مشروح اخبار


» استقرار «اتوبوس ایدز» در گچساران



مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از ارائه مشاوره و انجام تست رایگان اچ آی وی در اتوبوس ایدز خبر داد.


استقرار «اتوبوس ایدز» در گچساران

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از ارائه مشاوره و انجام تست رایگان اچ آی وی در اتوبوس ایدز خبر داد.

دکتر هایده حافظ قرآن در جمع خبرنگاران به استقرار «اتوبوس ایدز» در گچساران اشاره کرد و گفت: این اتوبوس به مدت یک هفته از تاریخ 13 لغایت 19 آذر ماه در مناطق مختلف گچساران مستقر و به مردم و مراجعان اطلاع رسانی میکند.

وی با این توضیح که در این اتوبوس تیم پزشکی و روانشناس حضور دارند، ادامه داد: اتوبوس ایدز در نقاط شلوغ و پر تردد گچساران مستقر می باشد.

حافظ قرآن ، گفت اتوبوس ایدز در زمینه افزایش آگاهی عمومی مردم در زمینه شناخت بیماری ایدز و نحوه پیشگیری از آن، اطلاع رسانی می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه از ارائه مشاوره و انجام تست رایگان اچ آی وی در اتوبوس ایدز خبر داد و افزود: افرادی که در مراجعه به اتوبوس ایدز خود اظهاری می کنند، تست رایگان گرفته می شود و جواب آن نیز در زمان ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به آنها اعلام می شود.

وی با تاکید بر اینکه تست رایگان از افراد با استفاده از تجهیزات قابل استناد انجام می شود، تصریح کرد: جواب این آزمایش ها کاملا معتبر است.

وی در ادامه با اشاره به آمار رسمی افراد مبتلا به «اچ آی وی/ایدز» در کشور که وزارت بهداشت اعلام می کند، افزود: بررسی ها نشان می دهد که تعداد مبتلایان به این ویروس در کشور که ناشناخته مانده اند، بیش از ۳ برابر آمار رسمی وزارت بهداشت است.

به گفته حافظ قرآن، تنها راهکار پیشگیری از ابتلا به ایدز ، اطلاع رسانی و آگاهی عمومی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به تغییر الگوی ابتلا به ایدز در کشور، افزود: یک زمان، بیشترین مبتلایان به ایدز را معتادان تزریقی تشکیل می دادند اما در حال حاضر، شیوع ایدز در بین افرادی که رفتارهای پرخطر جنسی انجام می دهند، در حال افزایش است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه به برپایی 4چادر آموزشی به مناسبت هفته ایدز با همراهی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران،هلال احمر و بهزیستی در امر افزایش آگاهی عمومی جامعه از بیماری ایدز خبر داد.

حافظ قرآن افزود: در این چادرها کارشناسان مبارزه با بیماریها با توزیع پمفلت آموزشی ایدز به آموزش چهره به چهره مراجعین می پردازند.



تاریخ انتشار : 17 آذر 1395 21:11



» اخبار مرتبط:

  • افزايش دوبرابري بيماري ايدز در کهگيلويه وبويراحمد
  • افزایش ابتلا به ایدز در بین کودکان کار به دلیل سو استفاده های جنسی
  • رشد خزنده «ایدز جنسی» در ایران
  • ایدزِ جدید در راه است
  • چند بیمار ایدزی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler