبدأ خود مراجعت و در صورت همراه داشتن گذرنامه برای اخذ ویزا در مرکز استان ایلام اقدام کنند.

 

وزارت کشور در ادامه اطلاعیه خود آورده است: بر اساس تقسیم کار به عمل آمده در ستاد مرکزی اربعین وظیفه پذیرایی از زوار در دو سوی مرز بر عهده کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه است که این وظیفه به خوبی از سوی دستگاه های متکفل این کمیته از جمله؛ ستاد بازسازی عتبات، سپاه پاسداران، جمعیت هلال احمر، شهرداری تهران، تولیت آستان قدس رضوی و چندین استانداری، در مناطق مختلف حضور زائران از جمله مرز مهران به تناسب امکانات موجود ارائه شده است. در واقع؛ خدمات ارائه شده از سوی دستگاه های نام برده در خبر غلط منتشر شده، امری اتفاقی یا بر اساس تصمیم مستقل این دستگاه ها نبوده و دقیقا در چارچوب تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه ها و با هماهنگی ستاد مرکزی اربعین و مشخصا در استان ها با هماهنگی ستاد استانی به مسئولیت استاندار، اجرا شده است. در چنین شرایطی؛ نادیده گرفتن خدمات طیف وسیعی از سازمان ها و نهادها که در این زمینه ایفای نقش می کنند توسط برخی رسانه ها و تمرکز بر کار یک یا دو نهاد خاص و صرفا بازتاب خبری بخشی از فعالیت ها و نادیده گرفتن حجم عظیم خدمات مشترک دیگر سازمان ها؛ جز به عنوان یک حرکت حساب شده رسانه ای و با اغراض خاص، با برداشت دیگری از سوی افکار عمومی مواجه خواهد شد؟



تاریخ انتشار : 29 آبان 1395 12:46



» اخبار مرتبط:

  • حذف عوارض خروج زائران اربعین از مرز شلمچه
  • کهگیلویه و بویراحمد دارای 5 موکب در مرزهای ایران و عراق
  • پذیرش زائران اربعین در سامانه سماح از اول...
  • بازداشت 300 زائر ایرانی اربعین در خاک عراق
  • مرز شلمچه تا اطلاع ثانوی مسدود است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler