مشروح اخبار


» تازه ترین اخبار از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی کربلا +تعدادشهدای ایرانی(عکس)



بر اثر وقوع انفجاری در یک پمپ بنزین در شرق استان الحله واقع مرکز عراق شماری از زوار به شهادت رسیدند.بر اساس این گزارش، شماری از شهدا و زخمی‌ها از زوار ایرانی هستند.


به گزارش راک نیوز ؛ در تازه ترین گزارش شبکه خبری پرس تی وی، خبر داد که بر اثر این انفجار ۲۱ تن به شهادت رسیدند که ۱۲ تن از آنها از زائران ایرانی هستند. 

 

به گفتۀ مقام‌های پلیس عراق، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهری واقع در نزدیکی کربلا تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

 

انفجار روز پنج‌شنبه در جایگاه سوختگیری شهر حله - که حدود 50 کیلومتری شرق کربلا واقع شده است - به کشته شدن بیش از 20 غیرنظامی منجر شد.

 

در این حادثه 10 نفر نیز دچار جراحت شدند.

تازه ترین اخبار از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده  در نزدیکی کربلا +تعدادشهدای ایرانی(عکس)

بر اساس گزارش خبرنگار شبکۀ پرس‌تی‌وی، 12 تَن از قربانیان این حمله ایرانی بوده‌اند.

 

سرکنسول ایران در کربلا نیز شهادت چند ایرانی را در این حادثه تأیید کرده است. 

 

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حادثه را پذیرفته است. 

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله در جایگاه سوختگیری و رستورانی که زائران در حال بازگشت از کربلا به آن مراجعه می‌کنند، انجام شد.

 

یکی از مقام‌های بلندپایۀ پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «در زمان (حمله) دست‌کم هفت اتوبوس زائران داخل جایگاه سوخت بودند.»

 

یک منبع اطلاعاتی نیز خاطر نشان کرد: «سرنشینان این اتوبوس‌ها ایرانی، بحرینی و عراقی بودند. خودروها و نیروهای امدادی در حال عزیمت به محل حادثه هستند.»

+تکمیلی :

خبرگزاری فرانسه درخبری به نقل از منابع محلی عراق خبرداده که آمار کشته شدگان حادثه بمب گذاری انتحاری پمپ بنزینی در حله عراق به 70 نفر رسیده است .براساس این خبر بیشتر جان باختگان این حادثه از زائران ایرانی هستند.

معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق با اعلام آخرین جزییات شناسایی مجروحان و شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله عراق با بیان اینکه شناسایی مجروحان و شهدای این حادثه کماکان ادامه دارد،افزود: وسعت انفجار به حدی بوده که احتمال می‌رود بیشتر حاضران در صحنه شهید شده باشند. به احتمال زیاد 71 تن از ایرانی‌ها جزو شهدای این حادثه باشند.

این خبر درحال تکمیل شدن است...

 



تاریخ انتشار : 4 آذر 1395 21:41



» اخبار مرتبط:

  • داعش در 35 کیلومتری بغداد
  • واژگونی اتوبوس حامل زائران کربلا /31کشته و زخمی
  • شش انفجار در کربلا / آخرین وضعیت زائران ایرانی +تصاویر
  • 16 شهید و 44زخمی در حمله به زائران ایرانی در عراق
  • ده‌ها کشته و زخمی در انفجارهای بغداد/ هتل زائران ایرانی در کاظمین یکی از اه ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler